موضوعات داغ

مدل ویژه لامبورگینی مخصوص ژاپنی ها

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی لامبورگینی به مناسبت حضور 50 ساله خود در بازار ژاپن، یک نسخه ویژه از خودروی لامبورگینی اونتادور S رودستر را مخصوص برای بازار این کشور آماده کرد.
دلیل بسیار خوبی وجود دارد که چرا شرکت خودروسازی لامبورگینی تصمیم به انتشار نسخه‌های ویژه از خودروی اونتادور S رودستر گرفته است، زیرا این شرکت دومین بازار بزرگ خود را در کشور ژاپن دارد و برای قدردانی از مشتریان ژاپنی خود، نسخه‌های ویژه از لامبورگینی اونتادور S رودستر آماده کرده است.

باتوجه به اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سازنده، این خودرو در 5 مدل مختلف آماده شده است که با نقاشی خاص بدنه خود، یادآور عناصر مهم طبیعت در فرهنگ ژاپنی‌ها خواهد بود که شامل "آب"، "خاک"، "باد"، "آتش" و "آسمان" می‌شود که در نمایشگاه اختصاصی لامبورگینی در شهر توکیو ژاپن، نسخه "آب" آن در معرض دید عموم قرار گرفته است که نقاشی بدنه آن یادآور این عنصر بسیار مهم در طبیعت خواهد بود، هرچند در ویترین‌های کنار این خودرو می‌توان شاهد مدل‌های دیگر بود که در ابعاد کوچک‌تر (ماکت) ساخته شده است و بیانگر عناصر دیگر طبیعت هستند.
علاوه بر این، در داخل کابین اتومبیل هم تغییرات خوبی ایجاد شده است تا با ویژگی‌های بیرونی اتومبیل سازگار باشد. در این زمینه از روکش‌های چرمی آبی و مشکی رنگ آلکانتارا در داخل کابین استفاده شده است و تزیین آن نیز بر عهده قطعات فیبرکربنی گذاشته شده است.

برای ساخت مدل‌های مختلف این خودرو، شرکت سازنده طی 6 ماه بیش از 100 ساعت زمان صرف کرده است تا به یک ترکیب رنگ هماهنگ و جذاب دست پیدا کنند. این خودرو در مشخصات فنی خود دقیقا همانند نسخه‌های استاندارد خواهد بود، به این صورت که در زیر کاپوت این خودرو درست همانند نسخه کوپه اونتادور S، یکسری تغییرات نرم افزاری بر روی پیشرانه 6.5 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی اونتادور اعمال شده است تا با حفظ همان گشتاور 690 نیوتن متری در دور موتور 5500 دور بر دقیقه، شاهد افزایش 40 اسب بخاری قدرت و رسیدن به مرز 740 اسب بخار باشیم که در عمل باعث شده مقدار زمان شتاب گیری صفر تا صد این ماشین به 3 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم به 350 کیلومتر بر ساعت برسد.
علاوه بر این، شرکت خودروسازی لامبورگینی برای اولین بار از سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب، درست همانند پورشه 911 نسل جدید استفاده کرده است تا لامبورگینی اونتادور S چه در نسخه کوپه و چه در نسخه رودستر چابکی و فرمان پذیری بهتری در سرعت‌های پایین داشته باشد. هرچند با افزایش سرعت اتومبیل زاویه گردش چرخ‌های عقب نیز کمتر می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد