موضوعات داغ

فیس‌لیفت جالبی از سمند به چهره ماستنگ در ایران + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
اخیراً یک هموطن خوش ذوق به نام علی اعتمادی، یک خودروی سمند را با سلیقه و همت خود کاملاً فیس‌لیفت کرده و در نهایت قطعات طراحی و ساخته شده را به خوبی روی خودرو سوار کرده و نتیجه طوری بوده که نظر بسیاری از هم وطنان را به سوی خود جلب کرده است. خودروبانک با همکاری ایشان گزارشی آماده کرده که از طریق ساخت این فیس لیفت و مدت زمان لازم برای این کار صحبت شده و در انتها می‌توانید عکس‌ها و یک فیلم کوتاه از این خودرو را مشاهده کنید.
مطمئناً در بازار بسته و کم رونق خودروی ایران، چنین ذوق و همتی توسط یک هموطن و ستودنی است. در ادامه این مقاله از خودروبانک می‌توانید توضیحات ایشان را در مورد روند انجام این فیس‌لیفت بخوانید:
در ابتدا لازم به ذکر است که این پروژه از آنجا که انفرادی و با کمترین امکانات انجام شده نزدیک به هشت ماه زمان برده و برای هرکدام از مراحل کار، اعم از تهیه قطعات، برش، جوش دادن و نصب دقیق قطعات، دقت و حوصله زیادی به کار گرفته شده است.

سمند فیس لیفت شده

سمند فیس لیفت شده

طرح اولیه پروژه روی کاغذ کشیده شد و مهمترین مسئله در این مرحله، این بود که در هیچکدام از قسمت‌های کاپوت، گلگیرها، درب صندوق و برخی از دیگر قطعات، تغییری ایجاد نشود، زیرا علاوه بر افزایش هزینه مدت زمان انجام پروژه نیز بسیار طولانی می‌شد و این مسئله یعنی حداکثر تلاش برای جلوگیری از تغییر قطعات در روند فیس‌لیفت در میان خودروسازان مطرح دنیا و به خصوص خودروسازان ایرانی که امری نسبتاً شایع می‌باشد، بنابراین بدون ایجاد تغییر در قطعات فلزی خودرو طرح‌های اولیه بررسی و نهایی شدند و کار بر روی خودرو آغاز شد.
در آغاز کار به علت نیاز روزمره به خودرو و همچنین نیاز به جداسازی قطعاتی مانند سینی فن، سپر و چراغ‌ها و بقیه قطعات، اقدام به تهیه پایه‌ای چوبی شد تا بتوان تمامی قطعات را روی آن سوار کرد و با استفاده از این پایه، به صورت دقیق و در ابعاد واقعی روند فیس‌لیفت را انجام داد.
پس از تهیه سینی فن و آماده سازی آن روی پایه، در قسمت پشت چراغ برش و تغییرات عمده‌ای انجام شد و علت این تغییر ایجاد فضای کافی برای جاسازی چراغ‌های جدید بود. اعمال این تغییرات به علت حساس بودن بخش سینی فن در استحکام قسمت جلوی خودرو و اتصال سایر قطعات، نیاز به دقت داشت.

سمند فیس لیفت

سمند فیس لیفت

برای ساخت و نصب چراغ‌های جدید نیاز به داشتن نمونه‌ای از گلگیر و کاپوت حس می‌شد و در نتیجه برش‌هایی از آن‌ها تهیه و نصب شد تا چراغ‌های جلو به صورت دقیق و بدون فاصله نصب شوند. در ادامه چراغ‌ها به صورت دستی ساخته شدند و در این بخش از سیستم خودروهای بروز مانند لنز (برای نورپایین) و دی‌لایت استفاده شد تا جلوه‌ای زیباتر به نمای جلوی خودرو بدهد.
قسمت بعدی سپر جلو بود که از سپر سمند به عنوان زمینه این کار استفاده شد. قسمت بالایی سپر دچار تغییرات وسیعی شد که طی آن فلپ‌ها حذف شدند تا خودرو نمای بروزتری به خود بگیرد و قطعات پلاستیکی جدیدی که با جست‌و‌جوی زیاد تهیه شده بودند، به سپر جوش داده شد و این قسمت از کار با اعمال تغییرات وسیع در دیاق سپر پایان یافت.

آقای علی اعتمادی

آقای علی اعتمادی

در ادامه جلو پنجره و مجموعه پلاستیکی صندوق عقب و قسمتی از چراغ‌های عقب به صورت دستی و با دقت و وسواس ساخته شدند تا با تمام شدن این مراحل به سراغ سپر عقب که بخش پایانی کار بود برویم.
در این بخش نیز قاب پلاک جدید به سپر عقب که متعلق به سمند سورن بود منتقل شد، ضمن اینکه در نمای جانبی سپرها، چراغ‌هایی مشابه آنچه در برخی از خودروهای آمریکایی مشاهده می‌شود نصب شد تا خودرو در نمای جانبی، هماهنگی بیشتری با چهره جدید خود پیدا کند.

عکسی از روند ساخت نمای جلو

عکسی از روند ساخت نمای جلو

در آخرین مرحله کار رنگ آمیزی قطعات به پایان رسید و بعد از نصب قطعات، خودرو با چهره جدید خود آشنا شد.
با توجه به محدودیت هایی که وجود داشت و اینکه تمامی پروژه (غیر از رنگ‌آمیزی) به صورت انفرادی توسط مالک خودرو که هیچگونه سابقه‌ای در این حوزه نداشته است انجام شد، نتیجه کار بسیار رضایت بخش بود. واکنش مردم بخصوص جوانان در مواجهه با چهره جدید این خودرو بسیار جالب بوده و بسیاری از آنان در برخورد اولیه متوجه هویت اصلی خودرو نمی‌شوند و حتی برخی از این دوستان خواستار توقف خودرو می‌شوند و بلافاصله از کم و کیف این تغییرات و یا فروشی بودن این خودرو پرس‌و‌جو می‌کنند.
این پروژه به علت ذوق و علاقه مالک صورت گرفته و هدف تنها فیس‌لیفت و تغییر در نمای ظاهری خودرو بوده است.

نظرات کاربران

70 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/15
به ماشین های ایرانی ارزش نداره پول خرج کنی ماشین ایرانی ینی ناجاری آشغال
1396/8/15
باید تاسف خورد که ایرانخودرو به اون بزرگی و اون همه طراح و مهندس و... بعد از 15 سال هنوز تغییری توی سمند ایجاد نکرده و یه شخص عادی تونسته با کمترین خرج خودرو رو انقدر تغییر بده...
1396/8/15
در اصل سورن و دنا فیس لیفت سمند هستند منتهاش در ایران با عرضه فیس جدید فیس قدیم از رده خارج نمیشه.
1396/8/15
داداش وقتی با همین قیافه زشت و داغون همه مثل ..... میرن میخرن اونم نه یکی دوتا دوتا برای چی به خودش زحمت بده؟
1396/8/15
داداش تا وقتی مدیر دولتی بالا سر صنعت خودرو هست وضع همینه
این خیلی قضیه ساده ایه چرا نمیدونم کسی نمی خواد بفهمه اینو
تنها درد صنعت خودرو ما همینه
شما وقتی چه کار کنی چه پاتو بگردونی رو هم توی حقوقت فرقی نکنه و بدونی سر برج حقوقت محفوظه خب هیچکار نمی کنی دیگه میگه به فلان لقش...
اما کیا اگه کیا شده برا این بوده اگه یه ساعت استراحت میکرده به اندازه همون یک ساعت از کار و کاسبی و دنیا عقب می مونده

