موضوعات داغ

استفاده چین از پیشرفته‌ترین سیستم هوش مصنوعی در جهت نظارت بر محیط شهری

عکس مطلب اول
دولت چین همگام با پیشرفت تکنولوژی، راهکارهای تازه‌ای را برای نظارت بر محیط شهری و شهروندان توسعه داده است.
پروژه جدیدی که با عنوان City Brain در کشور چین کلید خورده است این امکان را فراهم کرده تا با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، داده‌هایی از محیط شهری جمع‌آوری شده و نظارت دقیق‌تری روی ابعاد مختلف زندگی شهروندان برقرار شود.
استفاده از هوش مصنوعی، نقش به سزایی در تغییر کیفیت زندگی شهروندان Hangzhou ایجاد کرده است. به عنوان مثال، از آنجایی که این سیستم قادر به پیش‌بینی میزان ترافیک با دقت 90 درصد و در فاصله 10 دقیقه به زمانی خاص است، بار ترافیکی در این شهر به طور چشمگیری کاهش یافته است. علاوه بر این، امکان رهگیری مجرمان و قانون‌شکنان نیز فراهم شده است. عملکرد این سیستم از این مراحل هم فراتر رفته و حتی با ارسال پیامک به شهروندان می‌تواند به برنامه‌ریزی برای انتخاب مسیرهای متفاوت هم به آن‌ها کمک کند.

نگرانی کم‌تر شهروندان چینی در خصوص حریم خصوصی نیز باعث شده این سیستم، سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسد. Alibaba به عنوان غول دنیای تجارت الکترونیک چین که این پروژه را به مرحله بهره‌برداری رسانده اظهار امیدواری کرده با توسعه آن، در شهرهای دیگر چین و حتی نقاط مختلف جهان، استفاده از این پروژه کلید بخورد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/9
اینا که همه شبیه همن چطوری از هم تشخیصشون میده.
میگن تو چین عکس 3*4 بخوای میری بقالی میگی یه مردونه شو بده :)