موضوعات داغ

رژه مدل مفهومی جذاب دی‌اس وسط مرکز خرید لندن + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
دو سال پیش در نمایشگاه بین المللی ژنو بود که شرکت خودروسازی سیتروئن توسط زیرمجموعه خود یعنی DS، اقدام به معرفی کانسپتی جدید در زیر چتر این برند با نام E-TENSE کرد که پیش بینی می‌شد در نهایت کانسپتی تمام الکتریکی از آب در بیاید، تا اینکه بالاخره در بهمن ماه سال گذشته صحبت‌هایی پیرامون این پروژه نقل شد که امکان توسعه و تولید آن در سال‌های آینده را قوت بخشید، حال اخیرا یک ویدیو در رسانه‌های بین المللی منتشر شده است که نشان می‌دهد نمونه‌های اولیه از این خودرو ساخته شده و در حال رانندگی با آن در مرکز خرید لندن هستند، اما نه به صورت جاسوسی، بلکه این ویدیو از سوی خود شرکت DS به عنوان یک تبلیغ هیجان انگیز آماده شده است که در مرکز خرید لندن در حال گشت و گذار است و میتواند یک اشاره به تایید تولید این خودرو در آینده باشد.
در صورت نشان دادن چراغ سبز DS به تولید و توسعه این خودرو، در نهایت شاهد یک خودروی اسپرت خواهیم بود که با چهارچوب 4.12 متری در طول، 2.08 متری در عرض و ارتفاع 1.29 متری توسعه پیدا کرده است و در سینه خود هم از سیستم محرکی تمام الکتریکی سود می‌برد. البته همانطور که گفتیم، هنوز این پروژه از سوی شرکت سازنده برای تولید تایید نشده است، اما این موضوع بدان معنا نخواهد بود که شرکت سازنده نمی‌تواند آن را به مرحله تولید برساند که با انتشار این ویدیو، احتمال تایید آن بیشتر هم شده است.

همانطور که گفتیم، برای بخش مولد قدرتی این خودرو سیستم محرکی تمام الکتریکی در نظر گرفته شده است که موتورهای قدرتمند الکتریکی آن قادر به تولید حداکثر نیرویی 402 اسب بخاری و گشتاوری 516 نیوتن متری خواهند بود که براساس تجزیه و تحلیل‌های تئوری و شبیه سازهای کامپیوتری، این قدرت و گشتاور موتور پس از رسیدن به چرخ‌های اتومبیل تبدیل به شتابی صفر تا صد تنها 4.5 ثانیه‌ و حداکثر سرعت بیش از 250 کیلومتر بر ساعت شده است.
نیروی مورد نیاز برای گردش موتور الکتریکی نیز از بسته باتری‌های لیتیوم بونی تامین می‌شود که با انرژی کافی، می‌تواند اتومبیل را تا 360 کیلومتر در بزرگراه‌ها و یا تا 310 کیلومتر در سیکل ترکیبی شهری و بزرگراه همراهی کند. وزن این خودرو طبق اطلاعات از پیش ارائه شده نیز حدود 1800 کیلوگرم اعلام شده که بر روی چهار عدد رینگ 20 اینچی پوشیده شده توسط لاستیک‌های میشلن پایلون اسپرت سوار می‌شود.
اگر چه این خودرو فعلا در قالب یک خودروی کانسپت معرفی شده است، اما باتوجه به صحبت‌های اخیر شرکت سازنده و انتشار ویدیو تبلیغاتی، می‌توان به چراغ سبز تولید این محصول منحصربه فرد با یکسری تغییرات امیدوار بودف هرچند شاید سال‌ها طول بکشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/21
این تبلیغ دی اس سِوِن کراس بک بود اصلا تبلیغ اون کانسبته نیست