همین و بس
1396/8/15
ماستنگگگ!! شیببب!! باااام !!!!
خدایا توبه .
1396/8/15
اگه روشون سرمایه گذاری بشه و به تولید انبوه برسه حتما استقبال خوبی از طرحشون میشه من جاشون بودم ثبت میکردم
1396/8/15
ثبت شده دوست عزیز
1396/8/15
اگر یه همچین ادمایی تو ایران خودرو و سایپا بودن شاید مردم از ماشین های ملی راضی تر بودن
1396/8/16
هستن ولی اجازه نمیدن کار کنن!
1396/8/15
دمش گرم...
مهندسای ایران خودرو باید یکم خجالت بکشن که بعد از این همه سال هنوز همون سمند مدل 15 سال پیشا به مردم قالب میکنن
یعنی یه فیس لیفت جدید اینقدر واستون سخته؟
1396/8/15
زدن دیگه برادر.دنا چیه پَ؟
1396/8/15
یه سوال داشتم...پلیس راهنمایی و رانندگی به این ماشین ها اجازه رانندگی میده؟
1396/8/15
ایرانخودرو دنباله سوده بیشتره معنی نداره کیفیت و ظاهر ماشیناش بروز کنه متاسفانه هیچ شرکت رقیبی هم وجود نداره این همشهری عزیزم انصافا کارش تمیز بوده مخصوصا جلوش
1396/8/15
پیشنهاد میشه مهندس نماها و مسولین دو شرکت فرقون مونتاژ کن بیان نزد این بنده خدا یه کم بفهمن خودرو چیه و فیس لیفت یعنی چی.
1396/8/15
آفرین به نظر بنده خوب شده امیدوارم از طریق مسولان نیز مورد استقبال قرار بگیره
1396/8/15
یعنی اون چراغ جلوش رو برداری تا میتونی بکوبی تو سره مدیران طراحی خودرو تو ایران
خدایی خاک دو عالم تو ...
من موندم تو اون قسمت نو آوری و طراحی ایران خودرو و سایپا دارن چیکار میکنن
بابا مهندس این بنده خدا با مداد رو کاغذ مدل ماشین رو کشیده بعد تو اتاقش ساخته
شما نمیتونین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ادمین ممنون که تایید کردی/
1396/8/15
خوب کاری به زیبا تر شدن یا بدشکل تر شدنش ندارم چون سلیقه اییه
ولی یه نفر ادم معمولی تونسته این ماشین رو فیس لیفت کنه
اما شرکت ایران خودرو
اومد دنا رو مثلا فیس لیفت کنه گفتن فقط برا طراحیش نه مونتاژ میلیاردا تومن خرج کردن
فک کنم کسایی که تو اون کارخونه هستن میلیاردا تومن میگیرن که رو صندلی بشینن فقط
1396/8/15
دمش گرم، تغییراتش کم ولی خیلی متوازنه. کاش میشد فهمید چقدر هزینه کردن، چون ایران خودرو همچین تغییراتی بده فککنم قیمت میزنه 45 میلیون!
1396/8/15
سلام

تبریک میگم خدمت آقای اعتمادی با وجود کمی امکانات نتیجه ی قابل قبولی رو ایجاد کردن...

روزی موسس پورشه و هنسی و رضوانی هم از تغییر در سپر ها شروع کردن!!! منتظر خبرهای جدید از طرف شما هستیم آقای اعتمادی....
1396/8/15
اینجاست که باید پرسید اون چندین میلیون دلار چجوری خرج شده تا دنا فیس لیفت بشه بعد یه نفر تنهایی بدون هیچ گونه پشتوانه مالی قدرتمند اینقدر خوب سمند رو فیس لیفت ظاهری میده درسته یعنی یه درب عوض کردن و قالب ریزی این همه برا ایران خودرو هزینه برده
1396/8/15
انصافا که از تمام مدلهای سمند ایران خودرو خیلی بهتره شده
1396/8/15
بعد کمر ایرانخودرو میشکنه یه گ...ی بخورن رو این ماشیم تا یکم به روز شه.
1396/8/15
دمت گرم. خیلی فیس لیفت خوبی. جدی میگم اگر بتونی با خارج از ایران شرکت های خودرو سازی مکاتبه کنی درنگ نکن و حتما برو. اینجا قدر تو و افرادی مثل تو رو نمی دونن داداش. باز دمت گرم
1396/8/15
واقعا باریکلا به این مالک خوش ذوق. دمش گرم
تو دهنی بزرگی بود به ایران خودروی نامرد که بعد از این همه سال هنوز کاری که این آقا طی 8 ماه انجام داده رو نکرده که هیچ کیفیتش افت هم داشته.
اگر این ایرانیا پاشون میرسید به آمریکا غوغا میکردن
1396/8/15
کاش دنا رو هم فیس لیفت کنه
1396/8/15
ببینید ایشون یه نفره با 8 ماه وقت و یه هزینه کم و خلاقیت فردی تونسته این ماشین با یه سری تغییرات ساده تا این حد جذاب ترش کنه !
انوقت چندین ساله این سمند تو بازار ایران تولید میشه از جانب شرکتی که به حساب کلی مهندس داره و چندین هزار کارمند و کارگر . دریغ از اینکه یه دستی به سر روی این ماشین بکشه و یه فیس لیفت ساده که بقیه شرکت ها سالی یه بار یا دو سالی یه بار انجام میدن روی این خودرو انجام بده .
انوقت همین شرکت برای چندتا تغییر ساده رو دنا (دوتا خط تو نمای جانبی ) و تبدیلش به دنا پلاس 50 میلیارد به گفته خودش هزینه کرده !
وضع فعلی صنعت خودروی ایران ثمره سالها عدم شایسته سالاری - مدیریت افراد نالایق و نا آشنا و فراری دادن و عدم استفاده از استعداد های وطنیه !
به علاوه حمایت بی قید و شرط از طرف دولت ها !
همین میشه بعد از 30 و اندی سال هنوز مونتاژ کاریم و یه طراحی ساده بنده رو هم نمی تونیم درست انجام بدیم چه برسه به طراحی موتور و گیربکس و.....
1396/8/16
ای آقا کم لطفی نکن دیگه از سال 95 سپر جلوشو عوض کردن دیگگگگگگگههههه ای بابا چی میخایین دیگه فیس لیف به این بزرگی چه خبره بسه برا ملت دیگه
1398/9/14
جناب،بنده هم بانظر محکم و دندان شکن شما موافقم.
سرزنده و پیروز باشید.
1396/8/15
آقا دمت گرم این عقب دنا رو یه کاری بکن بلکه ایران خودرو خجالت بکشه
1396/8/15
نوددرصدکارمندای خودروسازهای ما بالابی بازی فامیل بازی استخدام شدن شاید باورتون نشه ولی این دزدای ایران خودرو میگن پنجاه میلیارد هزینه طراحی ۲۰۷صندوق دار شده که دروغ محضه تف بهشون همشون دروغگو وواستفاده گرن
1396/8/16
درود به شرفت .
1396/8/16
فکر کنم بلد الملک خدا بیامرز الان بیاد بگه پدر پدر....یک فیس لیفتی زده اید ما را بی کفایت جلوه دهید سر خود فیس لیفت میزنید بعدش میگویید ما لفت و لیس کرده ایم پدر پدر پدر پدر پدر ...ها
1396/8/16
به نظر من بیشتر شبیه گالانت های مدل 1993 شده. دوستان عزیز حالا من کاری به سیستم دولتی و مدیران احمق و نادون ایرانخودرو ندارم که میتونستند شرکتهای بحران زده بورگوارد، ام جی، روور، ساب، سانگ یانگ، ولوو و ... در سراسر دنیا رو بخرند و دانش فنی اونها رو استفاده کنن و جای پای خودشون رو تو اروپا بازکنن. اما تولید این محصول مثل یه پروتوتایپه و خیلی با ساخت خودرو متفاوته! همون تغییر دربهای دنا 8 تا قالب صنعتی گردن کلفت و گرون نیاز داره. همین طور اضافه کردن سانروف هم اقدام خوب ولی هزینه بریه! به نظر من فیس لیفت دنا پلاس هزینه اش خیلی منطقی تر از فیس لیفت شکست خورده زانتیا بود که اون موقع 4 میلیادر هزینه کردن و به معنای واقعی خراب کردن ماشینو! لعنت بر ......! با اون مدیریت کردنش
یک کم منصف باشیم!
1396/8/16
برادر آخه کی از زشت بودن دربهای دنا شاکی بود که اینها بیان این هزینه وحشتناک متحمل بشن!در ثانی چرا 8 قالب برای 4 درب ؟سوم فکر کنم اکثر نارضایتی طراحی از قسمت عقب ماشین که هیچ هماهنگی با جلوی ماشین نداره!که هنوز دست نخورده باقی ماند!
1396/8/16
امیدوارم یکم این خودروسازا عقل داشته باشنو از استعداد این هموطن استفاده کنن.واقعا کارش ستودنیه
1396/8/16
داداش دمت گرم
بیزحمت سراغ بقیه ماشین ها هم برو این که عالی شده
حسابی خسته نباشی
1396/8/16
من که نتونستم چهره فورد موستانگ رو ببینم!!! عجیبه
1396/8/17
حس می کنم عاشقش شدم :))
1396/8/17
دست مریزاد شاید یه تلنگری به خودروسازهای داخلی بزنی تا حداقل تو تعویض چراغ و سپر خودرو بعد از 30 سال همیجور کیلویی از سر وانکنن
1396/8/17
موستانگ؟؟؟؟؟؟؟
خیلی باشه جلوش شبیه میتسوبیشی گالانت 1989 و عقبش میتسوبیشی گالانت 1994 هست
1396/8/17
این مورد و موارد بسیار مشابه دیگه ای مثل این که هر روز تو خیابون ها میبینیم نشون میده که نیروی انسانی با استعداد در زمینه طراحی خودرو و حتی ساخت موتور و قطعات خودرو توی ایران وجود داره چیزی که وجود نداره غیرت و شرف مدیران نالایق خودروسازی هاست که باعث درجا زدن صنعت خودرو کشور میشه. اگر تو ویکیپدیا بنویسید "ایران خودرو" سال تاسیس مینویسه 1962 یعنی 55 سال پیش ! حالا اگه پروسه انقلاب و جنگ رو هم از این قضیه خارج کنیم حداقل 35 سال خودروسازی ما بدون مشکل کار میکرده و در تمام این سال ها نتونسته نیاز های مردم جامعه رو تامین کنه و از اون بدتر با روی کار اومدن افراد سود جو توی این صنعت، این صنعت رو به کلی به سمت نابودی کشوندن !
اگر یه جستجوی ساده بکنید میبینید مهندسین بسیار توانایی در زمینه خودور در ایران تحصیل کرده و یا فعالیت میکردند و به دلیل عدم اعتماد و دست کم گرفتن توانایی هاشون به کشور های اروپایی آمریکایی پناه بردند و الان جزو طراحان ارشد اون شرکت ها هستند. افرادی که اگر به اون ها بها داده شده بود بال و پر میگرفتند و خودورسازی کشور رو تا جایی هدایت میکردند که به سطح خودروسازی کره و یا حتی بهتر از کره بشه ! همون کره جنوبی که صنعت خودروسازی اون همزمان با خودورسازی ایران شروع به فعالیت کرد !
تا زمانی که خودروسازی از دولت خارج نشه و از حالت انحصاری در نیاد، کمک های بی دریغ و پول های هنگفت خرج کردن برای سر پا نگه داشتن اون ها فقط "آفتابه خرج لحیم کردنه" !!!
به نظر من خودورسازی باید در اختیار یکی از دستگاه های نظامی قرار میگرفت، چون عمدتا سرمایه های قابل توجهی در اختیار دستگاه های نظامی قرار میگیره و عمدتا از مهندسین و تکنسین های حرفه ای تری برخوردار هستند و می تونند در عرض چند سال خودورسازی رو سر و سامون بدن ولی اگر غیر از این باشه گوی سبقت رو شرکت های خودروسازی ای که به صورت خصوصی فعالیت میکنند و خودرو های با کیفیت تر و بهتری رو که اغلب در بازار ما چینی هستند عرضه می کنند از خودروسازان دولتی میگیرند و کم کم باعث تغییر ذاعقه مردم نسبت به خودرو ایرانی میشه چون با اعلام جی دی پاور کیفیت خودور های چینی تا سال 2020 به سطح کیفیت خودورهای مطرح جهان میرسه و اگر خودروسازی ما با همین رویه پیش بره باید شاهد ورشکست شدن و بالا آوردن بدهی سنگین و فرار مدیرانش از دست قانون باشه ! فقط معلوم نیست تا اون زمان چقدر خودور بی کیفیت میخواد تولید بشه و چقدر انسان قراره توی تصادفات به خاطر نداشتن ایمنی خودرو ها از بین بره !؟
1396/8/17
بنده همه چیز طراحی خودرو رو بلدم میتونم بهتر از این هم طراحی کنم
1396/8/17
هروقت تونستی "یکنفره "طراحی، اجرا، ساخت و کلینیکش رو تونستی انجام بدی و قابل قبول حداقل عده ای واقع بشه، اونوقت میتونی بگی منم بلدم
1396/8/18
به ذوق و علاقه این هموطن عزیز باید آفرین گفت که یک تنه اصلاحاتی بیشترو جالبتراز اصلاحات ایران خودرو با ۱۲۰۰۰ کارمند را اجراء کرد.اما مشکل اصلی خودروهای ایران خودرو و بقیه مونتاژکاران دیگر مثل خودش اینستکه :
۱- فاقد حداقل دانش روز در طراحی .تولید ساخت و حتی مونتاژ خودرو هستند.
۲-مدیران بی لیاقت و مفت خور در کارخانه های خودروهای ساخت داخل تنها به فکر دریافت حقوقهای آنچنانی و جیب خودشان هستند.
۳-مشکل اصلی از دولت و وزارت صنایع هست که از مدیران ایران خودرو و ... بی سوادترند و به هگین دلیل توان نظارت بر اقدامات آنها را ندارند
۴- ارزیابی و بازرسی یا در این مملکت تعطیل است و صوری انحام میشود یا اگر بازرس با سوادی باشد به راحتی او را میخرند.
۶-خودرو سازهای ایران یا بهتر بگوئیم مونتاژ کاران لابی قوی دارند و با نفوذ در تصمیمات هیئت دولت صرفا برای خالی کردن بیشتر جیب مردم برنامه ریزی میکنند.
۷-کاش بجای تغییر در چراغها و بالا بردن جای پلاک در برخی ماشینها یا مائین آوردن آن و افزایش قیمت قابل توجه روی استانداردهدی کیفیت آسایش. ایمنی و مسائل مهمتر توجه می کردند.
۸-البته تا وقتی مردم برای خرید این آشغال ماشینها صف می بندند و پول آنرا یکسال قبل از تحویل خودرو می پردازند همین خودروها و همین کارخونه ها خوبند.در همه جای عالم خودروها را از دم قسط و با پرداخت ماهی ۳۰۰ دلار برای مثلا سانتافه فول آپشن مونتاژ آمریکا با ۱۶ ایربگ و تست مثبت استاندارد سخت گیرانه آمریکا ارایه میکنند و تا دو سال هزینه تعویض روغن موتور را هم هیوندائی می پذیرد.
1396/8/18
شایدباورتون نشه والی یکی از جوونای همین مملکت طرحی ارایه داده بود به ایران خودرو که فرمون خودرو کاملا حذف میشد وخودرو بایک سری برنامه های ساده تمام پارک ها وحرکت هاشو انجام میداد همین پدر
سوخته ها حتی اجازه ارایه طرحشو ندادن
1396/8/19
البته شبیه دوجه تا فورد :)
1396/8/20
بعد ایران خودرو چراغای جلوی عقب رو تعویض میکنه میگه این فیس لیفت 40 میلیارد هزینه برداشته
1396/8/21
خودروسازان ما اگر از خواب غفلت بیدار بشند، متوجه می شند که الان دیگه خودرو با موتور درون سوز داره از مد میافته و در عوض شرکت ها دارند سرمایه گذاری عظیمی میکنند در زمینه تولید خودروهای تمام برقی و هیبریدی
شایسته است تا ما در این زمینه هم عقب نیفتادیم هزینه های تحقیق و توسعه اشون رو متمرکز کنند روی محصولات برقی و هیبریدی!
کاری که ترکیه هم داره می کنه! بابا تا کی ما باید شاهد پیشرفت دیگران باشیم و حسرت بکشیم! بابا بسه به خدا!
1396/8/26
داداش شبیه موستانگ شده پشتشم دوج شده عالیه ولی سه تا مشکل داره اولیش شبکه رو یکمی درازش کن دومیش بغله راهنمای جلو که خم دادی برعکسش کن سومیش چراغ عقبه که خمش نده مستقیم کن
1396/10/12
عقبشو دست نميزدي بهتر بود
1396/12/13
واقعا جالبه، این انسان هنرمند و دقیق جوری طراحی کرده که آدم متعجب میشه، جای تبریک داره، ممنون که این حرکت زیبای هنری رو منعکس کردین.
1397/1/19
گند زده به طراحي مزخرف سمند
جلوش بيشتر شبيه ميتسوبيشي گالانت شده تا موستانگ
عقبش هم داج
1397/1/23
بدجور دلم رو گرفت، خیلی خوب و به روز شده
1397/2/5
شماره این دوست هنرمندو چطوری میشه پیداکرد؟
1397/2/6
خدایا یه عقلی به طراحانمون بده آخه این دیگه چیه چقدرررررررررررر زشته وااااااای
1397/2/13
واقعا دستمریزاد بایدگفت به این جوان خوش ذوق خیلی قشنگ شده
1397/2/16
جماب آقای علی اعتمادی آفرین بسیار زیبا و عالی
احسنت و دست مریزاد به شما
تنها و با حداقل امکانات بسیار خوب کار کردید
کاش کارخونه های مونتاژ کار خودرهای ما یعنی ایران خودرو و سایپا با این همه پول و امکانات و ادعا یک ذره از شما یاد می گرفتن
راستی اقایون
اینقدر هم با هم دعوا نکنید چرا خودتون رو باور ندارید و مدام همدیگر رو می خواهید کوچیک نشون بدید!!!
به هم احترام بذارید
مطمئناً هرکسی که بخواد می تونه عالی عمل کنه
از همه شما ممنونم
موفق باشید
1397/3/3
ببخشید فورد موستانگ
اینا رو جلوی دو تا هم بگید میخندن به آدم خدا وکلیل دیگه اینا رو جلوی دوتا آدم که سوار ماشین آمریکایی شدن نگید
1397/4/14
سلا دوستان
اولا تبریک میگم به خلاقیت این جوان ایرانی دوما همین انتقادهای نا بجا و نا سازنده ما ایرانیاست که جلوی خلاقیت جونای این مملکت رو گرفته اگه خودرو ساز ما یه کم امکانات و هزینه در اختیار ایشون قرار میداد شک نکنید کاری میکرد فورد از کارش کپی برداری کنه حالا اگه راست میگید یه کمپین حمایتی برا آقا علی راه بندازید تا ایشون و امسال ایشون بتونن هزار برابر بهتر طراحی و تولید کنن نه اینکه کنار گود بشینیم و بگیم کجای کارش اشتباس، بگیم بیایم هزینه کنیم که جاهایی که به علت نبود بوجه و امکانات نتونستن روش کار کنن رو تکمیل یا تغییر بدن در کل براش آرزوی موفقیت میکنم
1397/5/11

بسيار زيبا بود ولي يه ارتفاهم بهش ميداديد خيلي خوب ميشد يه ماشني ترکيبي بسيار زيبا تري ميشد
1397/5/11

بسيار زيبا بود ولي يه ارتفاهم بهش ميداديد خيلي خوب ميشد يه ماشني ترکيبي بسيار زيبا تري ميشد
1397/5/28
داداش دمت گرم بااین امکانات محدودروی ایران خودروکم کردی
1397/6/18
دستت درد نکنه داداش دمت گرم یدونهای این یکی از ارزوهای منه که سمند تاکسیم این شکلییی بشه یدونه ای کاش برای منم بسازی خسته نباشی
1397/8/26
خیلی زشت و بدریخت
1398/1/11
کلا هزینش چه قدر می شود؟
1398/7/15
برای درب مخزن گاز یه در فلزی مثل درب باک بنزین تهیه کنید تا ظاهر خودرو جالبتر بشه
1398/7/25
سلام داداش ببین از ایران خودرو هیچ آبی گرم نمیشه

1398/11/17
آقا کلی تغییر کرده و چراغهاشو عوض کرده . لامصب ته هنر هستن و دزدی. ۴ تا چراغ عوض کرده حتما ۵۰ میلیون میکشن‌روش. تا وقتیکه ی عده احمق داریم که میرن میخرند خوب معلونه اینا میکنن‌ وو پاچه این ملت. پراید لگن شده ۶۵ بازم بگید خر گیر نمیاد
1399/1/13
خاک تو سر عمر! به جوون قمی چنین طراحی کرده ایران‌خودرو نتونسته بکنه