موضوعات داغ

رکورد اسکی روی یخ دنیا توسط جگوار شکسته شد! + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی جگوار لندروور پس از رکوردشکنی با خودروی شاسی بلند لندروور دیسکاوری در استرالیا با کشیدن یک کامیون بزرگ 110 تنی، در آخرین پروژه‌های تبلیغاتی خود اقدام به یک رکوردشکنی دیگر کرده است، با این تفاوت که حالا محصولات جگوار را در این راه به خدمت گرفته و عازم قطب شمال شده است.
با تماشای ویدویی که توسط گروه خودروبانک آماده شده و در انتهای همین مقاله بارگذاری شده است، می‌توانید شاهد یک دستگاه خودروی "جگوار XF اسپرت بریک" باشید که در تلاش است با کشیدن یک فرد اسکی باز، رکورد سرعت را در این زمینه جابجا کند. برای انجام این کار، جگوار XF اسپرت بریک از سیستم‌های واکنش سطحی اتومبیل و همچنین سیستم‌های پیشرفته کنترل اتومبیل استفاده می‌کند تا بر روی سطوح برفی و یخ زده، نه تنها قابلیت حرکت بدون مشکل را داشته باشد، بلکه نتیجه آن ثبت یک رکورد جدید با دخالت مستقیم یک اتومبیل باشد.

با این حال، همگی ما به این توافق خواهیم رسید که بیشترین زحمت و دشواری کار برای ثبت این رکورد می‌تواند برای "اسکی باز" باشد. نام او "گراهام بل" است و هیچ ارتباطی با "گراهام بل" معروف و مخترع تلفن ندارد، اما وی یک اسکیت باز بریتانیایی با سابقه حضور در مسابقات المپیک است که حالا بر روی اسکیت‌های خود سوار شده و از خودروی جگوار XF اسپرت‌بریک کمک گرفته است تا موفق به ثبت رکورد 112.6 کیلومتر بر ساعت شود.
این تلاش برای ثبت یک رکورد جدید در مرکز آزمایشگاه " Revi" جگوار لندروور واقع در قطب شمال و در دمای منفی 28 درجه سلسیوس انجام شده است که حتی تصور حرکت بیش از 110 کیلومتر بر ساعت در این دما برای انسان سخت خواهد بود، چه برسد به اینکه در شرایط مذکور قرار بگیرید و رکوردشکنی کند!. هرچند گراهام بل عنوان کرد که اگر طول مسیر بیشتر بود، می‌توانستند به سرعت بالاتری هم دست پیدا کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد