موضوعات داغ

رونمایی از کامیون تسلا + سورپرایز 1.9 ثانیه ای

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تسلا امروز در مراسمی که با حضور مدیر اجرایی این شرکت یعنی ایلان ماسک برگزار شد از نخستین کامیون خود رونمایی کرد که این مدل نیز همانند سایر محصولات این شرکت یک خودروی تماما برقی محسوب می شود.
در اینم مراسم که صبح امروز ساعت ۷:۳۰ نیز توسط خودروبانک به صورت زنده پوشش داده شد. همچنین اعلام شد که این کامیون می تواند در عرض ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند! البته این عدد در صورتی به دست می آید که کامیون باری نداشته باشد و تنها با کشنده‌ی خالی اقدام به زمان گیری کنیم. در این خصوص باید گفت که این کامیون نه تنها از هر خودروی باری دیزلی در جهان سریع تر است بلکه در شتاب گیری می تواند آلفارومئوی جولیا را نیز پشت سر بگذارد. اکر این اعداد به اندازه ی کافی شما را متعجب نمی کند باید بدانید با باری در حدود ۴۰ تن این کامیون می تواند در عرض ۲۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که همچنان عدد بسیار خوبی برای یک کشنده ی سنگین به حساب می آید. همچنین این کامیون توانایی سعود به شیبی با میزان ۵ درصد را با حداکثر سرعت حدود ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

کامیون تسلا

کامیون تسلا

در خصوص شعاع حرکتی این کامیون کشنده عنوان شده است که با هر بار شارژر توانایی حرکت تا برد ۸۰۴ کیلومتر را دارد که از این نظر نیز شعاع حرکتی آن در مقایسه با کامیون های دیزلی که دارای تنها یک عدد باک سوخت هستند بهتر است. یکی از دلایلی که تسلا توانسته به چنین شعاع حرکتی بالایی دست پیدا کند آیرودینامیک بسیار خوب این کامیون است چون این کامیون به فلاپ هایی مجهز است که در هنگام حرکت باز شده و فاصله ی بین کشنده و تریلر را پر می کنند و به این ترتیب تاثیر بسیار مثبتی بر روی بهبود آیرودینامیکی کامیون می گذارند. دیگر نکته ی آیرودینامیکی این کامیون این است که زیر این کامیون همانند خودروهای سوپر اسپرت کاملا صاف و مسطح است. تسلا گفته است که آیرودینامیک این کامیون با در نظر گرفتن سایز آن حتی در مقایسه با بوگاتی شیرون نیز بهتر است.
یکی از نگرانی های بزرگی که در مورد این کامیون وجود دارد به زمان شارژر شدن آن بر می گردد اما تسلا در این خصوص نیز چاره ای اندیشیده است و از تکنولوژی مگاشارژر رونمایی کرده است . مگاشارژر تسلا این توانایی را دارد تا تنها در ۳۰ دقیقه میزان شارژی برای طی کردن ۶۵۰ کیلومتر را در اختیار این خودرو قرار دهد. در صورتی که مگاشارژرهای در ایستگاه های شارژر و استراحتگاه های کامیون ها نصب شوند می توان دیگر مطمئن بود عصر حمل و نقل تمام برقی خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنیم فرا خواهد رسید.

کامیون تسلا

کامیون تسلا

در داخل کابین این کامیون نیز شاهد نوآوری های تسلا هستیم به طوری که موقعیت راننده در مرکز کامیون است و در دو سمت وی دو عدد نمایشگر لمسی با ابعاد بزرگ قرار دارند. در سرتاسر اطراف این کامیون نیز دوربین هایی نصب شده اند که سبب می شوند راننده دیگر نقطه کوری نداشته باشد. تمامی سیستم های ایمنی و کمکی رانندگی جدید نیز در این کامیون موجود هستند و حتی راننده می تواند حالت رانندگی خودکار را نیز فعال کند.
تسلا گرچه قیمت تمام شده ی این کامیون را اعلام نکرده است اما گفته است که خریداران این کامیون در هر یک میلیون مایل به میزان ۲۰۰ هزار دلار در هزینه ها صرفه جویی خواهند کرد. تولید این کامیون از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و فعلا تسلا برای ثبت نام آن از خریداران تنها ۵ هزار دلار دریافت می کند.

تسلا رودستر

تسلا رودستر

اما مراسم رونمایی از کامیون تسلا یه سورپرایز نیز به همراه داشت و ایلان ماسک از محصول جدید دیگر این خودروساز یعنی مدل رودستر هم رونمایی کرد. این خودروی اسپرت برقی از سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید خواهد شد اما مشخصات این خودرو در حدی شگفت انگیز است که به اندازه ی کامیون تسلا مورد توجه قرار گرفت. بگذارید تنها به بخشی از توانایی های این خودروی اسپرت اشاره کنیم:
* گشتاور تولیدی این خودرو ۱۰ هزار نیوتن متر است! درست شنیدید ۱۰ هزار!
* شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۱.۹ ثانیه است که آن را تبدیل به سریع ترین خودروی تولید انبوه جهان خواهد کرد.
* شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر این خودرو تنها ۴.۲ ثانیه است.
* رکورد ۴۰۰ متر این خودرو ۸.۸ ثانیه است که سریع ترین در بین خودروهای تولید انبوه است.
* حداکثر سرعت این خودرو بالای ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است.
* شعاع حرکتی تسلا رودستر هم با هر بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر است.

تسلا رودستر

تسلا رودستر

خب احتمالا این اعداد به اندازه ی کافی شما را متعجب کرده است، ایلان ماسک حتی گفته است که تسلا رودستر جدید می تواند تنها با یکبار شارژ از لس آنجلس تا سان فرانسیسکو را طی کند و بر گردد. جالب است که به گفته ی ایلان ماسک این مشخصات مربوط به نسخه اولیه ی این خودرو است و نسخه ی نهایی آن حتی ممکن است سریع تر باشد!
تسلا رودستر از ۳ موتور الکتریکی بهره مند است که یکی از آنها در جلو و دو تای دیگر در عقب هستند که این خودرو را تبدیل به یک خودروی چهار چرخ محرک می کند. سقف این خودرو نیز قابلیت باز شدن را دارد و باتری های آن دارای ظرفیت ۲۵۰ کیلووات ساعت هستند.

تسلا رودستر

تسلا رودستر

برای رزرو کردن این خودرو از الان باید ۵۰ هزار دلار را به حساب تسلا واریز کرد و قیمت نهایی این خودرو نیز در حدود ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود. اما هزار نفر نخستی که این خودرو را خریدارای کنند نسخه ی Founders Series را دریافت خواهند کرد که ۲۵۰ هزار دلار قیمت دارد.

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/26
قکر کن فقط با پول یک پورشه در ایران می تونی یکی از اینها داشته باشی....
1396/8/28
داداش اخه پول پورشه رو هم ندارم فعلا :)
1396/8/26
فکر میکنی داری فیلم تخیلی میبینی !!
البته برای ما با این لگن ها که به عنوان ماشین بهمون میفروشن واقعا فیلم تخیلیه :|
1396/8/26
ای کاش دولت تدبیری بیاندیشه که تسلا با شرکتهای سازنده وطنی مشارکت کنه و در ایران هم تولید خودروی الکتریکی با تکنولوژی تسلا ساخته بشه... کسی شتاب ۱.۹ ثانیه ای و سرعت ۴۰۰ کیلومتر نمیخواد...همینکه شتابش در حد ۱۰ ثانیه باشه سرعتش نهایت تا ۱۹۰ باشه و طی مسافتش نزدیک ۸۰۰ کیلومتر باشه کفایت میکنه برا یه ایرانی...
1396/8/26
فقط همینکه خودرو برقی تولید کنند که آلودگی هوا رو توی شهر های صنعتی کاهش بده کافیه، بقیه داستان پیشکش ! البته از این مسئولین مدبر این کار هم بعیده بر بیاد !
در ضمن شما داری دقیقا راجع به تیبا برقی صحبت می کنی :-)
1396/8/27
من دقیقاً شتاب2ثانیه میخوام
1396/8/26
اگه فرض کنیم که پای این خودروها به ایران باز بشه و بتونیم یکی از اون ها را توی خونمون بزنیم به برق و ُشارژش کنیم کسی میدونه هزینه برقی که مصرف میکنه و مسافتی که باهاش طی میکنه نسبت به بنرین چگونه است؟ با تعرفه فعلی برق و البته شیب تصاعدی که برای مصارف بالا پیدا میکنه آیا استفاده از برق نسبت به بنزین که قیمتش برای هر میزان که مصرف کنید ثابته به صرفه است؟
1396/8/26
مطمعن باش اگر قرار باشه همچین کاری بکنند قیمت برق رو دو برابر بنزین می کنند !
اینا جایی نمی خوابند که زیرشون آب بره !
1396/8/26
اصلا ایرانو در دنیای مدرن امروز داخل نکن دوست من ، در دنیای مدرن مصرف برق در اولویته و حتی به گفته یکی از اقوام در آمریکا اگر در آنجا بیشتر برق مصرف کنی مشمول تخفیف هم میشی ، ایران را کلا در همین دنیای زامبی ها و در دنیای احمقها فرض کن !
1396/8/26
اگه فرض کنیم معادل این خودرو صدی 8 لیتر بنزین میسوزونه در این صورت در طی هزار کیلومتر 80 هزار تومن پول بنزین میشه.
در صورتی که پول برق خانگی از قرار هرکیلووات ساعت 150 تومنه (قیمت پایه) که از قرار 250 کیلو وات ساعت میشه 37500 تومن
1396/8/27
هزینه برق مصرفی در ایران خیلی خیلی خیلی خیلی ارزونه، البته این اصلا خوب نیست چون باعث شده در مصرف برق صرفه جویی نکنیم. و اینکه اون دوستمون میگه در آمریکا پول میدن که بیشتر مصرف کنیم درست نیست. فقط در موارد خیلی نادر که انرژی تولید شده توسط پنلهای خورشیدی زیاد میشه این کار رو میکنن. و کلا فک کنم یک یا 2 بار این اتفاق افتاده.
البته بنزین توی ایران هم ارزونتره ولی از لحاظ اقتصادی استفاده از برق کم هزینه تره بازم برای ایرانی ها
1396/8/26
اونوقت ما هنوز درگیر اینیم که پراید از چرخه تولید خارج بشه یا نه !!!؟؟؟
برای همه عزیزان، ایرانیان عزیز و شهید پرور، خانواده خودروسازان گرامی، وارد کنندگان خودرو، سازمان استاندارد کشور و تمامی افرادی که باعث میشوند مردم نتوانند خودرو های خوب و به روز و سوار بشوند متاسفم جمیعا و رحمت الله !
1396/8/26
در کشور ما هنوز هیبریدی جا نیفتاده و خیلیا نمیدونن چیه چه برسه به این گودزیلا تمام برقی
1396/8/27
آه از نهادم برآمد
1396/8/27
اين چه طرز قيمت گذاريه؟ ايلان ماسك اينجوري ميخواد خودروهاي برقيو جا بندازه؟ با قيمت يك ميليارد كي ميتونه اينو بخره؟ نحوه مديريتت اشتباست ايلان ماسك با اين وضع قيمت گذاريات ماشينات فقط در حد نمايشگاه ميمونن و به درد خودت ميخورن به خيال خودت كسي كه يك ميليارد پول داره ديگه پر كردن يه باك واسش مسله ايه؟ نه عزيز من كسي كه اينقدر پول داره ميره يه مازراتي يا پورشه ميخره كه از صداي موتورش هم لذت ببره كساني واسشون هزينه بزين مهمه كه طبقه متوسط هستند و تو بايد قيمتو جوري ميذاشتي كه عوام هم بتونن استفاده كنن كه ديگه دغدغه بنزين نداشته باشن دقيقا كاري كه اول دهه 1900 فورد اانجام داد با مدل t اون زمان ماشين به شدت گرون بود و فورد با ارئه مدل t و قيمت گذاري معقولي كه كرد خودرو رو در دست همه قرار داد ايلان ماسك شيوه مديريت صحيح يعني كاري كه فورد كرد تو بايد كاري ميكردي كه خودروي برقي توان خريدشو همه داشته باشن نه فقط در دست افراد ثروت مند باشه اونجوري هنيشه به عنوان يك مدير موفق ازت ياد ميشد نه الاو كه به خيال خودت ماشين معرفي كردي كه فقط يك عده انكشت شمار ميتونن بخرنش كه اون انكشت شمار هم پول جاي اين نميدن ميرن پورشه مازراتيو بنز بي ام و ميخرن كه از صداش ه لذت ببرن
1396/8/27
ايلان ماسك شايد اين سايتو نخونه ها
بهش اس بده 😉
1396/8/27
برای شما یک میلیارد در میاد ک ساکن ایرانی قیمت واقعی دلار ک 4هزارتومن نیست ک وقتی تبدیل به تومان میشه با در نظر گرفتن تورم و سایر قضایا میشه دلاری 4هزارتومن
درسته ک خودروی ارزونی نیست برای اونا هم و هرکسی هم نمیتونه بخرتش این خودرو هم برای عموم مردم فعلا تولید نشده برای همین تیراژ محدودتر قیمت بالاتره اون روزی هم میرسه ک عین فیلم های تخیلی هر اروپایی یک دستگاه از همین خودروها (البته از نوع خودران) داشته باشه

بحث دوم اینه ک اروپا و امریکا و مردمانشون درک کردن ک سوختهای فسیلی هم محدودن و روبه اتمام هم به محیط زیستی ک قراره در اینده نوادگانشون ازش استفاده کنن اسیب میزنن برای همینه ک قرار از سال 2025 تولید خودروی بنزینی کلا متوقف بشه اونور ابها . همونطور ک الان اروپایی ها موتورهای حجم کم و توربوشارژ کم مصرف یا خودروهای هیبریدی میخرن دوران گاز و دود کردن تو خیابونا با خودرو گذشته و اروپاییان مثل ماها عقده این چیزا رو دلشون نمونده و بزرگ و جمعی فکر میکنن
هرچند اونی ک میره اینو میخره در کنارش انواع و اقسام سوپرکارهارو هم داره
1396/8/27
با درود به هموطنان گرامی، من ساکن نروژ هستم و از کاربران خودرو برقی(e-golf)
18 ماهه که من به جرگه کاربران خودروهای الکتریکی پیوستم، در این میان چند نکته هست که شاید بیان آن برپایه تجربه شخصی من برای هموطنان مفید واقع شود.
پیش از آن باید عرض کنم که من در تست رانندگی با مدل s و مدل x تسلا و نیسان لیف شرکت کردم. باید بگم که خودروهای تسلا در کلاس تولید و تکنولوژی بالاتری نسبت به تمام خودروهای برقی قرار دارند و تجربه رانندگی با آنها به ویژه مدل اس، تجربه ای مفرح و بیادماندی است. اما متاسفانه قیمت بالا محصولات تسلا در نروژ(حدود یک میلیون کرون برابر با قیمت یک خانه) امکان خرید آن برای من وجود نداشت.
به سبب کارنامه موفق و حسن شهرتی که برند تسلا در نروژ دارد، این خودروساز موفق شد تنها در یک روز بیش از پانزده هزار دستگاه از مدل 3 را اینجا ثبت پیش فروش کند، که آمار بالایی برای بازار کشوری با جمعیت نروژ محسوب می شود.
تجربه رانندگی با خودرو الکتریکی در چند کلمه: پر شتاب، بی صدا، پاک و آرام است.
خودروهای الکتریکی در نروژ از گارانتی های هفت تا ده ساله برخوردار هستند.
تمام این خودروها از پرداخت هوارض جاده ای، عوارض تردد در معابر شهری، عوارض و مالیات آلودگی سالانه، عوارض خرید و فروش و... معاف هستند. حتی پارکومترهای خیابان ها برای این خودروها رایگان است. دولت نروژ ترتیبی اتخاذ کرده که در تمام معابر عمومی برق رایگان برای شارژ خودروهای الکتریکی فراهم باشد. در شرایط کنونی شاید تنها ایرادی که به خودروهای الکتریکی(بجز تسلا) بتوان گرفت، مسافت کم پیمایش شارژ باطری در پیمایش مسیرهای طولانی است که البته برای مصرف شهری کفایت میکند. برای نمونه خودرو من با هر شارژ 170 کیلومتر را می پیماید که مدل های جدید آن به 300 کیلومتر ارتقاء یافته است. با توجه به آنکه از سال 2025 تردد تمام خودروهایی که از سوخت فسیلی استفاده میکنند در نروژ ممنوع خواهد بود، در عمل آینده بازار در اینجا از آن خودروهای پاک خواهد بود. با امید آنکه در سایه مدیریت صحیح و هوشمندانه بستر و شرایطی فراهم شود که در میهن عزیزمان هم شاهد تردد خودروهای الکتریکی و رفع مشکل آلودگی کلان شهرها باشیم.