موضوعات داغ

خودروی رالی جدید مینی معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی مینی از شرکت کنندگان خود در مسابقات رالی داکار 2018 رونمایی کرد که یکی از آنان با ظاهر و مشخصات فنی متفاوت رونمایی شده است.
خودروهای استاندارد مینی جان کوپر پای ثابت مسابقات رالی داکار شرکت مینی و همچنین تیم "X-raid" هستند، اما این شرکت یک خودروی جدید مسابقه‌ای به مجموعه خود اضافه کرده است که دارای ظاهری متفاوت بوده و با نام JCW Buggy رونمایی شده است. به طور دقیق‌تر، این خودرو در مشخصات فنی خود دارای تفاوت‌های بسیار زیادی با ماشین‌های مسابقه ای مینی خواهد بود و یک طراحی ظاهری متفاوت خواهد بود که به هیچ کدام از محصولات فعلی مینی و یا حتی ماشین‌های مسابقه‌ای این شرکت شباهت ندارد.

علاوه بر این، پیشرانه محرک شش سیلندر اتومبیل در قسمت عقب بدنه نصب شده است که دارای حجم 3.9 لیتری بوده و با سود جستن از تکنولوژی پیشرانه‌های دیزلی، می‌تواند 340 اسب بخار قدرت به همراه گشتاور بسیار زیاد 800 نیوتن متری داشته باشد که دلیل اصلی این گشتاور بالا به غیر از دیزلی بودن پیشرانه، مربوط به نحوه چیدمان خطی سیلندرها می‌شود.
برای طراحی و ساخت این اتومبیل از شاسی لوله‌ای فولادی استفاده شده است و همچنین برای داشتن حداقل وزن ممکن، از پلاستیک فشرده با تقویت فیبرکربن و فلزهای کولار در بدنه اتومبیل استفاده شده است که در مجموع یک وزن سبک برای عملکرد بهتر اتومبیل در مسیرهای صحرایی به همراه خواهد داشت.

در مجموع شرکت "مینی" با 7 خودروی مختلف در مسابقات رالی داکار شرکت خواهد کرد که تنها 3 مدل از آنان خودروی جدید این شرکت یعنی JCW Buggy خواهد بود که توسط "برایس منزیس"، "میکو هیروونن" و "یزید الراجحی" هدایت می‌شود. اما شرکت سازنده و مدیر تیم X-raid اعلام کرده است که آزمایشات فنی مختلف بر روی این اتومبیل انجام شده و همچنین در کشورهای مجارستان و مراکش موفق به پشت سر گذاشتن آزمون‌های فنی خود به بهترین شکل ممکن شده است تا در مسابقات صحرایی رالی داکار قابل اعتماد باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد