موضوعات داغ

افزایش قیمت کیا سورنتو در بازار کشور

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
چندسالی است که با آمدن خودروهای کراس‌اوور، سلیقه بازار به سمت این دسته از خودروها گرایش پیدا کرده است. درگذشته بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دادند یک خودروی سدان داشته باشند تا هم در شهر و هم در سفر از آسایش و راحتی نسبی برخوردار شوند. اما این روزها به دلیل تنوع زیاد کراس‌اوورها در بازار، شاهد حجم بالایی از خرید و فروش این دسته از خودروها هستیم. این سگمنت چندسالی است که بازیگران اصلی خود را دارد و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به سراغ همین خودروهای شناخته شده بروند. اما مسال اینجاست که آیا این بازیگران اصلی که عمدتا از محصولات خودروسازان کره‌ای هستند، تا چه اندازه می‌توانند تقاضای بازار را پوشش دهند.

کیا سورنتو

کیا سورنتو

کیا سورنتو و هیوندای سانتافه را می‌توان مهم‌ترین و پرفروش ترین خودروهای این سگمنت دانست که از سال‌های گذشته تاکنون سهم بسزایی از آمار واردات را به خود اختصاص داده‌اند. همین تقاضای زیاد سبب شده تا این‌روها باتوجه به بسته شدن سامانه ثبتارش، شاهد افزایش قیمت آن‌چنانی این دو خودرو در بازار باشیم. نکته جالب در خصوص بازار این دو خودرو، افزایش قیمت یکی از خودروها باتوجه به افزایش قیمت دیگری است. این درحالی است که این روزها باتوجه به فعالیت کم‌رنگ شرکت اطلس‌خودرو، شاهد افزایش قیمت محصولات کیا در بازار آزاد هستیم، همچنین عدم واردات خودرو یکی دیگر از دلایلی است که می‌توان برای افزایش قیمت درنظر گرفت.

کیا سورنتو

کیا سورنتو

در حال حاضر کیا سورنتو فول 2017 در بازار با قیمتی حدود 245 تا 255 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین نسخه GT Line این خودرو با قیمت نجومی 295 تا 300 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود. این در حالی است که اطلس‌خودرو قیمت تمام شده برای سورنتو اتاق جدید 2.4 لیتری را 267 میلون تومان اعلام کرده است. از همین رو رقیب اصلی سورنتو نیز این روزها با افزایش قیمت در بازار همراه بوده، هیوندای سانتافه فول آپشن مدل 2017 نیز اخیرا در بازار آزاد با قیمتی حدود 263 تا 275 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
حال باید دید این افزایش قیمت تا کی ادامه خواهد داشت؟ اما نکته قابل توجه، استقبال مردم از این افزایش قیمت کاذب در بازار است. به گونه‌ای که با وجود قیمت 300 میلیون تومانی سورنتو، بازهم این خودرو در بازار خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که با این مبلغ می‌توان خودرویی اروپایی یا ژاپنی نظیر لکسوس NX و یا بی ام‌ و X1 را خریداری کرد.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/16
معذرت میخوام ولی اون آدم مغز اسب خورده که میره سورنتو یا سانتافه رو به لکسوز یا نیسان یا بی ام و ترجیح میده
1396/8/16
سگ وراکروز شرف ندارد آیا؟
1396/8/16
سعید خان .اولا که شما برو پرایدتو برون .بعدشم سورنتو ی ماشین عالیه .باوقار .با ابهت ولوکس وراحته .ارزش 350تومن هم داره .بعدشم من جی تی لاینشو 255تومن خریدم .لطفا به شعور مردم توهین نکنید .چون هیوندا وکیا واسه برندشون پول نمیگیرن وماشینو ارزون میدن .پس بده.ما ایرانیا خیلی نمک نشناسیم.
1396/8/16
ب نظر من بهترین ماشین سانتافس چون لکسوس و بی ام دبلیو خرجاشون بالاس ولی امکاناتشون در حد سانتافس پس صرف با خرید سانتافس
1396/8/16
حیف ۳۰۰ تومن پول که بالای این خودرو کره ای با سواری بسیار خشک پرداخت بشه . حتی اون زمان که قیمتش ۲۴۰ بود ارزش خرید نداشت وای به حال الان که شده ۳۰۰
1396/8/16
البته اسبش یه مقدار خر بوده
1396/8/17
آدم باید خیلی احمق باشه که بخواد ۳۰۰ میلیون پول بده ماشین کره ای بخره وقتی میتونه با همون پول لکسوس بخره!!!!
1396/8/17
وقتی تو مملکت فقط اقشار بی سواد و بی لیاقت میتونن به پول این ماشینا دست پیدا کنن خیلیم بی راه نیست ماشین 30 هزار دلاریو 300 میلیون بخرن تازه راضیم باشن . . . زحمت نکشیدن براش تا عاقلانه خرجش کنن
1396/8/18
واقعا به این قیمت نمی ارزه