موضوعات داغ

بوئینگ ساخت 777X جدید را کلید زد؛ بزرگ‌ترین جت دو موتوره جهان در خط تولید

عکس مطلب اول
نقدستان: بوئینگ به عنوان یکی از برندهای سرشناس در تولید هواپیماهای مسافربری، تولید جدیدترین 777X را که پیش از این در سال 2013 میلادی در نمایشگاه صنایع هوایی دبی معرفی شده بود کلید زد.
فرایند تولید این محصولات بدون دخالت انسان و از طریق روبات‌هایی که به بازوی قدرتمند مجهز شده‌اند کلید خواهد خورد. نسخه اولیه این هواپیما قرار است در سال 2019 میلادی به پرواز درآید. از این محصول به عنوان بزرگ‌ترین و کارآمدترین جت دو موتوره جهان یاد می‌شود.
جدیدترین 777X قرار است برپایه نوآوری‌هایی که پیش از این در نسل‌های قدیمی‌تر یعنی 777 و 787 دریم‌لاینر شاهد بودیم تولید شود. جدیدترین هواپیمای بوئینگ با قیمت 350 میلیون دلار در قالب دو مدل 8-777 و 9-777 محدوده 8700 مایل دریایی را می‌پیماید. فضای درنظر گرفته شده برای مسافران نیز 350 تا 425 صندلی خواهد داشت.

آنچه باعث تمایز 777X از مدل های یپشین می‌شود وزن کم بال آن است. امری که به مراتب در کاهش مصرف سوخت این هواپیما هم موثر خواهد بود. این ترکیب در کنار موتور توربوفن های‌-بای‌پس GE9X قرار می‌گیرد که ظرفیت محوری تا 10 درصد بیشتر را در مقایسه با مدل‌های قبلی فراهم می‌کند.
777X از طراحی منحصر به فردی بهره می‌برد که امکان خم شدن نوک بال‌ها را فراهم می‌کند تا امکان استفاده از این هواپیما در فرودگاه‌های معمولی نیز فراهم شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد