موضوعات داغ

تویوتا TJ کروزر، پسر ناخلف شاسی‌بلند و ون!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروی جعبه مانند Tj کروزر، کانسپت جدید شرکت خودروسازی تویوتا است که در چند روز آینده به طور رسمی در نمایشگاه اتومبیل‌های کانسپت توکیو رونمایی شود که چیزی مابین خودروهای "ون" و "شاسی بلند" به شمار می‌رود و می‌تواند نیاز افراد به داشتن هر دو خودروی "ون" و "شاسی بلند" را برطرف کند تا در مواقع لازم به گشت و گذار خود با این اتومبیل بپردازند و همچنین بتوانند کارهای خود را با این اتومبیل کاربردی انجام دهند، هرچند این پروژه کانسپت بوده و راه زیادی برای تبدیل شدن به یک خودروی واقعی دارد.

تویوتا TJ کروزر

تویوتا TJ کروزر

طراحی ظاهری این خودرو همانطور که می‌بینید صاف و ساده پیشرفت کرده است، اما در همین طراحی ساده می‌توان به یکسری ویژگی‌های منحصربه فرد اشاره داشت، همچون سقف و کاپوت و رکاب‌های زیر بدنه اتومبیل که دارای جنس متفاوتی بوده و در برابر خراش مقاوم هستند. سیستم تعلیق این خودرو محکم ساخته شده و از رینگ‌های 20 اینچی بر روی چرخ‌های اتومبیل استفاده شده است که به راننده کمک می‌کند در مسیرهای گل آلود مشکل زیادی نداشته باشد.
درک این موضوع که چرا طراحان تویوتا از چنین طرح عجیبی استفاده کرده‌اند، به کاربرد آن برمی‌گردد، زیرا کمپانی خودروسازی تویوتا و طراحان آن در تلاش هستند تا یک خودروی دوگانه تولید کنند که هم یک خودروی "ون" باشد و هم یک خودروی "شاسی بلند"، به همین دلیل شاهد درب‌های جلو استاندارد و درب عقب کشویی هستیم تا سرنشینان دسترسی بهتر به داخل کابین داشته باشند، درحالی که از 2 ردیف صندلی تاشو داخل کابین این اتومبیل استفاده شده است تا همچون خودروهای شاسی بلند سایز کوچک قابلیت حمل 5 مسافر را داشته باشد، اما می‌توان صندلی‌های عقب و یکی از صندلی‌های جلو اتومبیل را بسته کرد تا خودروی Tj کروزر تبدیل به یک ون جادار شود که می‌توان اجسامی به طول 3 متر را داخل آن جا داد. هرچند پشت صندلی‌های اتومبیل بندهای نگهدارنده تعبیه شده است که می‌توان اجسام را با آنان ثابت نگه داشت.

تویوتا TJ کروزر

تویوتا TJ کروزر

در پایان باتوجه به ادعای منابع خبری، گفته می‌شود که این خودرو بر روی پلتفرم نسل بعد TNGA توسعه پیدا خواهد کرد که پلتفرم بین المللی تویوتا بوده و انتظار می‌رود که سیستم محرک هیبریدی متشکل از یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی داشته باشد. هرچند این موضوع از سوی تویوتا مطرح نشده و صرفا احتمالاتی هستند که به این خودرو نسبت داده شده است. پس باید تا زمان رونمایی رسمی از این محصول در 25 اکتبر سال جاری صبر کرد و دید که تویوتا چه امکاناتی برای آن در نظر گرفته است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/19
چقدر بی ریخته
1396/7/19
یه کپی ناقص
1396/7/19
این طراحی های عجیب و زشت تویوتا بالاخره کار دستش میده. هیوندای و کیا نشون دادن که توجه به مقوله طراحی چقدر میتونه اهمیت داشته باشه حتی برای یک ون یا خودروی هیبرید. اسم اف جی کروزیزم خراب می کنه این ون بدترکیب. تویوتا هنوز تنونسته نام های جاودانه سلیکا و سوپرا رو احیا کنه، امیدوارم نابودشون نکنه حتی المقدور!!!