موضوعات داغ

مقایسه نیسان ایکس تریل و هوندا CRV مدل 2018

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر به دنبال یک وسیله نقلیه بزرگ شناخته شده، محبوب با عملکرد بسیار خوب می‌گردید، نسل جدید هوندا CR-V و همچنین شاسی بلند نیسان X-Trail در نسخه‌های بروزرسانی شده جزو بهترین گزینه‌های موجود به شمار خواهند آمد، اما این سوال پیش می‌آید که کدامیک از خودروهای شاسی بلند سایز متوسط مذکور دارای ویژگی‌های بهتری نسبت به دیگری است، مگر اینکه هزینه کافی برای خرید هر دو اتومبیل را داشته باشید که در این صورت، دیگر نیازی به خواندن ادامه این مطلب نخواهد بود، اما اگر دارای چنین شرایطی نیستید، می‌توانید در ادامه با بررسی و مقایسه این دو اتومبیل شاسی بلند با خودروبانک همراه باشید که توسط کارشناسان "کار ادوایس" تهیه شده است.
نسل جدید هوندا CR-V از چند ماه پیش وارد بازارهای جهانی شده است و بلافاصله پس از آن در بازار استرالیا عرضه شد که در آخرین آمارهای منتشر شده از فروش اتومبیل، خودروی شاسی بلند هوندا CR-V در بین خودروهای پرفروش استرالیا دیده می‌شود. از طرفی دیگر، خودروی شاسی بلند نیسان "ایکس تریل" فعالیت خود را قبل از تویوتا CR-V نسل جدید آغاز کرده است و تاکنون موفق به فروش ماهیانه 1500 الی 2000 دستگاه در کشور استرالیا شده است تا محبوبیت و فروش بسیار خوب خود را ثابت کند، هرچند در کنار این دو خودروی ذکر شده، محصولات هیوندای، تویوتا، مزدا، فولکس واگن و یا حتی شرکت خودروسازی کیا دیده می‌شود که جزو پرفروش‌ترین محصولات بازار استرالیا به شمار می‌آید.

- قیمت و امکانات

اولین بخش قابل بحث در رابطه با این دو خودروی شاسی بلند، قیمت گذاری و امکانات بکار رفته آنان خواهد بود که برای رعایت عدالت بین آنان، نسخه‌های هم قیمت این دو اتومبیل انتخاب شده است. یعنی هوندا CR-V VTi-LX و خودروی شاسی بلند نیسان ایکس تریل Ti که هر دوی آنان در کشور استرالیا با قیمت 44 هزار و 290 دلار به مشتریان عرضه خواهد شد که برای رسیدن به قیمت جهانی این اتومبیل، باید هزینه مذکور را به دلار آمریکا تبدیل کرد.
اول از همه در شاسی بلند هوندا CR-V، شرکت سازنده از امکانات بسیار خوبی استفاده کرده است که ویژگی‌های قابل ذکر آن شامل مجموعه ایربگ‌های ایمنی کامل برای سرنشینان جلو و عقب، صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی به همراه رادیو دیجیتال، روکش‌های چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی، سقف کامل سانروف، ورود بدون کلید، سیستم کنترل هوای کابین، چراغ‌های جلو LED و همچنین شامل درب عقب برقی خواهد شد. بویژه قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و آندروید که در مدل‌ ذکر شده نیسان ایکس تریل وجود ندارد.
موارد بالا امکانات رفاهی هوندا CR-V بودند، حال آنکه شرکت خودروسازی هوندا توجه ویژه به تجهیزات ایمنی اتومبیل داشته و از سیستم‌های ایمنی فعال از جمله کروز کنترل انطباقی، سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم نگهداری اتومبیل بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو و همچنین ترمزهای خودکار اتومبیل استفاده کرده است که در صورت تشخیص خطر به صورت خودمختار وارد عمل شده و در راستای توقف اتومبیل تلاش می‌کند.

از طرفی دیگر، شرکت خودروسازی نیسان دارای سیستم هشدار نقاط کور است که در شاسی بلند هوندا CR-V تبدیل به دوربین "LaneWatch" شده و یک دید کلی از نقاط کور اتومبیل در صفحه نمایشگر کنسول مرکزی نشان می‌دهد. علاوه بر این، خودروی شاسی بلند نیسان "ایکس- تریل" مجهز به سیستم هشدار ترافیک عقب است که می‌تواند راننده را در پارک بهتر اتومبیل همراهی کند. دیگر ویژگی‌های منحصربه فرد نیسان "ایکس تریل" هم شامل یک دوربین 360 درجه و همچنین رینگ‌های 19 اینچی می‌شود که بر روی هوندا CR-V تبدیل به رینگ‌های 18 اینچی خواهد شد.

- فضای کابین و ابعاد
هر دو خودرو دارای فضای بار بیشتر از حد متوسط هستند، اما خودروی شاسی بلند نیسان "ایکس تریل" دارای فضای بیشتری بوده و حجم بار آن در حالت استاندارد صندلی‌ها به حداکثر 565 لیتر می‌رسد، این درحالیست که با خرید شاسی بلند هوندا CR-V، می‌توانید تنها 522 لیتر حجم فضای بار داشته باشید، هرچند فضای بار این خودرو اصلا کم نبوده و حتی حجم بیشتری نسبت به خودروی شاسی بلند مزدا CX-5 دارد که به عنوان یکی از رقبای این دو اتومبیل در بازار استرالیا به حساب می‌آید. بویژه دسترسی راحت‌تر به فضای کابین هوندا CR-V نسبت به خودروی شاسی بلند نیسان "ایکس تریل".

به طور کلی، خودروی شاسی بلند نیسان ایکس تریل با طول 4690 میلی متر، عرض 1820 میلی متر، ارتفاع 1740 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2705 میلی متر ساخته شده است، اما خودروی شاسی بلند هوندا CR-V باوجود طول کمتر 4596 میلی متری، عرض 1855 میلی متر، ارتفاع 1689 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2660 میلی متر که باعث شده فضای کابین کمتری به دست آید، باز هم حدود 68 کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به نیسان ایکس تریل داشته و به رقم 1630 کیلوگرم می‌رسد.

- مشخصات فنی
این دو اتومبیل شاسی بلند در سیستم‌های انتقال قدرت خود با یکدیگر مشترک هستند و از یک جعبه دنده انتقال متداوم CVT برای انتقال نیروی خود به سمت هر چهارچرخ اتومبیل استفاده می‌کنند، اما در مقابل پیشرانه‌های آنان با یکدیگر فرق داشته و یک نتیجه متفاوت از فعالیت آنان بدست آمده است.

اول از همه بر روی شاسی بلند نیسان "ایکس تریل" در نسخه‌ای که توسط کارشناسان کار ادوایس مورد بررسی قرار گرفته است، از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر استفاده شده است که با مکش طبیعی هوا به داخل سیلندرهای خود، می‌تواند در دور موتور 6000 چیزی حدود 168 اسب بخار قدرت تولید کند و همچنین میزان گشتاور خود را در دور موتور 4400 به چیزی حدود 226 نیوتن متر برساند که برای استخراج چنین قدرت و گشتاوری از پیشرانه 2.5 لیتری نیسان ایکس تریل، شرکت سازنده ادعا می‌کند که تنها به 8.3 لیتر سوخت به ازای کارکرد 100 کیلومتر نیاز خواهید داشت، اما آزمایشات عملی اتومبیل نشان می‌دهد که برای داشتن چنین نیرویی بر روی نیسان ایکس تریل، حداقل به سوزاندن 10.4 لیتر سوخت نیاز خواهید داشت.
در مقابل، شرکت خودروسازی هوندا از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری استفاده کرده است، اما با استفاده از توربوشارژر بر روی این پیشرانه چهار سیلندر، موفق به دریافت 187 اسب بخار قدرت در دور موتور 5600 و همچنین موفق به دریافت 240 نیوتن متر گشتاور با رساندن دور موتور به محدوده 2000 RPM شده است، این درحالیست که مصرف سوخت اتومبیل به لطف استفاده از توربوشارژر کمتر بوده و به رقم 7.4 لیتر برای کارکرد 100 کیلومتر رسیده است، هرچند در آزمایشات عملی به عدد 9.6 لیتر رسیده‌اند که باز هم کمتر از خودروی شاسی بلند نیسان ایکس- تریل خواهد بود. علاوه بر این، گفتنی است که نیسان ایکس تریل یک پیشرانه دیزلی 174 اسب بخاری با 380 نیوتن متر گشتاور هم دارد که خودروی شاسی بلند هوندا CR-V از آن بی بهره بوده و مشتریان می‌توانند تنها یک پیشرانه بنزینی داشته باشند.

- رانندگی و هندلینگ:
هیچ یک از این دو خودروی شاسی بلند به گونه‌ای طراحی نشده‌اند که بتوانند همانند مزدا CX-5 یک رانندگی عالی داشته باشند و یا مثل سوزوکی گرند ویتارا توانایی‌های بسیار خوبی در آفرود داشته باشند. حتی این دو خودرو شبیه فولکس واگن تیگوان یا هیوندای توسان نیستند که بتوانند اسقامت رانندگی در جاده های اصلی و یا فرعی استرلیا را داشته باشند، اما در مجموع بر روی هر دو اتومبیل از سیستم تعلیق مستقل در جلو و از یک سیستم تعلیق مولتی لینک بر روی محور عقب استفاده شده است تا یک سواری راحت برای سرنشینان خود داشته باشد.

علاوه بر این، شرکت خودروسازی نیسان یک بازبینی اساسی بر روی سیستم فرمان "ایکس تریل" انجام داده و استفاده آن را برای کاربران خود راحت‌تر کرده است، اما باز هم در سرعت‌های پایین کمی مقاومت می‌کند تا نیروی بیشتر به آن وارد کنید، ولی به مقدار خیلی کم که شاهد آنچنان احساس هم نشود. با این حال، لاستیک‌های استاندارد اتومبیل چندان مناسب جاده‌های استرالیا نبوده و ممکن است که شما را برای رانندگی با سرعت نسبتا بالا در جاده‌های خاکی و ناهموار با مشکل مواجه کند.
در کنار نیسان ایکس تریل، خودروی شاسی بلند هوندا CR-V نیز دارای سیستم فرمان بسیار خوب است و می‌توانید یک استفاده راحت از آن داشته باشید، اما در مقایسه با هیوندای توسان یک عملکرد ضعیف‌تر هنگام رانندگی در جاده‌های ناهموار خواهد داشت. هر دو اتومبیل دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند که به صورت پیش فرض نیروی تولیدی موتور به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود، اما به محض اینکه یک لغزش در چرخ‌های اتومبیل احساس شود، به دستور ECU دیفرانسیل الکترونیکی عقب فعال می‌شود تا نیروی تولیدی موتور به سمت چهارچرخ اتومبیل هدایت شود، بویژه سیستم‌های عملکردی اتومبیل که مانع از لغزش چرخ‌ها در صورت تشخیص هرزگردی می‌شود.
در این بخش خودروی نیسان ایکس تریل خوب عمل کرده است، اما از دید کارشناسان "کار ادوایس" خودروی شاسی بلند هوندا CR-V دارای عملکرد فنی بهتر نسبت به شاسی بلند نیسان بوده است که بخشی از آن به گشتاور و قدرت تولیدی موتور بر می‌گردد که عملکردی بهتر نسبت به نیسان ایکس تریل دارد.

- هزینه‌های نگهداری
به طور خلاصه، شاسی بلند نیسان ایکس تریل با گارانتی 3 ساله و یا کارکرد 100 هزار کیلومتر به مشتریان عرضه می‌شود که هر 10 هزار کیلومتر یکبار باید آن را سرویس کرد. هزینه‌های متناوب اتومبیل برای هر بازدید بین 232 دلار الی 429 دلار استرالیا خواهد بود، درحالی که سرویس اولیه اتومبیل 1464 دلار استرالیا هزینه دارد.

برخلاف نیسان ایکس تریل، خودروی شاسی بلند هوندا CR-V با گارانتی 5 ساله بدون محدودیت حرکت به مشتریان عرضه می‌شود که هر 10 هزار کیلومتر باید آن را سرویس کرد. هزینه‌های متناوب اتومبیل برای هر بازدید چیزی حدود 295 دلار استرالیا خواهد بود، درحالی که سرویس اولیه اتومبیل حدود 1475 دلار استرالیا هزینه دارد که بیشتر از خودروی نیسان ایکس تریل خواهد بود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/8
نیسان سر موتور کم کاری کرده
من باشم هوندا رو انتخآب میکنم
1396/9/9
هوندا هم جدیدتره هم زیباتر
1396/9/11
هوندا crv از مدل ۲۰۱۷ ظراحی چراغ عقبش عوض شده و خیلی بهتر و قشنگ تر شده . اگه توی عکس ها نگاه کنید با عکس های مدل های قبلی مقایسه کنید متوجه میشید . قبلا فقط کنار بصورت عمود بود الان به زیر شیشه هم اومده که چراغش یه جورایی شبیه میشه گفت راو۴ هم شده اما خیلی قشنگ شده خدایی. نظرم به اون چیزی که لایقش بوده توی کشور خودمون نرسیده حالا یا بخاطر نداشتن وارد کننده درست حسابی یا مافیای ماشین
1396/9/11
هوندا حرف نداره واقعاالبته نیسانم عالیه ولی اول هوندا
1396/9/18
با توجه به مشخصات فنی و ظاهری و خدمات پس از فروش خرید کدامیک رو پیشنهاد میدین ؟