موضوعات داغ

58 نفر روی یک موتورسیکلت چگونه جا می‌شوند!؟ + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با دیدن عنوان مقاله، شکی در این موضوع نداشتیم که چنین کاری را هندی‌ها انجام داده‌اند و چنین چیزی هم صادق بود. شاید تا به حال نام "تورنادوس" را نشنیده باشید، ولی قطعا فیلم‌های آن را در شبکه‌های اجتماعی و سطح اینترنت دیده‌اید و یا حتی سال گذشته در خودروبانک فیلم‌های آنان را قرار دادیم که در روز ملی استقلال هند، حرکت نمایشی بر روی موتورسیکلت انجام می‌دادند. حال این گروه در سکوت رسانه‌ای، به تلاش‌های خود برای رکوردشکنی مشغول بوده است، تا اینکه بلاخره در تاریخ 19 نوامبر سال جاری توانست با سوار کردن 58 نفر بر روی یک موتورسیکلت مخصوص، بتواند رکورد جهانی را جابجا کرده و نام خود را در کتاب "رکوردهای گینس" به ثبت برساند.
گفتنی است که تیم "تورنادوس" در تاریخ 19 نوامبر سال جاری به همراه 58 نفر به یک فرودگاه نیروی هوایی هند رفتند که با نام "یلحانکا" شناخته شده و در شهر "بنگلور" هند قرار دارد. برای انجام اینکار و ثبت یک رکورد جدید، تیم "تورنادوس" تنها از یک موتورسیکلت 500 سی سی استفاده کردند که با اعمال یکسری تغییرات بر روی آن همچون تقویت سیستم تعلیق و یا نصب ورقه‌های فلزی برای جا دادن 58 نفر آدم، توانست به طول 1200 متر رانندگی کند و نام خود را در کتاب گینس به ثبت برساند.
برای آشنای بیشتر با این رکوردشکنی، گروه خودروبانک فیلم آن را آماده کرده و در انتهای همین مقاله بارگذاری کرده است که می‌توانید به تماشای آن بپردازید. اما نکته جالب در رابطه با این رکوردشکنی، عدم توانایی موتورسیکلت برای حرکت اولیه است که خواهید دید چهار نفر در ابتدای حرکت کمک می‌کنند تا موتورسیکلت حرکت کند. علاوه بر نفرات اولیه که هنگام حرکت سوار موتورسیکلت هستند، در طول مسیر هم چندین نفر منتظر مانده و به صف شده‌اند تا موتورسیکلت به آنان برسد و خود را بالا بکشند. متاسفانه نشان داده نشده است که این افراد چگونه پیاده می‌شوند، اما در انتهای ویدیو می‌توانید چند نفر را در خط پایان ببینید که درست همانند نقطه شروع، وظیفه دارند موتورسیکلت را متوقف کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد