موضوعات داغ

بررسی گوشی موبایل آیفون 10 از نگاه وب‌سایت Forbes: 12 روز با مهم‌ترین گوشی هوشمند اپل

عکس مطلب اول
نقدستان: آیفون 10 در حالی روانه بازار شده که از نگاه بسیاری از رسانه‌ها، مهم‌ترین گوشی هوشمند تاریخ شرکت اپل به حساب می‌آید. در این مطلب، به بررسی آیفون 10 از نگاه وب‌سایت Forbes خواهیم پرداخت.
iPhone X با تلفظ آیفون 10 به طور رسمی از طریق اپل استورهای سراسر جهان پیش روی مشتاقان قرار گرفته ‌است. وب‌سایت Forbes رسانه‌ای است که مدعی شده این محصول را پیش از سایر رسانه‌ها در اختیار داشته و از همین رو زمان بیشتری هم برای بررسی آیفون 10 در اختیار آن‌ها بوده است. این محصول از 23 اکتبر در اختیار نویسنده وب‌سایت فوربس بوده تا به بررسی ابعاد و المان‌های مختلف آن بپردازد. در این بررسی، نحوه عملکرد سیستم جدید تشخیص چهره آیفون 10، غیبت کلید هوم که به استفاده از راهکارهای جدید در تعامل با گوشی منجر شده و همچنین عملکرد انیموجی (Animoji) به عنوان نسل جدید ایموجی‌های هوشمند بررسی شده است. عملکرد باتری و همچنین استانداردهای موجود در استفاده روزمره نیز از جمله مواردی است که در این بررسی لحاظ شده است.

طراحی
پیش از آنکه استفاده از گوشی را کلید بزنید طراحی چشمگیر این محصول، پیش روی شما خواهد بود. آیفون 10 از ظاهری متفاوت و البته تا حدودی پهن‌تر و بلندتر از آیفون 10 بهره می‌برد. این در حالی است که فریم فلزی براق و چشم‌نوازی دور تا دور گوشی را فراگرفته است. علاوه بر این، حلقه دیگری هم در دور سنسور دوگانه دوربین در پشت گوشی خودنمایی می‌کند.

شیشه پشتی روی آیفون 10 نقره‌ای رنگی که بررسی کردیم از رنگی تا حدودی متفاوت از نسخه نقره‌ای آیفون 8 بهره می‌برد. به بیان دقیق‌تر، آیفون 10 رنگی گرم‌تر و تا حدودی تیره‌تر دارد. در نگاه کلی، ترکیب سطح بالا باعث شده آیفون 10 باکلاس‌ترین و لوکس‌ترین آیفونی لقب گیرد که تاکنون به مرحله تولید رسیده است. شیشه پشتی آیفون 10 از پوشش اولئوفوبیک بهره می‌برد اما در بررسی ما همچنان شاهد باقی‌ماندن اثرانگشت روی این ترکیب بودیم. گوشی را برگردانید تا حتی در زمانی که خاموش است، ظاهر زیبای صفحه‌نمایش شما مسحور کند. درنظر داشته باشید که هر دو مدل خاکستری و نقره‌ای، فریم سیاه‌رنگ در دور صفحه‌نمایش دارند. حالا آیفون را روشن کنید تا جذاب‌ترین محصول اپل در مقابل شما قرارگیرد. فریمی که در دور صفحه‌نمایش قرار گرفته، تا حدودی پهن‌تر از چیزی است که انتظار داشتیم و به نظر می‌رسد راهکاری است تا شاهد حاشیه یکنواخت در دور تا دور آیفون 10 باشیم.
صفحه‌نمایش OLED‌ استفاده شده توسط اپل، از نوع انعطاف پذیر بوده و شاهد گوشه‌های گرد شده در دور تا دور آن هستیم. پس از این، شاهد نوار بالای صفحه‌نمایش خواهیم بود که سیستم دوربین TrueDepth را در خود جا داده است. هیچ راهی برای فرار از این واقعیت نیست که نوار یادشده، مولفه‌ای مشهود در طراحی آیفون 10 است که با هربار نگاه بردن به گوشی، در مقابل شما قرار می‌گیرد. با وجود این، با یکی دو روز استفاده از این گوشی، به نوار یادشده عادت خواهید کرد و کم‌تر به چشم شما خواهد آمد. عملکرد کلی صفحه‌ نمایش کاملاً تحسین برانگیز است و این نوار کم‌تر مزاحم کار شما خواهد بود.

صفحه‌نمایش
صفحه‌نمایش آیفون 10 کشیده‌تر از ترکیبی است که در آیفون‌های دیگر یا حتی دیگر گوشی‌های هوشمند بازار شاهد بوده‌اید. این ترکیب نه نسبت ابعاد 18:9 نظیر گوشی‌های اخیر دارد و نه از نسبت ابعاد 18.5:9 نظیر آنچه در گلکسی نوت 8 شاهد هستیم بهره می‌برد بلکه نسبت 19.49:9 دارد که باعث خواهد شد بلند‌تر و باریک‌تر از سایر ترکیب‌ها به نظر برسد. بازهم با گذشت زمان به این ترکیب خو خواهید گرفت اما ممکن است وفق پیدا کردن با این ساختار، کمی بیش از حد معمول زمان‌بر باشد. جا گرفتن این ترکیب در بدنه‌ای که به راحتی در دست کاربر قرارگیرد هدف مهمی بوده که اپل به آن دست یافته است. علاوه بر این، شاهد اولین صفحه‌نمایش OLED استفاده شده روی گوشی‌های هوشمند اپل هستیم. این در حالی است که ساعت‌های هوشمند این شرکت با تکنولوژی یادشده آشنایی دارند.
صفحه نمایش آیفون 10 با توجه به بهره‌مندی از 458 پیکسل در هر اینچ، وضوح بالایی داشته و تولید رنگ چشم‌نوازی دارد. یکی از دلایل این امر آن است که اپل روی قابلیت True Tone و دقت رنگ، متمرکز شده است. با وجود این، با تغییر زاویه دید نسبت به گوشی، شاهد تغییر قابل مشاهده رنگ‌های صفحه‌نمایش خواهید بود. هاله‌ای آبی رنگ در صفحه‌نمایش قابل مشاهده است که از مشخصه‌های صفحه‌نمایش OLED به حساب می‌آید و در محصولات دیگر نیز کمابیش با آن روبرو شده‌ایم. البته این امر، ضعف چندانی به حساب نمی‌آید زیرا معمولا با زاویه به صفحه‌نمایش نگاه نمی‌کنید مگر اینکه قصد داشته باشید با دوست یا آشنای خود در حالت لندسکیپ فیلمی را تماشا کنید. حالا که صحبت از تماشای فیلم روی جدیدترین آیفون اپل شد بدنیست اشاره کنیم که اسپیکر آیفون 10 صدای بلند و با دقت بالایی داشته که مناسب پخش و اجرای محتویات چندرسانه‌ای است.

یکی دیگر از مواردی که در خصوص صفحه‌نمایش قابل ذکر است آن است که تمامی اپلیکیشن‌ها برای اجرا روی این صفحه‌نمایش، به اندازه لازم بهینه‌سازی نشده‌اند. در حال حاضر این اپلیکیشن‌ها در کادری کوچک‌تر از فضای کامل صفحه‌نمایش به اجرا در می‌آیند و ابعادی کوچک‌تر از آنچه در قالب اجرای آن‌ها روی آیفون 8 پلاس شاهد هستید در مقابلتان قرار خواهد گرفت. با وجود این به نظر می‌رسد این مشکل به مرور زمان مرتفع خواهد شد. به عنوان مثال، بازی Super Mario Run تا پیش از این با ترکیب یادشده روی آیفون 10 اجرا می‌شد اما به روزرسانی جدید این عنوان حالا مشکل را برطرف کرده تا با تغییر نمایش پیکسل ها، فضای خالی را در بالا و پایین صفحه‌نمایش پر کند.

رابط کاربری
از جمله اصلی‌ترین تغییراتی که در بخش نرم‌افزاری و رابط کاربری در آیفون 10 شاهد خواهید بود نمونه‌هایی هستند که در پرتو حذف کلید هوم باعث شده‌اند نحوه تعامل کاربر با آیفون 10 تغییر پیدا کند. البته با توجه به استفاده از صفحه‌نمایشی که در نمای جلوی گوشی، از بالا تا پایین را پوشش داده، طبیعی است که فضایی برای تعبیه کلید هوم در جلو باقی نمی‌ماند. این در حالی است که متخصصان اپل نخواسته‌اند شانس خود را برای تعبیه سنسور تشخیص اثرانگشت در پشت، کنار گوشی یا حتی در داخل صفحه‌نمایش آزمایش کنند. به جای این فرایندها، اپل تصمیم به رونمایی از فیس آیدی به عنوان جدیدترین راهکار تشخیص چهره به منظور احراز هویت استفاده کرده است.

همین امر باعث شده تغییرات چشمگیری را در رابط کاربری آیفون 10 شاهد باشیم. بزرگ‌ترین تغییراتی که در طول سال‌ها یا شاید بتوان گفت تاکنون، شاهد بوده‌ایم. به این ترتیب، برای بازکردن قفل صفحه‌نمایش آیفون 10 باید انگشت خود را روی صفحه‌نمایش از پایین به بالا بکشید. البته با گذشت سه ثانیه نواری به همراه عبارت "Swipe up to open" در مقابل شما قرار می‌گیرد تا وجود این گزینه را به شما یادآوری کند. وقتی در داخل اپلیکیشنی قراردارید بازهم این جسچرها یا نمایه‌های لمسی و حرکتی هستند که بازگشت شما را به هوم اسکرین گوشی کلید می‌زند. این عمل با نمایش انیمیشنی که انقباض اپلیکیشن به آیکون میان‌بر روی صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد جذاب‌تر خواهد شد. البته چیزی حدود دو روز زمان نیاز بود تا به استفاده از این قابلیت و فراموش کردن اینکه کلید هومی برای فشار وجود ندارد عادت کنیم.
حذف کلید هوم به معنای آن است که حالا دیگر گزینه‌ای برای فشار دو مرتبه‌ای جهت فراخوان پنجره مالتی تسکینگ وجود ندارد. به این ترتیب حالا باید انگشت خود را روی صفحه‌نمایش به سمت بالا کشیده و نگه‌دارید تا برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه گوشی، مثل قبل در مقابل شما قرارگیرند.
این سیستم جدید، قابلیت‌های تازه‌ای را هم به همراه دارد. در آیفون 10 نوار باریکی در این سیستم در قسمت پایین صفحه‌نمایش قرار گرفته و حتی در زمان اجرای برنامه‌های مختلف نیز همراه شما خواهد بود. این نوار تنها در زمانی که در حال تماشای ویدیو یا مشاهده تصاویر گوشی هستید محو خواهد شد و در سایر موارد، در این مکان قرار گرفته است. به این ترتیب، با استفاده از نوار یادشده می‌توانید انگشت خود را به سمت چپ یا راست کشیده تا بدون اینکه به بازگشت به هوم اسکرین در این بین نیاز داشته باشید، بین برنامه‌ها جابه‌جا شوید. این امر، یک مزیت ویژه به خصوص برای مواردی است که قصد دارید متنی را از یک پیامک به ایمیل انتقال دهید.
اپل پی هم یکی از تغییرات چشمگیر را در آیفون 10 تجربه کرده است. اگرچه قبل از این، در این خصوص تردید داشتیم اما باید اعتراف کرد که فیس‌آیدی عملکرد چشمگیری داشته و آرام و بی سروصدا در پس‌زمینه قرار می‌گیرد تا منتظر وارد شدن اطلاعات کارت و تایید هویت باشد. به این ترتیب حالا باید کلید کناری آیفون را دو مرتبه فشار داده و در حالی که فیس آیدی کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، به صفحه‌نمایش نگاه کنید. اگرچه این امر به زمان بیشتری برای تکمیل فرایند در مقایسه با اپل واچ نیاز دارد اما همچنان سرعت بالایی را ارائه می‌دهد.
روی هم رفته اگرچه دل ما برای روشن کردن آیفون در حالی که روی سطح میز قرار گرفته تنگ شده اما در اکثر موارد، فیس آیدی عملکرد بهتر و شخصی‌سازی شده‌تری را در مقایسه با تاچ آیدی ارائه می دهد. به عنوان نمونه، هشدارها حالا تنها برای آگاه‌سازی چشمان شما هستند. به این ترتیب، با استفاده از فیس‌آیدی، به محض اینکه صفحه‌نمایش را فعال کنید، سیستم هشدارها، اطلاعات حداقلی را در مقابل شما قرار می‌دهند اما به محض اینکه فیس آیدی هویت شما را تایید کند هشدارها به طور کامل بازشده تا در مقابل شما قرارگرفته و اطلاعات کاملی را در مقابلتان قراردهند.
حذف کلید هوم می‌تواند مهاجرت آسان‌تر کاربران اندرویدی به اکوسیستم دستگاه‌های الکترونیکی همراه شرکت اپل را هم به دنبال داشته باشد. این امر با توجه به اینکه گوشی‌های اندرویدی جدید فاقد کلید هوم فیزیکی در جلو هستند به طور چشمگیرتری به چشم می‌آید. از طرف دیگر، کاربران اندرویدی مدت‌هاست که با استفاده از جسچرها یا همان نمایه‌های لمسی حرکتی برای اجرا و مدیریت برنامه‌ها آشنایی دارند.

فیس آیدی
همان‌طور که در خصوص سایر قابلیت‌ها می‌توان مدعی شد، اپل در خصوص سیستم تشخیص چهره هم اولین شرکتی نیست که راهکارهایی را ارائه داده است. با وجود این، اولین بودن همیشه به معنای بهترین بودن نیست. به عنوان مثالی از سایر شرکت‌ها که از این سیستم استفاده کرده‌اند می‌توان سامسونگ را یادآوری کرد که از سیستم تشخیص چهره برای گوشی‌های سری گلکسی استفاده کرده است. با وجود این، آنچه در استفاده از سیستم تشخیص چهره گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ مشهود است آن است که سیستم تشخیص چهره در برخی موارد بدون مشکل و با کیفیت بالا کار می‌کند و در برخی موارد کیفیتی پایین‌تر از سطح انتظار را ارائه می‌دهد.
در خصوص آیفون 10 اپل، سطح بالای دقت را شاهد هستیم. به بیان دقیق‌تر می‌توان مدعی شد که این سیستم تشخیص چهره یعنی فیس آیدی در 99 درصد موارد به خوبی از عهده اجرای وظایف خود برآمد. فیس آیدی سرعت بالایی هم در تشخیص و تایید هویت شما دارد. به این ترتیب تنها کافی است تا به صفحه‌نمایش نگاه کنید تا قفل آن باز شود. در قالب استفاده از این راهکار نیازی نخواهد بود تا منتظر اجرای انیمیشن بازشدن قفل صفحه‌نمایش باشید. تنها کافی است گوشی را برداشته به صفحه‌ آن نگاه کرده و با کشیدن انگشت به سمت بالا روی صفحه‌نمایش، از سرعت بالای بازشدن قفل صفحه‌نمایش استفاده کنید.

استثنایی که در این بین وجود دارد زمانی است که گوشی را روی سطحی صاف نظیر میز گذاشته‌اید. به این ترتیب، در وهله اول می‌توانید صفحه آیفون 10 را با لمس صفحه‌نمایش آیفون روشن کنید. البته درنظر داشته باشید که قابلیت لمس کردن گوشی برای روشن شدن صفحه آن یا همان Tap to Wake تنها در آیفون 10 در دسترس کاربران قرار گرفته است. برای بازکردن قفل صفحه‌نمایش آیفون 10 در زمانی که روی سطح میز قرار گرفته است کافی است چهره خود را در مکانی مناسب، در مقابل گوشی قراردهید. در صورتی که سر شما بیش از حد به گوشی نزدیک باشید شاهد عملکرد نامطلوب در این بخش خواهید بود و فیس آیدی قادر به شناسایی چهره شما نخواهد بود.
بدون تعارف، باید گفت فیس آیدی برای آنکه تجربه کاربری مطلوبی را ارائه دهد باید در تک تک موارد ممکن، چهره کاربر را به خوبی شناسایی کند. به بیان دیگر، در صورتی که این قابلیت با خطارهای مختلف در مقابل شخص قرارگیرد مطمئنا کاربران از به‌کارگیری آن منصرف خواهند شد. با وجود این، به سرعت می‌توانید بهترین ترکیب و فاصله را برای دریافت عملکرد مناسب از طرف فیس آیدی شناسایی کنید زیرا این سیستم تشخیص چهره، یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است. فیس آیدی در نور زیاد یا محدود محیطی یا حتی تاریکی هم امکان استفاده را برای کاربر فراهم می‌کند. این محصول با یا بدون استفاده از عینک هم قابل استفاده بوده و استفاده از لنزهای تماسی هم مانعی بر سر راه به‌کارگیری آن نخواهد بود. حتی با استفاده از برخی (و البته نه همه) عینک‌های آفتابی هم می‌توانید از فیس آیدی استفاده کنید. تنها نیاز فیس آیدی آن است که بتواند چشم‌ها، بینی و دهان شما را مشاهده کند.

دوربین
همان‌طور که در آیفون 8 پلاس شاهد هستیم، آیفون 10 هم از ترکیب دوربین دوگانه در قالب ادغام دو سنسور دوازده مگاپیکسلی در پشت گوشی بهره می‌برد. لنز واید انگل مشابه با ترکیبی است که در آیفون 8 پلاس شاهد هستیم اما سنسور استفاده شده در لنز تله فوتو از دیافراگم f/2.4 در مقابل دیافراگم f/2.8 در آیفون 8 پلاس بهره می‌برد. آنچه قابل توجه‌ است، بهره‌مندی لنز تله‌فوتو از لرزش‌گیر اپتیکال است. تا پیش از این، در صورتی که نور کم‌تر از حدی بود که بتوان با استفاده از لنز تله‌فوتو تصویر مناسبی را به ثبت برسانید،‌ آیفون به طور خودکار از تصویری که به طور دیجیتالی روی لنز واید انگل بزرگنمایی شده استفاده می‌کرد اما حالا نور محدود، کم‌تر از گذشته یک مشکل اساسی به حساب می‌آید.

با بررسی دوربین آیفون 8 پلاس به این نکته پی بردیم که این ترکیب در مقایسه با دوربین آیفون 7 پلاس شاهد بهینه‌سازی‌های قابل توجهی بوده است. اگرچه در اینجا هم به روزرسانی‌هایی را شاهد هستیم اما آپدیت‌ها، جزئی‌تر هستند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب، امکان گرفتن عکس‌های سلفی با استفاده از قابلیت‌ Portrait Lighting ‌است که مزیتی ویژه در استفاده از سیستم دوربین TrueDepth برای شناسایی چهره شما در مقابل سنسور 7 مگاپیکسلی جلوی گوشی به حساب می‌آید. این تردید وجود داشت که نتایج کار تا حدودی نامطلوب باشند. این در حالی است که پیش از این در پیکسل 2 گوگل ایجاد افکت‌های عمق میدان از یک دوربین را با بهره‌گیری از نرم‌افزار مناسب شاهد بودیم.

تردیدهای ما نا‌به‌جا بود و سلفی که با استفاده از آیفون 10 به ثبت رساندیم در حد فوق‌العاده بود. اشتباه نکنید، من از طرفدارهای عکس‌های سلفی نیستم اما آنچه با استفاده از دوربین سلفی آیفون 10 به ثبت رسید یکی از بهترین نتایج من بود.

Animoji
سیستم TrueDepth که نقشی کلیدی در به ثبت رساندن عکس‌های کلیدی دارد و در فیس آیدی هم استفاده شده یک هدیه جذاب دیگر هم برای کاربران به همراه دارد. این هدیه، Animoji است که ترکیب ایموجی‌های انیمیشنی را با الگوبرداری از حالات چهره و حتی صدای شما فراهم می‌کند.

با اجرای برنامه مدیریت پیامک در آیفون 10 کافی است انیموجی‌ها را فراخوانی کنید تا 12 کاراکتر در مقابل شما قرارگیرد. درنظر داشته باشید که با جابه‌جایی چهره شما، چهره کاراکتری که در مقابل شما قرارگرفته نیز به همان سبک و سیاق حرکت خواهد کرد. با وجود این باید شخصا این قابلیت را امتحان کنید تا احساسی که در قالب جابه‌جایی چهره شما و الگوبرداری از‌ آن توسط کاراکتر انیمیشنی و البته تبدیل صدای شما به گربه، میمون و پاندار در مقابلتان قرار می‌گیرد را از نزدیک تجربه کنید.
این قابلیت، عملکرد مطلوب، متنوع و همراه با تصویرسازی ویژه‌ای را در مقابل شما قرار می‌دهد. به محض اینکه پیامی را با استفاده از یکی از شخصیت‌های یادشده به مدت 10 ثانیه ضبط شده در قالب الگوبرداری از لب زدن شما، حالات چهره و صدای شما انجام شده و به بهترین شکل ممکن شاهد بهره‌برداری از قابلیت جذاب انیموجی خواهید بود.

عملکرد
تراشه A11 Bionic که در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس هم استفاده شده است گزینه‌ای با سرعت بالا و قابلیت‌های متفاوت بوده و موتور عصبی آن نقشی اساسی در سیستم پردازش تصویر آیفون 10 به ویژه در عکس‌برداری با دوربین جلو دارد. علاوه بر این، تراشه یادشده نقشی کلیدی در موفقیت تکنولوژی واقعیت افزوده دارد. قابلیتی که با افزایش اپلیکیشن‌های ارائه شده در این پلتفرم، در ماه‌های آینده به طور چشمگیرتری به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. استفاده از این ساختار سخت‌افزاری باعث شده عملکرد گوشی به ورودی‌ها کاملا مناسب بوده و آیفون 10 سرعت عمل بالایی در اجرای دستورات داشته باشد. به این ترتیب در هیچ پروسه‌ای شاهد انتظار برای به سرانجام رسیدن دستورات ورودی نخواهید بود و تمامی اپلیکیشن‌ها با سرعت بالایی اجرا خواهند شد.

اپل مدعی شده در آیفون 10، عملکرد باتری به میزان دو ساعت بیشتر از نتیجه به ثبت رسیده در آیفون 7 است. در بررسی عملی، استفاده سنگین از گوشی، عملکرد یک روزه را فراهم کرد و چیزی حدود 10 تا 12 درصد از باتری باقی ماند. با این تفاسیر، شارژ کردن هر شب گوشی، ضروری خواهد بود. آیفون 10 با استاندارد Qi هم برای استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم سازگار است. به این ترتیب کافی است گوشی را روی پد مخصوص قرارداده و به کارهای خود برسید تا شارژ باتری به آسان‌ترین شکل ممکن انجام شود.

نتیجه‌گیری
آیفون 10 بدون شک بهترین آیفونی است که تاکنون به مرحله تولید رسیده است و البته با توجه به برچسب قیمتی این محصول، باید هم چنین ترکیبی را شاهد باشیم. این محصول از ظاهری جذاب و متفاوت بهره‌مند شده اما نمی‌توان گفت محصولی ایده‌آل و بدون ایراد است. به عنوان مثال، عملکرد باتری در سطح مطلوبی قراردارد اما هنوز جا برای کار وجود دارد. تغییر تجربه کاربری در رابط نرم‌افزاری هم به زمان نیاز دارد تا کاربر خود را با آن تطبیق دهد. علاوه بر این، صفحه‌نمایش کشیده هم باعث شده اپلیکیشن‌ها به سبک و سیاقی جدید روی آیفون 10 اجرا شوند. البته این صفحه‌نمایش بر خلاف ظاهر متفاوت و عجیب آن، کاملا جذاب و با کیفیت است.

آیفون 10 قابلیت‌هایی را که پیش از این در محصولات دیگر بازار شاهد بوده‌ایم به کار بسته و با بهینه‌‌سازی آن‌ها کیفیت مناسب را پیش روی کاربران قرار داده است. به عنوان برخی از این راهکارها می‌توان به صفحه‌نمایش OLED، سیستم تشخیص چهره و نسبت بیشتر صفحه‌نمایش به بدنه اشاره کرد.
برخی قابلیت‌های آیفون 10 هم مشابه با ترکیبی هستند که در دیگر‌ آیفون‌های سال جاری یعنی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس شاهد بوده‌ایم. به عنوان نمونه می‌توان به پردازنده، قابلیت شارژ بی‌سیم یا حتی ترکیب دوربین دوگانه اشاره کرد.
به عنوان جمع‌بندی باید اعتراف کرد آیفون 10 گوشی هوشمندی است که از ظاهر و عملکردی در حد سطح بالای بازار بهره می‌برد.

منبع: Forbes

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/17
ناموسا چرا اینو گذاشتید؟
1396/8/17
شما سایت ماشینید یا تکنولوژی؟ لطفا توی تخصص خودتون تمرکز کنید که ایشالا کیفیت کارتون بالا بره. میدونم iphone x خیلیارو به وجد آورده ولی حرفه ای باشید.
1402/1/21
در کجا گرفته میشود
1396/8/17
خيلي وقته ك ديگه محصولات اپل من و ب خودش جذب نمي كنه و برام هيييچ جذابيتي ندارن.اصلا اون روح محصولات اپل سال هاست ك مرده.اخرين گوشي ك توليد شد توسط اپل ك اون روح اپل و اون چيزي ك از ي اپل انتظار مي ره و داشت ٤و٤اس بودن ديگه بعد از اون هنوز گوشي جذاب و نواورانه اي توليد نكرده.همين موضوع هم باعث شده ك من سالهاست از بلك بري استفاده مي كنم.چون اون اصالت و روحي ك اپل از دست دادرو هنوز بهد از سالها حفظ كرده.انا با ابن حال قبول دارم هنوز بهترين گوشي و سيستم عامل مال محصولات اپله
1396/8/17
چه ربطی به موضوع سایت داره؟
1396/8/17
معلومه که نباید نظرو تایید کنید چون حرکتتون مسخره ست