موضوعات داغ

آیا اوبر به هکرهایی که اطلاعات این برنامه را سرقت کرده بودند، پول داده است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر به خاطر داشته باشید، یک هک بزرگ در جهان صورت گرفت و شرکت‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف را مورد هدف قرار داد که شامل برخی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی هم می‌شود. حال در بین کمپانی‌های بزرگ که از سوی هکرها مورد حمله قرار گرفتند، شرکت "اوبر" نیز دیده می‌شود که اطلاعات 57 میلیون مشتریان و رانندگان آن به سرقت رفته است.
اوبر تنها شرکتی بود که جلو آمد و به طور رسمی اعلام کرد که در این حمله بزرگ، اطلاعات کاربران و رانندگان این شرکت به سرقت رفته است، اما حالا در یک گزارش جدید، آمده است که شرکت اوبر برای حفظ اطلاعات مشتریان و همچنین اطلاعات رانندگان این شرکت، اقدام به پرداخت هزینه‌های سنگین به هکرها کرده است تا از انتشار آنان جلوگیری کند.
به گفته اوبر، اطلاعات سرقت شده از این شرکت شامل اسامی، آدرس، ایمیل و همچنین شماره تلفن 50 میلیون از مشتریان این شرکت در سراسر جهان بوده است و علاوه بر این، اطلاعات شخصی رانندگان این شرکت نیز در سراسر جهان به سرقت رفته است. هرچند اوبر ادعا می‌کند که هیچگونه اطلاعاتی از شماره‌های امنیت اجتماعی، اطلاعات کارت بانکی، جزییات محل سکونت و یا حتی اطلاعات سفر رانندگان و مشتریان به سرقت نرفته است، اما در مجموع شرکت اوبر برای حفظ اطلاعات شخصی مشتریان و رانندگان خود، اقدام به پرداخت هزینه 100 هزار دلاری به هکرها کرده است تا اطلاعات مذکور را پاک کنند و در رابطه با این موضوع با شرکت‌های دیگر صحبت نکنند.
اطلاعاتی که هم اکنون در رابطه با آنان صحبت کردیم، در واقع اطلاعات محرمانه شرکت اوبر هستند که توسط یکی از مسئولان امنیتی این شرکت با نام "جو سالیوان" و همچنین یکی از معاون‌های شرکت اوبر منتشر شده است، به همین دلیل افراد مذکور پس از انتشار این اطلاعات محرمانه از شرکت اوبر اخراج می‌شوند. اما جالب اینجاست که "دارا خسروشاهی" مدیر اجرایی جدید این شرکت که از ماه سپتامبر کار خود را در کمپانی اوبر آغاز کرده است، از ماجرای هک اطلاعات و انتشار اطلاعات محرمانه ابراز بی اطلاعی کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد