موضوعات داغ

امسال چه کسی توانست عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از بیل گیتس بگیرد؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر از شما بپرسند که ثروتمندترین فرد جهان کیست، بدون شک نام "بیل گیتس" را به زبان خواهید آورد، اما اخیرا به گزارش مجله "فوربز"، جفری پرستون بیزوس موفق به پشت سرگذاشتن بیل گیتس شده است تا حالا به عنوان ثروتمندترین فرد جهان در زمینه تجارت جهانی شناخته شود.
جفری پرستون بِیْزوس، کارآفرین و سرمایه‌ گذار آمریکایی در زمینه اینترنت و مدیرعامل و موسس شرکت "آمازون" است که با بنیانگذاری وبسایت آمازون داتکام، توانست نقش کلیدی در زمینه رشد و ارتقا تجارت الکترونیک ایفا کند. حال به گزارش مجله آمریکایی "فوربز"، صبح روز جمعه سهام کمپانی آمازون بیش از 8 درصد افزایش پیدا کرد تا ارزش خالص سهام این شرکت بالغ بر 7 میلیارد دلار افزایش پیدا کند، اما باتوجه به رشد 7 درصدی سهام مایکروسافت در 1 روز، باز هم یک فاصله کوتاه بین "جفری پرستون بیزوس" و "بیل گیتس" وجود داشت که در این بین ارزش خالص کمپانی آمازون به 89.7 میلیارد دلار رسید و در مقابل کمپانی مایکروسافت توانست ارزش سهام خود را بر روی 90.1 میلیارد دلار تنظیم کند.
درست چند ساعت پس از این اتفاق و شروع داد و ستد در بازار، ارزش کمپانی آمازون بار دیگر 2 درصد افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث شد تا ارزش خالص کمپانی "آمازون" با رسیدن به 90.6 میلیارد دلار، کمپانی مایکروسافت را با ارزش خالص 90.1 میلیارد دلار رد کند و تبدیل به کمپانی شماره 1 جهان شود که با توجه به چنین شرایطی، جفری پرستون بیزوس توانست از حالا به بعد خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی کند، هرچند پیش بینی می‌شود که این شرایط تداوم بالایی نداشته باشد و بار دیگر کمپانی مایکروسافت و بیل گیتس به جایگاه سابق خود باز گردند.
در پایان بد نیست بدانید که آقای "بیزوس" در سال 1998 برای اولین بار با ثروت خالص 1.6 میلیارد دلار به جمع 400 نفر ثروتمند جهان در لیست "فوربس" اضافه شد و در سال 2007 میلادی تنها با 7.5 میلیارد دلار ثروت کمتر، توانست پس از بیل گیتس در جایگاه دوم قرار گیرد، اما حالا موفق به تصاحب جایگاه بیل گیتس شده است تا خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/10
Bill Gates is the number one richest for the fourth year in a row, and the richest person in the world for 18 out of the past 23 years. He has a fortune of $86 billion, up from $75 billion last year. Amazon’s Jeff Bezos had the best year of any person on the planet, adding $27.6 billion to his fortune; now worth $72.8 billion, he moved into the top three in the world for the first time, up from number five a year ago.