موضوعات داغ

غرفه کیا در نمایشگاه خودرو دبی 2017 + فیلم

عکس مطلب اول
کیا موتورز در نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۷ حضور فعالی دارد و تعداد زیادی از خودروهای جدید خود را در این نمایشگاه به نمایش درآورده است.
اولین خودرویی که در غرفه کیاموتورز خودنمایی می‌کرد مدل جدید استینگر بود که یک سدان دیفرانسیل عقب اسپرت است این خودرو اخیراً سر و صدای زیادی به پا کرده است و مشخصات فنی و قابلیت های حرکتی آن توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این خودرو همچنین در نسخه چهار چرخ محرک نیز عرضه خواهد شد و در حقیقت بر روی پلت‌فرم مشترک با هیوندای جنسیس ساخته شده است.
استینگر در بازار جهانی با سه نوع موتور ۲ لیتری بنزینی، ۳.۳ لیتری شش سیلندر بنزینی و ۲.۲ لیتری دیزلی عضه می شود که احتمالاً فقط مدل های بنزینی آن در خاورمیانه عرضه خواهند شد.

این احتمال هم وجود دارد که نسخه ۲ لیتری آن وارد کشور شود. در خصوص مشخصات کیا استینگر باید گفت نسخه ۲ لیتری آن مجهز به یک موتور چهار سیلندر توربو شارژر است که می‌تواند ۲۵۶ اسب بخار قدرت را در ۶۲۰۰ و بر دقیقه و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور را در دور موتور ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. این موتور همچنین به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز شده است و مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۷.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو نیز ۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت است. انتقال نیرو در این خودرو با استفاده از یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک صورت می گیرد.
مدل قوی تر کیا استینگر به یک موتور ۶ سیلندر وی شکل و حجم ۳.۳ لیتر مجهز است. این موتور نیز مجهز به دو عدد توربو شارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت است و می‌تواند ۳۷۷ بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کنند و آن را از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال دهد. مصرف سوخت ترکیبی این مدل ۹.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است.
این سدان اسپرت ۱۷۴۰ کیلوگرمی می‌تواند در ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است.
مدل بعدی کیا در این نمایشگاه شاسی بلند نسبتا قدیمی موهاوی است که همگان منتظر نسل جدید این خودرو هستند. این خودرو تا چندی پیش در بازار کشور نیز عرضه می‌شد و در ایران و هم در کشورهای حاشیه خلیج فارس طرفداران بسیاری دارد.
کیا موهاوی با دو نوع موتور در بازار جهانی عرضه می شود که یکی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری با قدرت ۲۷۶ اسب بخار و دیگری ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری با قدرت ۳۴۳ بخار هستند. که هر دوی این مدل ها در بازار کشور نیز موجود هستند.

کیاموتورز همچنین خودروی شهری کوچک پیکانتو را نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده بود که پیکانتو هم اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که هنوز وارد بازار ایران نشده است. در نسل جدید این خودرو از پیشرانه های جدید نیز استفاده شده است. پیکانتو جدید با ۲ نوع موتور در بازار خاورمیانه موجود است که یکی ۱ لیتری ۶۷ اسبی و دیگری ۱.۲ لیتری ۸۴ اسبی هستند ان مصرف سوخت این خودرو نیز برای مدل ضعیف‌تر ۴.۲ لیتر در صد کیلومتر و برای مدل قوی‌تر ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

اما دیگر خودرویی که کیا در این نمایشگاه به نمایش درآورده بود خودروی شاسی بلند جدید و هیبریدی نیرو است. کیا نیرو به یک مجموعه پلاگین هیبرید مجهز است که از یک موتور تزریق مستقیم سوخت ۱.۶ لیتری به قدرت ۱۷۴ و یک موتور برقی به قدرت ۶۱ اسب بخار تشکیل شده است. گشتاور موتور بنزینی ۱۴۷ نیوتن متر و گشتاور موتور برقی نیز ۱۷۲ نیوتن متر است.
این خودرو نیز به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. کیا نیرو می توانند در عرض ۱۰.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت است.

کیا موتورز همچنین ون سایز بزرگ کارنیوال را نیز در غرفه خود قرار داده بود این ون نیز زمانی به طور محدود به کشورمان وارد می شود که حالا نسل جدید آن در بازار جهانی رونمایی شده است و از سال ۲۰۱۴ در بازار موجود است. نسل سوم این خودرو به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری مجهز است که می تواند ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۳۶ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال دهد. دیگر خودروهای کیا موتورز در این نمایشگاه سدان کادنزا، کیا سول، ریو، سراتو و سدان لوکس کیا کوروس بودند. در انتها می توانید گالری تصاویر و ویدیوی تهیه شده از گروه کیا موتورز را مشاهده نمایید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد