موضوعات داغ

بررسی هیوندای سانتافه مدل 2018 قبل از ورود به بازار

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در حال حاضر، شاسی بلند اصلی کمپانی خودروسازی هیوندای را می‌توان خودروی "سانتافه" عنوان کرد که در بازارهای بین المللی، به دو صورت 5 صندلی و 7 صندلی عرضه می‌شود که در بازار کشور شاهد عرضه نسخه 5 سرنشین این خودرو به مشتریان داخلی هستیم. حال اخیرا جدیدترین نسخه از هیوندای سانتافه 2018 که قرار است در آینده مهمان بازار کشور هم شود، به دست کارشناسان "موتور ترند" رسیده و یک بررسی فنی بر روی آن انجام داده‌اند که در ادامه سعی داریم این گزارش را مورد بررسی قرار دهیم و جزییات آن را در اختیار شما خوانندگان خودروبانک قرار دهیم.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

همین ابتدای کار، لازم به ذکر است که خودروی شاسی بلند هیوندای سانتافه 2018 در نسخه‌های 5 سرنشین خود، به یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی در مدل‌های پایه مجهز شده است که می‌تواند 185 اسب بخار قدرت در کنار 241 نیوتن متر گشتاور داشته باشد، این درحالیست که یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر دیگری هم برای این نسخه در نظر گرفته شده است، اما به دلیل استفاده از توربوشارژر بر روی این پیشرانه، موفق به تولید 240 اسب بخار قدرت در کنار 352 نیوتن متر گشتاور شده است که در ادامه به یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته مجهز شده و نیروی تولیدی خود را به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل ارسال می‌کند. این خودرو در مدل‌های استاندارد به صورت تک محور محرک به مشتریان عرضه می‌شود، اما به صورت سفارشی می‌توان سیستم چهار چرخ محرک را بر روی شاسی بلند 5 سرنشین خود نصب کرد. طبق ادعای کارشناس موتورترند، این خودرو در نسخه‌های جدید خود حدود 25 اسب بخار قدرت و حدود 12 نیوتن متر گشتاور بیشتر بر روی پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر دریافت کرده است، درحالی که پیشرانه تنفس طبیعی آن نیز با دریافت یکسری بروزرسانی، موفق به تولید 5 اسب بخار قدرت اضافی و 4 نیوتن متر گشتاور بیشتر شده است تا شاید در عملکرد بهتر این خودرو تاثیرگذار باشد.
باوجود تفاوت‌های بسیار زیادی که میان پیشرانه تنفس طبیعی و پیشرانه توربوشارژر در مقدار نیروی تولیدی آنان دیده می‌شود، اما در شتاب گیری شاهد عملکرد نزدیک به یکدیگر هستیم که در نوع خود بسیار جالب و قابل توجه است!. باتوجه به ادعای کارشناس موتورترند، پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژر می‌تواند یک شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 8.4 ثانیه بدست آورد، این درحالیست که پیشرانه تنفس طبیعی اتومبیل حتی عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته و می‌تواند شتاب اتومبیل را در عرض تنها 8.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند که در نوع خود بسیار جالب است. البته این عملکرد برای پیشرانه توربوشارژر می‌تواند یک پیشرفت عالی تلقی شود، زیرا نسخه‌های 2015 از این خودرو قادر به ثبت زمان 9.3 ثانیه هنگام شتاب گیری خواهد بود که حالا در نسخه‌های جدید خود با یک پیشرفت چشمگیر همراه بوده است که دلیل اصلی آن می‌تواند بهینه سازی 195 کیلوگرمی وزن اتومبیل در نسخه‌های جدید باشد.
علاوه بر تست شتاب، عملکرد پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی در طی کردن مسافت "یک چهارم مایل" نیز بهتر از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر بوده است که در این خصوص طبق گفته کارشناس موتورترند، موفق به ثبت زمان 16.4 ثانیه شده است، درحالی که نسخه توربوشارژر هیوندای سانتافه برای طی کردن مسافت یک چهارم مایل زمان 16.5 ثانیه را به ثبت رسانده است.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

این تمام ماجرا نیست، زیرا هیوندای سانتافه با پیشرانه توربوشارژر در ترمزگیری هم عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نسخه تنفس طبیعی به نمایش گذاشته است که در این زمینه نسخه توربوشارژر هیوندای سانتافه می‌تواند با طی کردن مسافت حدودا 44 متر، از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به توقف کامل برسد، درحالی که نسخه تنفس طبیعی هیوندای سانتافه می‌تواند در طول 42 متر این کار را انجام دهد. با این حال، باید این موضوع را بخاطر داشت که آزمایشات انجام شده بر روی اتومبیل‌ها از سوی کارشناسان "موتور ترند" بسیار متفاوت با آن چیزی هستند که دیگران برای تست خودروهای مختلف انجام می‌دهند.
اگرچه آزمایشات انجام شده تفاوت‌های بسیار زیادی را از لحاظ عملکرد بین پیشرانه‌ها نشان نمی‌دهد، اما تمامی سردبیران و کارشناسان موتورترند نسخه توربوشارژر هیوندای سانتافه را باوجود عملکرد ضعیف‌تر ترجیح می‌دهند و معتقد هستند که این پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر بسیار بهتر از پیشرانه پایه 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که دلیل اصلی آن از دید خودروبانک، شاید مصرف سوخت پایین‌تر این نوع پیشرانه در مقابل قدرت و گشتاور بالاتر آن باشد که قطعا جاهای دیگر بدرد اتومبیل و راننده خواهد خورد. هرچند موتورترند یکی از دلایل آن را دریافت سیستم چهارچرخ محرک به همراه این پیشرانه عنوان کرده است.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

برای دریافت یک عملکرد بهتر از پیشرانه، بهتر است که پیشرانه خود را در حالت "اسپرت" قرار دهید، زیرا در این صورت واکنش پیشرانه سریع‌تر شده و همچنین زمان پاسخگویی به نیازهای شما کمتر خواهد شد، اما در مقابل سیستم انتقال قدرت شاید این اشتیاق پیشرانه را در ارسال نیروی بهتر و سریع‌تر تاحدودی کم کند. هنگام سواری با این خودرو در بزرگراه‌های لس آنجلس هم یک سواری پرسروصدا خواهد داشت که بیشتر از همه، صدای باد در داخل کابین شنیده می‌شود که در نسخه‌های 2 لیتری توربوشارژر اندکی شرایط بهتر خواهد بود!.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

علاوه بر رانندگی در بزرگراه، ما فرصت این را داشتیم که هر دو نسخه هیوندای سانتافه را در تپه‌ها و مسیرهای شن و ماسه مورد بررسی قرار دهیم. این خودرو هرگز در چنین مسیری گیر نمی‌کند، اما احساس خواهید کرد که سیستم کنترل کشش اتومبیل، قدرت تولید شده از سوی پیشرانه را تاحدودی از بین می‌برد. اگرچه هیچ حالتی مخصوص برای این نوع جاده وجود ندارد، اما هیوندای سانتافه در نسخه‌های چهارچرخ محرک AWD خود باوجود لاستیک‌های استاندارد جاده‌ای، بخوبی توانایی عبور از مسیرهای شنی را با سرعت بالا خواهد داشت. هرچند اگر شما قصد رانندگی در مسیرهای برفی و یا جاده‌های پر از گل را دارید، آنوقت دیگر لاستیک‌های استاندارد جاده‌ای پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود.
در پایان هم لازم به ذکر است که این خودرو در مدل‌های پایه خود به قیمت 38 هزار و 95 دلار و همچنین در مدل‌های فول آپشن خود به قیمت 40 هزار و 160 دلار عرضه خواهد شد که در دو مدل خود با طول 4699 میلی متر، عرض 1879 میلی متر، ارتفاع 1678 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2700 میلی متر ساخته شده است که یک فضای کابین بسیار خوب و جادار را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/22
ماشین بیخودیه در کل
1396/7/23
بی خود کسیه که پراید سواره میاد در مورد سانتافه چرت و پرت میگه ، در ضمن تو که دوست نداری این ماشین و برات دعوتنامه نفرستادن بیای تو این صفحه مگه اینکه عقده ای شده باشی
1396/7/22
قیافشو عوض نکردن ینی؟ 2018 قرار بود عوض بشه ک
1396/7/23
این عکس مدل سانتافه اسپرت هست مدل 2018 این شکلی نیست سرچ کنید عکس هاش هست
1396/7/23
واقعا بینطیره ، بی شک بهترین ماشین این سگمنت هست
1396/7/23
فروش بالاش توی آمریکا و سایر مناطق دنیا، با وجود قیمت نه چندان ارزونش، حرف شما کاملا رو تایید میکنه.
1396/7/23
بی شک بهترین ماشین این سگمنت هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد جان تا حالا سوار ماشین شدی؟
سانتافه ماشین بدی نیست و خوبی های خودش داره ولی بهترین ماشین این سگمنت ...
1396/7/23
بابا شرکت محترم بگین توربوشو نمیصرفه بیارین این خالیا چیه میبندین خوبه شتاب رسمی این دو موتور تو همه وبسایتا منتشره.
1397/1/1
ماشين خوبيه
1397/1/1
ماشين خوبيه ولي ٢٤اسب بخار كمه
1397/2/17
فکر میکنم یک صفر کم گذاشتی
1397/5/9
335 m
oO
,,,,,,,
1397/5/23
سلام مدل 2018 کروز کنترل داره