موضوعات داغ

جیپ گرند چروکی لامبورگینی اوروس را به چالش می کشد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی لامبورگینی اولین بار نیست که به تولید یک خودروی شاسی بلند می‌پردازد و قبل از رونمایی از شاسی بلند اوروس، شاهد طراحی و ساخت یک خودروی شاسی بلند تحت عنوان "LM002" از سال 1990 میلادی تاکنون بوده‌ایم، خودروی شاسی بلندی که یک پیشرانه 12 سیلندر داشت و هدف اصلی از طراحی آن، ساخت یک خودروی شاسی بلند سرسخت برای مقاصد نظامی بود، اما با قبول نکردن این خودرو برای خدمت در ارتش، کمپانی خودروسازی لامبورگینی تصمیم به تغییر کاربری آن گرفت تا شاسی بلند LM002 تبدیل به یک خودروی شاسی بلند لوکس در سال 1990 میلادی شود. حال کمپانی خودروسازی لامبورگینی باتوجه به تجربه قبلی خود تصمیم به طراحی و ساخت یک شاسی بلند جدید با نام "اوروس" گرفته است که در روزهای گذشته به طور رسمی معرفی شد.

با انفجار بمب لامبورگینی در رسانه‌های مختلف خبری، بدون شک بسیاری از شرکت‌های خودروسازی عصبانی و ناراحت شده‌اند که یکی از آنان می‌تواند کمپانی خودروسازی جیپ باشد، زیرا همه خودروی شاسی بلند لامبورگینی اوروس را به عنوان قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروی شاسی بلند موجود در جهان می‌دانند که حتی بنتلی بنتایگا را کنار زده است، این درحالیست که خودروی شاسی بلند "گرند چروکی Trachhawk" از شرکت خودروسازی جیپ، به یک پیشرانه هشت سیلندر قدرتمند 707 اسب بخاری مجهز شده است که حدود 60 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به خودروی لامبورگینی اوروس دارد، اما کسی در رابطه با آن صحبت نکرده و کمتر توجهی به آن می‌شود، به همین دلیل کمپانی خودروسازی جیپ یک مقایسه کوتاه بین مشخصات لامبورگینی اوروس و جیپ گرند چروکی Trackhawk انجام داده است تا محصول خود را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیاورد.

عملکرد

بر روی کاغذ، خودروی شاسی بلند جیپ گرند چروکی Trachhawk حدود 60 اسب بخار نیروی بیشتری نسبت به خودروی شاسی بلند لامبورگینی اوروس دارد، اما در مقابل خودروی شاسی بلند جیپ از اضافه وزن 272 کیلوگرمی رنج می‌برد که باعث شده هر دو اتومبیل با سود جستن از یک جعبه دنده اتومات 8 سرعته، در شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت خود یک زمان نزدیک به 3.5 ثانیه داشته باشند، اما لامبورگینی اوروس موفق به ثبت ماکزیمم سرعت 305 کیلومتر بر ساعت شده است که مقداری بالاتر از جیپ گرند چروکی Trachhawk خواهد بود، ولی همانطور که گفتیم یک برتری اندک است و چندان فاصله زیادی با یکدیگر ندارند.

کارایی

کارایی عملی و لامبورگینی، دو واژه مهم در صنعت خودروسازی هستند که هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند، این درحالیست که بسیاری از خودروهای شاسی بلند موجود در جهان به چنین چیزی بیشتر از همه نیاز دارند و آن هم کارایی عملی یک اتومبیل شاسی بلند برای کاربران خود است. باتوجه به فضای کابین لامبورگینی اوروس، این شاسی بلند لوکس و اسپرت تنها برای حمل 4 سرنشین ساخته شده است، اما خودروی جیپ گرند چروکی Trachhawk توانایی حمل 5 سرنشین را خواهد داشت تا افراد بیشتری از قدرت و سرعت بالا لذت ببرند. علاوه بر این، فضای کابین جیپ گرند چروکی Trachhawk عالی بوده و می‌توانید مثل یک خودروی شاسی بلند معمولی از آن استفاده کنید، این درحالیست که خودروی شاسی بلند لامبورگینی اوروس توسط یک شرکت سازنده خودروهای سوپر اسپرت طراحی شده و این ویژگی بیشتر از همه نمود می‌کند تا اینکه بخواهیم مثل یک خودروی شاسی بلند معمولی از آن استفاده کنیم. ولی خب باز هم لامبورگینی در این خصوص شما را ناامید نخواهد کرد.

استایل

متاسفانه این مقاله توسط خبرنگاران آمریکایی تهیه شده است و از محصول کشور خود جانب داری کرده‌اند. در این بخش گفته شده است که خودروی شاسی بلند جیپ گرند چروکی Trachhawk می‌تواند از طراحی ظاهری خود در مقابل لامبورگینی اوروس استفاده کند. طراحی ظاهری جیب خیلی تهاجمی و غیرقابل تحمل نیست، اما امیدوار بودیم که چیزی جذاب‌تر و خشن‌تر باشد. اگر نگاهی سریع به خودروی لامبورگینی اوروس در بزرگراه بیاندازید، ممکن است متوجه نشوید که این یک خودروی لامبورگینی است، درحالی که خلاف این موضوع را شاسی بلند جیپ داشته و همیشه می‌توان فهمید که یک هیولای جیپ در کنار شما قرار دارد.
این صحبت‌های خبرنگار آمریکایی درحالی عنوان شده است که بسیاری از مردم شیفته طراحی ظاهری لامبورگینی اوروس شده‌اند و آن را یکی از جذاب‌ترین و زیباترین خودروهای موجود در جهان با برند منحصربه فرد لامبورگینی می‌دانند که با رونمایی از آن، بسیاری از مخاطبان خود را به وجد آورده است، شرایطی که تاکنون برای هیچ خودروی کوچک و بزرگی اتفاق نیافتاده و حتی رسانه‌های غیر خودرویی نیز به پوشش خبر این شاسی بلند لامبورگینی پرداختند، این درحالیست که خودروی جیپ گرند چروکی با وجود اینکه یک پیشرانه 707 اسب بخاری در زیر کاپوت خود دارد و یک شتاب سریع همچون لامبورگینی اوروس دارد، چندان توجهی به آن نشده و پیش از این خودروی بنتلی بنتایگا را به عنوان سریع‌ترین و قوی‌ترین خودروی شاسی بلند موجود در جهان می‌شناختند که حالا لامبورگینی اوروس را جایگزین آن می‌دانند!.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/16
درسته که جیپ چروکی هم ماشین پرقدرت و زیباییه اما وقتی بحث از شاسی بلند لوکس میشه واقعا و به حق لامبورگینی یه شاهکاره خارق العاده رو چه از نظر طراحی و امکانات و چه از نظر قدرت و آیرودینامیک خلق کرده و حالا حالاها چنین ماشینی نه طراحی خواهد شد و نه ساخته
1396/9/16
بیشتر شبیه یه ریپورتاژ برای جیپ بود