موضوعات داغ

سال های خوب

عکس نویسنده
فرهاد کاشانی
نویسنده
عکس مطلب اول
به نقل از وبسایت مهندس فرهاد کاشانی: همه سال ها خوب هستند ولی بعضی سالها از بقیه سال ها بهتر هستند یا اتفاقات بهتری در آن سال ها افتاده. یکی از این سال ها است که چه برای ماشین بازها، چه برای موتورسازها و چه برای هواپیماتازها بهترین است و آن سال ۱۹۰۳ میلادی است. سالی که فورد اتومبیل را به اتومبیل اقشار و عوام تبدیل کرد و شاید برای این باشد که بعضی او را مخترع ماشین می دانستند. در همین سال کارخانه موتورسیکلت سازی هارلی دیویدسون درست شد که تا به امروز دارد موتورسیکلت می فروشد و موتورهایش بهترین قیمت موتورهای دست دوم را دارند.

سومین اتفاق مهم در سال ۱۹۰۳ پرواز برادران رایت بود که در دسامبر ۱۹۰۳ اتفاق افتاد. پس برای این سه صنعت سالی بهتر از ۱۹۰۳ وجود ندارد.

اگر سال دیگری را بخواهیم در صنایع اتومبیل سازی مهم بدانیم سال ۱۹۵۳ است. شورلت کوروت در این سال عرضه شد که هنوز هم لقب بهترین ماشین اسپرت امریکایی را دارد و خریداران آن کوروتشان را با هیچ چیزی عوض نمی کنند. در همین سال مدل های مسابقه ای بنز افسانه ای گالوینگ به دنیا عرضه شد پس گالوینگ و کوروت بچه یک سال هستند.

مردن استالین گرجستانی در این سال جزو بهترین اتفاقات سال ۱۹۵۳ بود چون وی دست کمی از هیتلر نداشت و خود در کشورش یک هیتلر بود. البته از وقایع بد این سال سرنگونی دکتر مصدق در ایران بود.

این آخری را نمی دانم بعنوان خبر خوب برای سال ۱۹۵۳ بگویم یا خبر بد ولی من هم متولد همین سال هستم.

سال ۱۹۶۹ فقط یک اتفاق مهم در جهان افتاد ولی خبری بی نظیر بود. انسان روی کره ی ماه راه رفت.

یک صد سال بعد از ۱۹۰۳ و پنجاه سال بعد از ۱۹۵۳ اتفاق دیگری در دنیا به انجام رسید که در سال ۲۰۰۳ خیلی بی اهمیت بود و لی در سال ۲۰۱۳ یکمرتبه مسئله جدی شد و اکنون تب آن دنیا را فرا گرفته و آن تشکیل شرکت تسلا بود به همت مارتین ابرهارد همکار من در شرکت Wyse Technology. این اتفاق در سال ۲۰۰۳ روزی در تاریخ مانند شروع فورد در سال ۱۹۰۳ شهرت پیدا خواهد کرد. عجیب است ۱۹۰۳، ۱۹۵۳، ۲۰۰۳ آیا این اعداد از قبل تعریف شده اند؟ جالب است که در سال ۲۰۰۳ در حالیکه فورد می خواست یکصدمین سال تولد خود را در مقام دومین اتومبیلساز جهان جشن بگیرد توسط تویوتا به پایین کشیده شد و مقام سوم را کسب کرد که خیلی جشن گرفتن نداشت.

آیا سال های مهم دیگری را در تاریخ اتومبیل سازی می شناسید؟

نظرات کاربران

1 نظر