موضوعات داغ

چرا این کتاب خاص فراری 600 میلیون تومان قیمت دارد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
این روزها اگر تصمیم به خرید یک دستگاه خودروی فراری جدید داشته باشد، نیاز است که حداقل 200 هزار دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشید، اما با چیزی حدود 150 هزار دلار هم می‌توان یک خودروی فراری در مدل‌های دست دوم خریداری کرد که بیشتر از همه نیاز شما را برای داشتن یکی از محصولات فراری برطرف می‌کند. اما اگر به دنبال یکی از محصولات منحصربه فرد فراری هستید و حاضرید بابت آن 150 هزار دلار پرداخت کنید، می‌توانید یکی از کتاب‌های فراری را در حراجی ماه آینده خریداری کنید که در آن تاریخچه شرکت با یکسری فاکتورهای منحصربه فرد تشریح شده است.

جالب است بدانید که این کتاب توسط شرکت بریتانیایی Kraken Opus آماده شده است و در لابه لای جلد آن، تاریخچه شرکت خودروسازی فراری و از همه مهم‌تر، زندگینامه شخصیت‌های مهم فراری با دستخط و یا امضای حقیقی آنان قرار گرفته است که باعث شده قیمت این کتاب تا 150 هزار دلار پیش بینی شود. گفتنی است که این کتاب در سال 2011 میلادی و در 852 صفحه منتشر شد، اما حالا یکی از آنان در نسخه Diamante آماده شده است که با قیمت سرسام آور 150 هزار دلار به علاقه مندان ثروتمند فراری ارائه می‌شود، این درحالیست که با پرداخت چنین قیمتی می‌توان صاحب یکی از خودروهای واقعی فراری شد و از این برند ایتالیایی لذت بیشتری برد.
نسخه برتر این کتاب شامل یک کیف چرمی قرمز رنگ و همچنین یک جعبه فیبرکربنی می‌شود که در آن دستخط و امضای افراد سرشناس فراری از جمله "انزو فراری"، "اسکودریا"، "فرناندو آلونسو"، "فلیپه ماسا" و... دیده می‌شود، بویژه دستکش‌های سفید رنگ مسابقه‌ای که از آنان در مسابقات فرمول 1 کلاسیک استفاده شده است.

این نوع کتاب پیش از این در نسخه‌های "انزو فراری" که با قیمت 37 هزار و 500 دلاری فروخته می‌شد، توانست چیزی حدود 400 نسخه به فروش برساند، اما نسخه " Diamante" از این کتاب به تعداد محدودی چاپ شد که حالا یکی از نسخه‌های آن در اختیار شرکت حراجی "RM ساتبی" قرار می‌گیرد تا در حراجی ماه آینده نیویورک به فروش گذاشته شود که کارشناسان این شرکت پیش بینی می‌کنند که قیمت آن چیزی مابین 125 هزار دلار تا 175 هزار دلار باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/23
یه همچین چیزی هم فارسیش هست به اسم مجله کلکسیون فراری اما طبیعتا نه با این کیفیت ولی در خودش کار خوبی بود.