موضوعات داغ

بهترین و بدترین رنگ‌های خودرو در بازار دست دوم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
انتخاب رنگ در زمان خرید یک اتومبیل، بستگی به سلیقه شما دارد و شرکت سازنده هر رنگی که شما دوست داشته باشید، بر روی بدنه اتومبیل نقاشی می‌کند که حتی شامل رنگ‌های عجیب و خاص همچون صورتی، بژ، بنفش و... می‌شود. حال در گزارشات اخیر پیرامون اتومبیل‌های دست دوم و آمار فروش آنان، گفته می‌شود که انتخاب رنگ اتومبیل تاثیر بسیار زیادی هنگام فروش اتومبیل و حفظ ارزش آن دارد.
طبق مطالعات انجام شده به کمک موتور جستجوگر اتومبیل یعنی iSeeCars بر روی بیش از 2.1 میلیون خودروی دست دوم با طول عمر حدودا 3 سال، گفته می‌شود که رنگ اتومبیل هنگام فروش این دسته از محصولات تاثیر بسزایی در حفظ ارزش اتومبیل دارد و همچنین باعث می‌شود که اتومیبل شما سریع‌تر فروخته شود و یا مدت زمان بیشتری برای فروش در لیست انتظار قرار گیرد. به عنوان مثال باتوجه به جداول مربوطه که در خودروبانک قرار گرفته است، خودروهای دست دوم "زرد" رنگ با طول عمر حدودا 3 سال، می‌توانند ارزش اتومبیل را بیشتر از رنگ‌های دیگر حفظ کنند و تنها 27 درصد کاهش قیمت داشته باشند، این درحالیست که پس از رنگ "زرد"، به ترتیب رنگ "نارنجی" با افت قیمت 30.6 درصد، رنگ "سبز" با افت قیمت 30.9 درصد و همچنین رنگ "سفید" با افت قیمت 32.6 درصد دیده می‌شود، هرچند در کشور خودمان رنگ سفید جایگاه بهتری نسبت به رنگ‌های دیگر دارد.
شاید رنگ‌های ذکر شده بتوانند ارزش اتومبیل با کارکرد 3 ساله را بیشتر از همه حفظ کنند، اما دلیلی بر فروش سریع‌تر آنان نسبت به خودروهای دیگر نخواهد بود، زیرا متوسط زمان فروش یک اتومبیل زرد رنگ در فروشگاه‌های اتومبیل چیزی حدود 41.6 روز است، رنگ نارنجی 38.1 روز، رنگ سبز 36.2 روز و همچنین برای رنگ سفید چیزی حدود 35 روز نیاز است تا به فروش برسد.
علاوه بر این، در گزارش مربوطه به بدترین رنگ‌های موجود بر روی اتومبیل های دست دوم با کارکرد 3 سال هم اشاره شده است که رنگ "طلایی" می‌تواند بدترین گزینه ممکن باشد، زیرا هنگام فروش اتومبیل با رنگ طلایی، حدود 37.1 درصد از ارزش آن کم می‌شود و پس از آن رنگ‌های "بنفش" با کاهش ارزش 36.7 درصد، رنگ "بژ" با کاهش 36.6 درصد، رنگ "نقره‌ای" با کاهش 34 درصد و همچنین رنگ "مشکی" با کاهش 33.6 درصد ارزش اتومبیل دیده می‌شود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/20
تو کشور ما ماشین لوکس بخر وارداتش ممنوع میشه ضرر که هیچی سود هم میکنی
مهم اینه که چی بخری یه ماشینی مثل ام جی هر رنگی هم که باشه هیچ بنی بشری ازت نمیخره
1396/8/20
من خودم نمایشگاه اتومبیل کار میکنم به شخصه رنگهای (سفید /نقره ای/قرمز)تویه ماشینای زیر 100 میلیون سریع مشتریش میاد ولی رنگهای (مشکی/بژ/سبز/زرد/آبی/بنفش/دلفینی) خیلی دیر فروش میره و خرید و فروشش افتضاحه
البته جنسیس کوپه bmw z4 رنگ زرد و قرمزش خیلی زود فروش میره
سانتافه رنگ سفید/مارونی/مشکی/نقره ای زود فروش میره
ماشینای چینی هم که کلا افت قیمتی زیادی داره هر رنگی که باشه خیلی هم سخت فروشه
تویه بازار استان گلستان به این شکله.
1396/8/26
توی ایران یا باید رنگ سفید باشه یا سیاه اگر غیر از این باشه فروشش سخته
1399/2/11
کمری با رنگ طلایی به نظرتون خیلی سخت فروش بره اگه خیلی هم تمیز باشه البته.