موضوعات داغ

دهگانه پرفروش‌ترین خودروهای سدان بازار آمریکا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در این چند سال گذشته، خودروهای پیکاپ و همچنین بیشتر از همه، خودروهای کراس اوور مورد توجه بسیاری از مشتریان، بویژه مخاطبان آمریکایی قرار گرفته است که اولویت اول آنان برای داشتن یک اتومبیل شخصی، ماشین‌های کراس اوور با مارک‌های آسیایی بوده است، اما با این وجود دیگر بخش‌های صنعت خودروسازی متوقف نشده و همچنان فروش خود را با تقاضای بسیار خوب دنبال می‌کنند.
یکی از بخش‌های مهم صنعت خودروسازی که همچنان با تقاضای بسیار خوب همراه است، می‌تواند سگمنت سدان باشد که اخیرا یک گزارش فروش از آنان در بازار ایالات متحده آمریکا منتشر شده است و نشان می‌دهد که کدام برند خودروسازی موفق به فروش بهتر محصولات خود در بازار ایالات متحده آمریکا شده است، هرچند این سگمنت نسبت به گذشته کاهش فروش چشمگیری داشته و باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی انتقادهای متعددی به این سگمنت داشته باشند، همچون کمپانی خودروسازی لکسوس که می‌گوید خودروهای سدان به طور کامل از بین می‌روند، مگر اینکه آن‌ها به چیزی پویاتر تبدیل شوند و یا حتی شرکت خودروسازی تویوتا عنوان کرده است که شما نمی‌توانید یک خودروی کراس اوور بسازید، آن هم تا زمانی که یک خودروی سدان درست و حسابی نداشته باشید.
با این وجود، آمارهای اخیر نشان می‌دهد که میزان فروش خودروهای سدان چهار درب نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و دلیل اصلی آن می‌تواند رونمایی از خودروهای کراس اوور جدید و عرضه آنان به بازارهای جهانی، بویژه بازار ایالات متحده آمریکا باشد. اما با رها کردن این موضوع، به بحث اصلیمان خواهیم پرداخت و آن هم پرفروش‌ترین خودروهای سدان فعال در بازار ایالات متحده آمریکا است که در ادامه توجه شما را به این گزارش جلب می‌کنیم.

10- شورلت مالیبو

شورلت مالیبو

شورلت مالیبو

کمپانی خودروسازی شورلت سال گذشته طراحی ظاهری "مالیبو" را تغییر داد تا یک چهره بهتر و همچنین امکانات بیشتری برای آن ارائه کند، بویژه تجهیزات فنی و ایمنی اتومبیل که به ترتیب شامل یک سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم هشدار تغییر مسیر و همچنین سیستم هشدار ترافیک در عقب می‌شود، اما این موضوع نه تنها باعث تقویت فروش شورلت مالیبو نشده است، بلکه باعث شده است تا نسبت به سال گذشته میلادی چیزی حدود 16.5 درصد کاهش فروش داشته باشد، با این حال برند "مالیبو" همچنان یک محصول سودآور برای کمپانی خودروسازی شورلت و جنرال موتور به شمار می‌رود که موفق شده در بین پرفروش‌ترین خودروهای سدان بازار آمریکا قرار گیرد.

9- هیوندای الانترا

هیوندای الانترا

هیوندای الانترا

کراس اوور هیوندای توسان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای فعال در بازار ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود، اما حالا در سگمنت خودروهای سدان هم شاهد حضور هیوندای الانترا هستیم که در واقع تنها خودروی "کره‌ای" لیست بوده و موفق شده خود را به عنوان یکی از خودروهای پرفروش بازار ایالات متحده آمریکا معرفی کند. هرچند باوجود ارائه سیستم‌های جدید همچون سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک و همچنین سیستم هشدار خروج از جاده و یا تغییر لاین، باز هم این خودرو نسبت به سال گذشته میلادی حدود 8.8 درصد کاهش فروش تجربه کرده است.

8- شورلت کروز

شورلت کروز

شورلت کروز

درست همانند شورلت مالیبو، خودروی سدان شورلت کروز هم در سال 2016 میلادی یک چهره جدید دریافت کرد و یکسری امکانات به آن اضافه شد. اما برخلاف سدان شورلت مالیبو، خودروی سدان شورلت کروز توانست در ماه اکتبر سال جاری یک افزایش فروش 3.4 درصد را تجربه کند تا بالاتر از هیوندای الانترا قرار گیرد.

7- فورد فیوژن

فورد فیوژن

فورد فیوژن

فورد فیوژن با ظاهری جذاب و امکانات متعدد، یک خودروی سدان بسیار خوب به شمار می‌رود که حتی در نسخه‌های جدید خود به تجهیزات اسپرت همچون خروجی‌های بیشتر اگزوز و رینگ‌های 19 اینچی مجهز شده است، اما با این وجود در سال جاری میلادی یک کاهش فروش چشمگیر را تجربه کرده است که طبق ادعای وبسایت منبع، آمار آن چیزی حدود 22.6 درصد خواهد بود که در نوع خود جالب و عجیب است، ولی باز هم موفق به حفظ خود در بین خودروهای سدان پرفروش ایالات متحده آمریکا شده است.

