موضوعات داغ

ون تیونینگ شده توسط AMG را ببینید + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
در سال ۱۹۸۹ کمپانی مرسدس با همکاری AMG تصمیم گرفتند تا روی یک پروژه نامعمول کار کنند. آنها تصمیم به کاربر روی یک دستگاه ون مرسدس بنز مدل MB100 گرفتند که ساخت اسپانیا بود.
همانند سایر خودروهای AMG در این خودرو نیز سعی شده تا از قطعاتی اسپرت تر استفاده شود تا خودرو ظاهر بهتری پیدا کند، بنابراین مهندسان AMG اقدام به استفاده از سپرهایی متفاوت و همچنین یک جلوپنجره جدید بر روی این خودرو کردند، ضمن اینکه برای این خودرو از رنگ مشکی بسیار زیبایی نیز استفاده شد.
در داخل کابین نیز به طور گسترده ای از چرم آلکانترا بهره گیری شده و کفپوش ها،
شیشه های دودی و نشان دهنده های پشت آمپر نیز از نو برای این خودرو طراحی شدند.

مرسدس بنز مدل MB100

مرسدس بنز مدل MB100

این خودرو به صورت استاندارد به یک موتور توربو دیزل به حجم ۲.۴ لیتر مجهز بود که قدرت آن از ۷۲ بخار به ۹۵ اسب بخار در ۴۴۰۰ دور بر دقیقه ارتقا پیدا کرد. جالب است بدانید که مرسدس بنز چندی پیش در صفحه فیسبوک خود پستی در مورد خودروی MB100 D مدل ۱۹۸۹ منتشر کرده بود و گفته بود که این خودرو تنها خودروی توربو دیزلی است که تا کنون توسط AMG مورد بهینه سازی قرار گرفته است، اما به نظر می رسد که مرسدس دچار فراموشی شده است چون در سال ۲۰۰۲ نیز AMG مدل C30 CDI AMG را معرفی کرده بود که آن نیز یک خودروی دیزلی بود و توسط AMG مورد بهینه‌سازی قرار گرفته بود.
در ادامه بد نیست نگاهی نیز به مشخصات مدل C30 CDI AMG داشته باشیم.
این خودرو در سه نسخه کوپه، سدان و استیشن واگن ساخته شده بود و تمام بخش‌های چرخ ها، شاسی و سیستم تعلیق آن از مدل C32 AMG برگرفته شده بود.

مرسدس بنز مدل MB100

مرسدس بنز مدل MB100

در زیر کاپوت این خودرو از یک موتور ۳ لیتری ۵ سیلندر متعلق به مدل C270 CDI استفاده شده بود که البته این موتور را ارتقا پیدا بود و AMG توانسته بود قدرت آن را به ۲۳۱ اسب بخار و گشتاور آن را به ۵۴۲ متر افزایش دهد و آن را به چرخ های عقب منتقل کند. سریع ترین نسخه‌ی این خودرو می‌توانست شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۶.۸ ثانیه به ثبت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسید، البته این حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی محدود شده بود.

مرسدس بنز مدل MB100

مرسدس بنز مدل MB100

متاسفانه مدل C30 CDI AMG در بازار فروش چندان موفق عمل نکرده و مرسدس بنز مجبور شد تولید آن را در سال ۲۰۰۴ متوقف کند. اما پست مرسدس بنز در فیس بوک که مربوط به خودروی ون سال ۱۹۸۷ سبب شده تا بسیاری حدس بزنند که AMG در حال کار بر روی نسخه ارتقا یافته از مرسدس بنز V کلاس است و ممکن است به زودی از این خودرو رونمایی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد