موضوعات داغ

معرفی کیسه هوای جدیدی برای سقف‌های پانوراما

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در تلاش برای افزایش ایمنی اتومبیل و ساخت ایمن‌ترین محصول جهان در صورت امکان، شرکت‌های بزرگ خودروسازی در بخش‌های مختلف از "کیسه‌ هوای ایمنی" استفاده می‌کنند که معمولا بیشتر آنان در قسمت جلو، زانو، پرده‌ای و یا حتی در سری محصولات لوکس مرسدس بنز، حتی شاهد نصب ایربگ‌های ایمنی در کمربندهای اتومبیل هستیم. اما این اواخر ایده سازندگان به قسمتی از اتومبیل معطوف شده است که تاکنون هرگز به این بخش برای نصب ایربگ توجه خاصی نشده است.
سقف اتومبیل، ایده جدید سازندگان اتومبیل برای نصب ایربگ‌های ایمنی بوده است. شرکت "هیوندای موبیس" در آخرین ایده پردازی خود، از یک ایربگ ایمنی نسبتا بزرگ برای سقف اتومبیل رونمایی کرده است که از دید مخاطبان چندان کاربردی برای سقف‌های معمولی شاید نخواهد بود، اما درواقع این شرکت ایده خود را برای سقف‌های شیشه‌ای پانوراما طراحی کرده است که معمولا هنگام تصادف و سقوط اتومبیل بر روی سقف، شیشه‌های آن شکسته و ایمنی سرنشینان را به خطر می‌اندازد. به همین منظور شرکت "هیوندای موبیس" هیوندای موبیس، که در زمینه تولید و عرضه انواع خدمات، قطعات و تجهیزات خودرو برای دو کمپانی هیوندای موتور و کیا موتورز فعالیت می‌کند، دست بکار شده و ایربگ‌های ایمنی بزرگ برای سقف اتومبیل در نظر گرفته است که طبق ادعای این شرکت، در زمان کمتر از 0.1 ثانیه پس از وقوع حادثه باز خواهد شد تا از شکستگی شیشه و صدمات احتمالی به سرنشینان اتومبیل جلوگیری شود.
البته این شرکت یادآور می‌شود که توسعه ایربگ‌های ایمنی برای سقف اتومبیل، چاش‌های فنی مختلفی را نسبت به نصب آنان بوجود می‌آورد، زیرا سقف پانوراما در بیشتر خودروها به صورت "سانروف" ساخته شده و قابلیت حرکت دارند، به همین دلیل طراحی ایربگ‌های ایمنی برای این بخش تاحدودی چالش برانگیز است و شما یک فضای بسیار محدود برای نصب سیستم مذکور با کیسه‌های بزرگ خواهید داشت.
این سیستم در مرحله اول، برای شاسی بلندهای لوکس طراحی شده است و باتوجه به شکستگی خود به خود سانروف‌های اتومبیل در حالت طبیعی و یا شکسته شدن سانروف‌های پانوراما هنگام تصادفات طراحی شده است، زیرا گفته می‌شود که از سال 1995 میلادی حداقل 859 مورد شکستگی خود به خود سانروف گزارش شده است و شکستگی سانروف در هنگام تصادف‌های سنگین هم می‌تواند یک امر طبیعی باشد، بویژه اینکه شرکت‌های خودروسازی برای ماشین‌های جدید از سانروف‌های بزرگ استفاده می‌کنند و روزبه روز به ابعاد آنان اضافه می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/5
باز هم نوآوری هیوندای آفرین به این همه پیشرفت