6- نیسان سنترا

نیسان سنترا

نیسان سنترا

کمپانی خودروسازی نیسان در حصول اطمینان برای سدان سنترا موفق بوده است. به رغم اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروی سدان نیسان سنترا تاحدودی پرسروصدا است، اما باز هم شرکت سازنده با ارائه تخفیف‌های بسیار خوب، فروش بالای این اتومبیل را ثابت نگه داشته و موفق شده است حتی در ماه اکتبر سال جاری، فروش این اتومبیل را 0.2 درصد افزایش دهد و در جایگاه ششم لیست پرفروش‌ترین خودروهای سدان بازار ایالات متحده آمریکا قرار دهد.

5- نیسان آلتیما

نیسان آلتیما

نیسان آلتیما

نیسان آلتیما را می‌توان دارای یک ظاهر قدیمی‌تر و همچنین تکنولوژی‌های چند سال پیش عنوان کرد، به همین دلیل آمار فروش این خودرو نسبت به سال گذشته چیزی حدود 17.1 درصد کاهش پیدا کرده است، اما با این وجود باز هم به خاطر اقتصاد سوخت بسیار خوبی که این محصول دارد، به نظر می‌رسد که همچنان مورد توجه مشتریان بوده و اقدام به خرید آن می‌کنند تا امسال هم شاهد قرارگیری آن در بین پرفروش‌ترین خودروهای سدان بازار آمریکا باشیم.

4- هوندا آکورد

هوندا آکورد

هوندا آکورد

در نیمه اول سال 2017 میلادی، خودروی سدان هوندا آکورد کاهش فروش 15 درصدی را تجربه کرده است و این روند در ماه اکتبر نیز ادامه داشته و باعث شد تا با کاهش فروش 2.3 درصدی همراه شود. اما مدل‌های جدید هوندا آکورد سدان که به زودی وارد بازارهای جهانی بویژه ایالات متحده آمریکا می‌شوند، بروزرسانی‌های بسیار خوبی دریافت کرده و همچنین به امکانات بیشتری مجهز شده است که می‌تواند به زودی کمک حال فروش این برند در بازار ایالات متحده آمریکا شود. ولی با این وجود باز هم مدل‌های فعلی هوندا آکورد سدان موفق شده است در بین خودروهای پرفروش بازار آمریکا، آن هم در جایگاه چهارم لیست قرار گیرد.

3- تویوتا کرولا سدان

تویوتا کرولا سدان

تویوتا کرولا سدان

تویوتا کرولا قطعا یکی از بهترین اتومبیل‌های جهان است و در تمامی نقاط جهان مورد توجه قرار می‌گیرد، اما باوجود قابلیت اطمینان بالا و قیمت رقابتی، این خودرو در سال جاری با افت فروش 9 درصد همراه بوده است که باز هم توانسته خود را در جایگاه سوم پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا نگه دارد.

2- تویوتا کمری

تویوتا کمری

تویوتا کمری

کمپانی خودروسازی تویوتا با یک مدل کاملا جدید از این خودرو سال 2018 میلادی را آغاز خواهد کرد، اما مدل‌های فعلی این کمپانی خودروسازی ژاپنی همچنان به عنوان خودروهای محبوب بازار ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود. هرچند آکیو تویودا اعلام کرده است که هیچ خودروی خسته کننده‌ای وجود نخواهد داشت و ما سعی داریم که محصولاتمان را با ظاهر جدید و جذاب تولید کنیم.

1- هوندا سیویک سدان

هوندا سیویک سدان

هوندا سیویک سدان

پیش بینی می‌شد که جایگاه اول این لیست متعلق به شرکت خودروسازی تویوتا و مدل "کمری" آن باشد، اما در واقع شرکت خودروسازی هوندا است که برنده اصلی فروش خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا خواهد بود. در سگمنت خودروهای سدان، کمپانی خودروسازی هوندا موفق به افزایش فروش 1.5 درصدی "سیویک سدان" در ماه اکتبر شده است تا آن را تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی سدان آمریکا کند و بار دیگر محبوبیت بالای سیویک را به اثبات رساند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/22
اصلا خودروی اروپایی وجود نداشت !
1396/8/23
به نظرم باید منبع ذکر بشه !
1396/8/23
تنها نماینده کره الانترا؟ خخخخخخ
1396/8/23
هر هر با مزه بزار تا چند وقت دیگه این گند بدنه و ایربگ لگن ها رتبه اصلیشون رو نشون میده البته قیمت مفت و بی ارزش بودن هم در فروش زیاد بی تاثیر نیست خخخخخخخخ
1396/8/23
اقای محمد حرف هایی که زدی واقعا خنده دار خخخخخخخ
ماجرای ایربگ گندش دربیاد؟داستان ایربگ دیگه تمام شده شما خواب تشریف داری
قیمت مفت؟؟؟؟حداقل یکم به خودت زحمت میدادی قیمت ها تو همین سایت خودرو بانک نگاه میکردی بعد حرف میزدی
شما با پول یک کره ای فول اپشن باید بری یک ژاپنی در سگمنت پایین تر بگیری
البته دلیل این قیمت کمتر کره ای ها کیفیت اشغالشون
1396/8/23
خود آمریکایی ها هم ژاپنی دوستن.هرچند علتش اینه که ما نمی تونیم با کمپانی های ایرانخودرو و سایپا بریم آمریکا فعالیت کنیم وگرنه کل معادلات بازار آمریکا به هم می ریخت الان 3 تا ماشین اول حداقل تولید ملی ایران بودن.:)))