موضوعات داغ

استفاده از روغن آفتاب گردان در ترمیم چاله‌های خیابان!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کشور انگلستان کپسول‌های روغن آفتابگردان را به عنوان آخرین فناوری برای جلوگیری از ایجاد چاله‌های بزرگ در بزرگراه‌های خود آزمایش می‌کند تا با استفاده از این روش، از بدتر شدن شرایط چاله‌های خیابانی جلوگیری شود.
در حال حاضر، کشور انگلستان از کپسول‌های روغن آفتابگردان برای پر کردن چاله‌ها در بزرگراه‌های کشور خود استفاده می‌کند تا مزایا و معایب آن را مورد آزمایش قرار دهد. این فناوری برای اولین بار توسط "دکتر آلوارو گارسیا" مهندس دانشگاه ناتینگهام و تیمش در مرکز مهندسی حمل و نقل ناتینگهام توسعه پیدا کرده است که حالا وارد مرحله آزمایشی خود شده است.
باتوجه به اطلاعات ارائه شده، کپسول‌های روغن آفتابگردان در داخل چاله‌های خیابان قرار می‌گیرد، اما وقتی جاده شروع به ترک برداشتن کند، راه برای جریان یافتن روغن آفتابگردان باز شده و در داخل ترک‌های خیابان جریان پیدا می‌کند تا این فضا را پر کرده و از گسترش و خرابی بیشتر آسفالت جلوگیری شود.
در حال حاضر گفته می‌شود کشور انگلستان، چیزی حدود 14 سال عقب افتادگی تعمیر چاله‌های خیابانی دارد و طبق نظر اتحاد صنعت آسفالت انگلستان، هزینه‌ای بالغ بر 11.8 میلیارد پوند نیاز است تا نواقص جاده و چاله‌های آن برطرف شود. اما دکتر گارسیا و تیم مهندسی او معتقد هستند که با استفاده از کپسول‌های روغن آفتابگردان، جاده‌های آینده دارای چاله‌های بسیار کمتری خواهند بود و یا حساسیت جاده به چاله‌ها کمتر خواهد شد. آنها برآورد می‌کنند که این تکنولوژی می‌تواند 12 تا 16 سال از عمر یک جاده را افزایش دهند که فعلا در مراحل آزمایش بوده و اگر درست عمل کنند، می‌تواند سراسر شبکه جاده‌ای انگلستان را پوشش دهد.
دکتر گارسیا در ادامه افزود: نتایج اولیه ما نشان داد که کپسول‌های روغن آفتابگردان می‌توانند بدون کاهش قابل توجه خواص فیزیکی و مکانیکی آسفالت، طول عمر و مقاومت آنان را در برابر خرابی و یا گسترش خرابی افزایش دهند. مهم‌تر از همه اینکه ما دریافتیم پس از گذشت 2 روز از آزادسازی روغن آفتابگردان بین شکاف‌های جاده، آسفالت‌های ترک خورده به مقاومت سابق خود دست پیدا کرده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد