موضوعات داغ

ایلان ماسک می خواهد یک تسلا رودستر را به مریخ بفرستد!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ایلان ماسک همیشه ایده‌های جالبی را مطرح می‌کند و برای رسیدن به آنان، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد. حدودا یک سال پیش وقتی که ایلان ماسک در ترافیک وحشتناک "لس آنجلس" گرفتار شد، تصمیم گرفت کاری انجام دهد و به این فکر افتاد که در زیر شهر، تونل‌های متعددی ایجاد کرده و از سورتمه‌های سریع برقی برای جابجایی ماشین‌ها استفاده کند، ایده‌ای که هم اکنون مشغول آن است و چندین بار به جزییات آن پرداخته‌ایم. اما حالا چطور؟ ایلان ماسک در این روزها به فکر انجام چه کاری است؟
همانطور که در عنوان مقاله ذکر شده است، ایلان ماسک به فکر ارسال یک دستگاه خودروی "تسلا رودستر" به کره مریخ است تا توانایی‌های ماشین خود را در کره مریخ نیز به جهانیان نشان دهد، زیرا همانطور که می‌دانید، اکسیژن در کره مریخ وجود نداشته و همین موضوع باعث می‌شود تا ماشین‌های درون سوز بنزینی، دیزلی و یا حتی ماشین‌های هیبریدی که انرژی بدست آمده برای ذخیره در باتری‌های خود را وابسته به کارکرد پیشرانه درون سوز می‌داند، در کره مریخ کارکردی نداشته باشند. اما محصولات تسلا با استفاده از سیستم محرک تمام الکتریکی، قابلیت حرکت بر روی کره مریخ را خواهد داشت، به همین دلیل ایلان ماسک تصمیم دارد تا یک دستگاه خودروی تسلا رودستر جدید خود را به این کره خالی از حیات مریخ ارسال کرده و مورد آزمایش قرار دهد.

شاید این موضوع برای بسیاری از مخاطبان جنبه شوخی و بازی رسانه‌ای برای جلب توجه بیشتر به شرکت تسلا و محصول آن را داشته باشد، اما ایلان ماسک ثابت کرده است که اگر تصمیم به انجام کاری داشته باشد، آن را حتما عملی خواهد کرد. در همین خصوص خبرهایی به گوش می‌رسد که ایلان ماسک با استفاده از موشک "فالکون سنگین"، از ماه آینده برای ارسال یک دستگاه "تسلا رودستر" به کره مریخ تلاش خواهد کرد که در صورت انجام چنین کاری، نتیجه آن هیجان انگیز خواهد بود.
البته هنوز مشخص نیست که خودروی رودستر تسلا به کره مریخ می‌رود و یا در مدار آن قرار می‌گیرد تا استقامت آن سنجیده شود، اما هدف اصلی ایلان ماسک ارسال یک دستگاه تسلا رودستر به سمت کره مریخ خواهد بود که این کار با موشک " Falcon Heavy" از تولیدات کمپانی SpaceX انجام خواهد شد. علاوه بر این، اطمینان داده شده است که دوربین‌های قوی بر روی تسلا رودستر و موشک حمل کننده آن نصب خواهد شد تا مراحل انجام این کار بزرگ را ضبط کرده و به جهانیان نشان دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد