موضوعات داغ

کامیون‌های جدید 27 تنی مرسدس‌بنز مخصوص باند فرودگاه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی مرسدس بنز با همکاری مستقیم دایملر، اخیرا از یک کامیون 27 تنی رونمایی کرده است که دارای سیستم‌های رانندگی خودکار بوده و همچنین در قسمت جلوی خود از تیغه‌های بزرگ تقریبا 8 متری سود می‌برد، این درحالیست که سیستم‌های خودران این کامیون به طور جداگانه مردم را خواهد ترساند و همچنین تیغه‌های بزرگ 8 متری آن در قسمت جلو، می‌تواند دلیلی دیگر بر ترس رانندگان در جاده باشد. اما به هیچ وجه جای نگرانی نخواهد بود، زیرا کمپانی خودروسازی مرسدس بنز در جهت کاهش ترس مردم، اعلام کرده است که این کامیون با سیستم رانندگی خودکار و تیغه بزرگ 8 متری در قسمت جلوی خود، تنها برای فرودگاه‌ها طراحی شده است تا تنها یک وسیله برای تمیز نگه داشتن باند فرودگاه باشد. هرچند این کامیون به طور کامل خودران نخواهد بود.

باتوجه به اطلاعات ارائه شده از سوی منابع خبری، گفته می‌شود که این کامیون از طریق مرکز قابلیت برقراری ارتباط با دیگر کامیون‌های هم نوع خود را دارد، اما به رهبری انسان کار خود را انجام خواهند داد. به طور دقیق‌تر، کامیون رهبر که جلوتر از تمامی کامیون‌ها حرکت می‌کند، توسط انسان کنترل می‌شود، اما کامیون‌های دیگر باتوجه به رانندگی کامیون رهبر، راه خود را دنبال کرده و پشت یکدیگر حرکت می‌کنند، بنابراین یک کامیون بزرگ و عریض بوجود می‌آید که تنها نیاز به یک راننده داشته و دیگر کامیون‌ها به صورت خودکار به دنبال آن حرکت می‌کنند که سرعت و دقت کار را بالا خواهد بود.

وسیله نقلیه پایه یک دستگاه مرسدس بنز "Arocs" است که مجهز به سیستم محرک تمام چرخ بوده تا کار خود را بدون مشکل انجام دهد. این کامیون علاوه بر تیغه بزرگ جلو، در قسمت عقب خود هم به یک جاروی بزرگ الکتریکی مجهز شده است که با سطح زمین در تماس بوده و سطح جاده را به طور کامل پاک می‌کند، زیرا تیغه بزرگ قسمت جلو وظیفه کنار زدن برف را برعهده داشته و همچنین جاروی بزرگ برقی عقب به پاک کردن کامل سطح جاده کمک می‌کند. در مجموع با نصب تمامی سیستم‌ها بر روی این کامیون، طول 22 متری و وزن 27 تن برای این کامیون بدست آمده است که قطعا جزو کامیون‌های سبک وزن نخواهد بود. در حال حاضر، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز دارای 4 دستگاه از این کامیون است که بر روی آنان 2 عدد گیرنده GPS نصب شده است تا راه خود را پیدا کنند و همچنین از رهبر خود پیروی کنند. این کامیون‌ها فعلا در فرودگاه Fraport AG فرانکفورت مستقر شده‌اند، اما قابلیت افزایش آنان به 14 دستگاه وجود دارد که می‌تواند بهترین گزینه برای پاک کردن باند فرودگاه در روزهای برفی و همچنین شرایط آب و هوای غیرمنتظره باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/28
کامیون هاشون از مسعول های خودروسازی ما با فهم تره
1396/7/29
فرودگاه مهرآباده داداش؟؟؟؟؟؟؟اره؟؟؟؟؟