موضوعات داغ

۵ نکته در مورد کوروت ZR1 جدید که نمی دانستید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در روزهای گذشته، کمپانی خودروسازی شورلت به طور رسمی از قوی‌ترین و سریع‌ترین محصول خود رونمایی کرد. شورلت کوروت ZR1، پرچم دار جدید این شرکت خواهد بود که با سود جستن از یک پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر، از حالا به عنوان قدرتمندترین محصول سوپر اسپرت شورلت به شمار خواهد آمد که امکان استفاده از آن در جاده‌های استاندارد شهری وجود خواهد داشت. حال در ادامه توجه شما را به ویژگی‌های منحصربه فرد این اتومبیل جلب خواهیم کرد.

- قوی ترین شورلت کوروت که تاکنون ساخته شده است:

در طول 64 سال فعالیت این برند، کمپانی خودروسازی شورلت هرگز یک دستگاه کوروت با چنین قدرتی به صورت استاندارد تولید نکرده است. قدرت 755 اسب بخاری و گشتاور حدودا 970 نیوتن متری که برخواسته از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژر از خانواده موتورهای LT5 خواهد بود که نسبت به خودروی کوروت Z06، چیزی حدود 100 اسب بخار قدرت و 88 نیوتن متر گشتاور بیشتر دارد، هرچند نباید فراموش کرد که بر روی پیشرانه هشت سیلندر شورلت کوروت ZR1، از سوپرشارژرهای غول پیکر با 52 درصد حجم بیشتر، سیستم تزریق سوخت دوگانه به همراه سوراخ‌های بیشتر، چهار رادیاتور و همچنین 13 هیتر (گرم کننده) انژکتور مجهز شده است که به عملکرد بهتر پیشرانه کمک می‌کند.

- سریع ترین شورلت کوروت که تاکنون ساخته شده است:

طبیعتا وقتی شما قوی‌ترین شورلت کوروت تاریخ را تولید کنید، بدون شک تبدیل به سریع‌ترین کوروت تاریخ هم می‌شود. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سازنده، هدایت نیروی 755 اسب بخاری و گشتاور 970 نیوتن متری اتومبیل به سمت چرخ‌ها باعث شده است تا شما به حداکثر سرعت 388 کیلومتر بر ساعت دسترسی داشته باشید که حتی نسبت به خودروهای استون مارتین DB11، جگوار F-Type SVR، فراری 812 سوپرفست و همچنین پورشه 911 GT2 RS یک عملکرد بهتر از خود به نمایش گذاشته است.

- اولین شورلت کوروت ZR1 با جعبه دنده اتوماتیک:

تا پیش از این، مشتریان شورلت تنها می‌توانستند خودروی اسپرت "کوروت" در مدل‌های ZR1 را با جعبه دنده دستی خریداری کنند، اما حالا کمپانی خودروسازی شورلت پس از ارائه یک جعبه دنده اتوماتیک برای Z06، حالا برای شورلت کوروت ZR1 نیز یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته است که بر روی کوروت Z06 می‌تواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت کمتر از 3 ثانیه داشته باشد، پس انتظار می‌رود که بر روی ZR1 یک عملکرد بهتر از خود به نمایش بگذارد.

- تولید نیروی بیشتر توسط باله عقب:

برای بهبود آیرودینامیک اتومبیل، مهندسان شورلت دوباره دست به قلم شده و یک باله جدید آیرودینامیکی در قسمت عقب اتومبیل طراحی کرده‌اند که می‌تواند 70 درصد نیروی بیشتر نسبت به خودروی Z06 و باله آیرودینامیکی آن تولید کند که همین موضوع باعث چسبندگی و هدایت بهتر اتومبیل هنگام مانوردهی خواهد شد. علاوه بر این، شورلت از رینگ‌های بزرگ و سبک وزن استفاده کرده است که برای داشتن یک چسبندگی عالی، آن‌ها را توسط لاستیک‌های "میشلن پایولت اسپرت کاپ 2" پوشانده است.

- شما می توانید آن را در رنگ "نارنجی" خریداری کنید:

برای نسخه جدید شورلت کوروت ZR1 که از اواسط سال 2018 میلادی در دسترس خواهد بود، یک رنگ منحصربه فرد "نارنجی" ارائه شده است که قطعا یکی از بخش‌های مهم طراحی به شمار خواهد آمد، زیرا با سفارش رنگ "نارنجی" بر روی بدنه اتومبیل خود، می‌توانید بخشی از قسمت‌های داخل کابین و همچنین کالیبراسیون سیستم ترمز را هم به رنگ نارنجی تغییر دهید که بسیار زیبا و چشم نواز است. هرچند انتظار می‌رود که این رنگ منحصربه فرد به عنوان یک گزینه قابل سفارش در اختیار مشتریان قرار گیرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/27
وقتی این خودرو بیاد به بازار رکورد شکنی های زیادی خواهد کرد چون سرعت 388 کیلومتر،سرعت عجیبی هستش حتی فراری 458 که خودم طرفدارش هستم بیش از 360 کیلومتر نمیره