موضوعات داغ

پرفروش‌ترین خودروهای برقی در سال جاری میلادی کدامند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ماه "اوت" سال جاری یکی از بهترین ماه‌ها برای فروش اتومبیل‌های الکتریکی بوده است و بعد از آن ماه ژوئن می‌تواند یکی دیگر از بهترین دوره‌های فروش برای ماشین‌های الکتریکی باشد. زیرا در ماه اوت سال جاری فروش خودروهای الکتریکی نزدیک به 103 هزار دستگاه تخمین زده می‌شود که در نوع خود یک رکورد خارق العاده به حساب می‌آید.
فروش جهانی نسبت به مدت زمان مشابه 8 ماهه در سال گذشته رشد چشمگیری داشته و با افزایش 64 درصدی همراه بوده است، هرچند این آمار تنها تا انتهای ماه اوت سال جاری محاسبه شده و همچنان تا پایان سال و ثبت رقم بالاتر فرصت باقی مانده است.
در ادامه گفتنی است که آمار فروش کل ماشین‌های الکتریکی از اوایل سال جاری میلادی به رقم حدودا 651 هزار دستگاه می‌رسد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی حدود 47 درصد رشد داشته است و یک عدد فوق العاده برای آمار فروش ماشین‌های الکتریکی به شمار می‌آید که انتظار می‌رود تا پایان سال 2017 میلادی اگر همین روند رو به رشد ادامه پیدا کند، می‌توان برای اولین بار شاهد فروش 7 رقمی خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی باشیم.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس

از بین خودروهای پرفروش همانطور که انتظار می‌رفت، تویوتا پریوس تمام الکترکی به سرعت تبدیل به بهترین خودروی الکتریکی در جهان شده است که با وجود داشتن تولید و موجودی محدود در سراسر جهان، باز هم موفق به فروش بیش از 35 هزار خودرو شده است.
نکته جالب در این مقاله، می‌تواند رشد قابل توجه شاسی بلند تمام الکتریکی BYD Song PHEV باشد که تنها پس از 5 ماه فروش در کشور چین، موفق شده خود را در لیست 10 خودروی پرفروش الکتریکی جهان و در جایگاه "دهم" این لیست با آمار فروش 16 هزار و 101 دستگاه قرار دهد.

در رقابت بین سازندگان ماشین‌های الکتریکی هم کمپانی خودروسازی تسلا با مجموع فروش 59 هزار و 263 دستگاه محصولات مختلف از ابتدای سال 2017 میلادی، موفق به پشت سر گذاشتن دیگر شرکت‌های خودروسازی شده است. اما نکته قابل توجه در این لیست می‌تواند صعود یک پله‌ای شرکت خودروسازی BYD و قرار گرفتن در جایگاه دوم لیست به خاطر فروش 57 هزار و 288 دستگاه خودروی الکتریکی باشد تا کمپانی خودروسازی BMW با آمار فروش 55 هزار و 683 در جایگاه سوم قرار گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد