موضوعات داغ

ارتش آمریکا به دنبال تولید تانک برقی!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شکی در این موضوع نیست که آینده صنعت خودروسازی و صنعت حمل و نقل، به سیستم‌های محرک الکتریکی گره خورده و شرکت‌های بزرگ خودروسازی در تلاش هستند تا ماشین‌های الکتریکی درست کنند، اما گویا این سیستم‌های محرک الکتریکی تنها برای صنعت خودروسازی نیستند، زیرا اخیرا ارتش ایالات متحده آمریکا در نظر دارد تا برای 10 سال آینده بر روی تانک‌های تمام الکتریکی کار کند.
معمولا در رابطه با مسائل نظامی صحبت‌های زیادی نمی‌شود و در نتیجه اطلاعات بسیار محدودی هم در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، مگر اینکه با یک نفوذ مخاطره آمیز به تاسیسات نظامی، از جزییات پروژه باخبر شوید. اما در این میان یکی از افراد بلندپایه نظامی ارتش ایالات متحده آمریکا عنوان می‌کند که نیروی زمینی این کشور، در نظر دارد برای سال‌های آینده یک سیستم محرک تمام الکتریکی برای تانک‌های خود تولید کند. در طول 10 سال آینده، بعضی از تیپ‌های رزمی ما تمام الکتریکی خواهد بود و این موضوع می‌تواند آغاز یک نسل جدید در فناوری‌های نظامی باشد. این موضوع برای ارتش قابل توجه است و ما قصد دارم تا آن را انجام دهیم. ما به کمک صنعت نیاز داریم و بسیاری از مردم می‌گویند که این کار غیرممکن است.
البته این موضوع چندان آسان هم نخواهد بود، زیرا نه تنها ارتش ایالات متحده آمریکا، بلکه زیرساخت‌های بسیاری از ارتش‌های جهان بر پایه سوخت‌های نفتی و گازی برای مدت زمان طولانی تنظیم شده است و این تغییر بزرگ مستلزم اقدامات گسترده مالی و لجستیکی خواهد بود و یک شبه اتفاق نخواهد افتاد، به همین دلیل برای اینکه حتی یک تیپ از وسایل زرهی تمام الکتریکی داشته باشید، حداقل همان 10 سال زمان نیاز خواهد بود.
در پایان هم این سوال مطرح شد که آیا سیستم محرک تمام الکتریکی بر روی تانک‌های فعلی "آبرامز" اجرا خواهد شد یا خیر که پاسخ به این سوال "خیر" بود و آن‌ها در تلاش هستند تا یک تانک کاملا جدید و سازگار با سیستم‌های محرک تمام الکتریکی طراحی کنند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/2
بعد ما میگیم .امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
1396/8/2
همه چیزو با هم قاطی نکن ... اون یه چیزه و این یه چیز کاملا جدا