موضوعات داغ

تست جاده‌ای پژو 508 بررسی شیر تازه وارد فرانسوی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
چندی پیش شرکت ایکاپ شرایطی را فراهم کرد تا بررسی جاده‌ای و بلندمدتی با خودروی پژو 508 داشته باشیم. خودرویی که به تازگی توسط ایکاپ عرضه شده و در بازه قیمتی بالای 150 میلیون تومانی، خود را به عنوان رقیب فرانسوی سدان‌های بزرگ بازار معرفی کرده است. ایکاپ شرکت مشترک ایران خودرو و پژو است که بعد از برجام کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد تا چهره‌ای متفاوت از پژو را با محصولات جدید و بروز خود در بازار نشان دهند.
پیشتر محصول 2008 تابستان امسال به بازار عرضه شد اما در ادامه پژو 508 نیز با فاصله‌ای کوتاه به بازار آمد و خود را به عنوان دومین محصول ایکاپ در بازار معرفی کرد. در این تست یک روزه چند صد کیلومتر با این خودروی جدید پژو در بازار ایران در جاده چالوس شمال کشور رانندگی کردیم تا از هر جهت این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم.

پژو 508

پژو 508

در هر خودرو سه نفر از ژورنالیست‌های تخصصی خودرو حضور داشتند و هر کدام از آن‌ها می‌توانست خودرو را در شرایط مختلف تست کند. پیشرانه به کار رفته روی این خودرو از نوع 1.6 لیتری توربوشارژ THP است که می‌تواند 165 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 240 نیوتن متر گشتاور را در 1400 دور در دقیقه تولید کند. پیشرانه‌ای که در خودروهای دیگر کمپانی PSA مثل پژو 2008، دی‌اس 5 و یا سیتروئن C3 استفاده می‌شود و به واقع موتوری با بازدهی بالا است و عملکرد خوب آن باعث شده تا چند عنوان جهانی را نیز بدست آورد. همچنین گیربکس بکار رفته روی آن از نوع 6 سرعته خودکار است که بین خودروهای ذکر شده مشابه است.
در مورد ظاهر این خودرو شاید بهتر باشد که خیلی صحبتی نکنیم که امری شخصی است اما موضوعی که جمعاً با آن موافق بودیم چهره زیبا و بروز در نمای جلویی، نمای نسبتاً ساده در عقب و در کل نمایی نسبتاً پخته در کل خودرو وجود دارد که هارمونی خوبی در کل آن به چشم می‌خورد. چهره‌ای که به وضوح برای سنین بالاتری نسبت به جامعه هدف رقبایی چون تالیسمان ساخته شده و افراد میانسال به بالا را هدف قرار داده است. اما باید اذعان کرد که با وجود این چهره کره‌ای‌هایی چون اپتیما و یا سوناتا و حتی رقیب هم وطنی خود یعنی تالیسمان چهره‌ای بروزتر و مدرن‌تر دارند و طراحی پژو 508 کمی محافظه‌کارانه بوده است.

پژو 508

پژو 508

خودرو را در جاده‌های پرپیچ و خم چالوس به سختی به چالش کشیدیم و چند مورد را می‌توانیم در مورد آن بگوییم. حداکثر گشتاور تولید شده در دور 1400 است که البته به دلیل استفاده از سیستم پرخوران است و وارد شدن بوست آن داخل مدار در دور پایین که یک مزیت محسوب می‌شود و باعث خواهد شد تا در دورهای اولیه توان خوبی را در چرخ‌های جلو داشته باشید و از کندی خودرو شکایت نکنید.
در مسیر چندین بار عملکرد گیربکس را تست کردیم که باید گفت عکس‌العمل جعبه دنده خوب و سرحال است. به عبارت دیگر موتور و گیربکس هماهنگ عمل می‌کنند. صندلی‌های جلو کاملاً راننده را در بر می‌گیرد و در هر پیچی راننده را کنترل می‌کند اما در صندلی‌های عقب که روکش آن‌ها چرمی نیز می‌باشد، با هر پیچ تندی کمی سرنشینان به طرف مقابل سوق داده می‌شوند. هندلینگ خودرو به واقع خوب و در حد یک اروپایی با تجربه است و ترمزها به درستی و با قدرت کار خود را انجام می‌دهند و تنها زمانی برای عادت کردن به آن نیاز ندارید بلکه به راحتی خودرو را در هر شرایط کنترل خواهید کرد.

پژو 508

پژو 508

نکته قابل توجه در مورد پژو 508، تعلیق بسیار نرم‌تر آن نسبت به تالیسمان است که دقیقاً به جامعه هدف آن منطبق است. همانطورکه گفتیم مخاطبان این خودرو افراد میانسال به بالا هستند و مطمئناً این رده سنی به رانندگی آرام و با آرامش بالا و کابینی نرم و راحت بیشتر احتیاج دارد که پژو 508 به خوبی از پس آن برآمده و پستی و بلندی‌های جاده را به خوبی به خود جذب می‌کند.

پژو 508

پژو 508

از نظر سطح امکانات پژو 508 در شرایط بسیار خوبی نسبت به رقبا قرار دارد و امکاناتی چون سانروف، چراغ‌های مخصوص روز، شیفتر پشت فرمان، سیستم تهویه دوگانه در جلو، سیستم HUD، سنسور نور و باران، کروز کنترل، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS و یا دوربین عقب مجهز است.

پژو 508

پژو 508

پژو 508 این روزها 185 میلیون تومان قیمت دارد که یکی از کارت‌های برنده این خودرو است. قیمتی که حدود 20 میلیون تومان ا‌رزان‌تر از رقبایی چون کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و یا رنو تالیسمان است. پژو 508 با چهره‌ای شکیل، پیشرانه‌ای کافی و مناسب، امکاناتی کامل، کیفیت اروپایی و البته خدمات پس از فروش گسترده برای خانواده‌هایی مناسب است که به دنبال خودرویی خانواده‌ای با فضای بار و کابینی جادار باشند و بحث قیمتی یک خودرو از اصلی‌ترین فاکتورهای انتخاب آن‌ها باشد.

نظرات کاربران

23 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/16
سلام با تشکر از زحمات شما خیلی عالی بود
ولی در از نظر طراحی نسبت به خصوصا تلیسمان ضعیف به نطر میاد مخصوصا تجهیزات کنار دکمه استارت و خود استارت خای خوبی تعبیه نشده. باید طراحی اتاق جذابترش میکرد جنس استفاده برای داشبورد به نظر خوب نیست و یا حداقل برای روی موتور یه کاور میذاشتن که تمیزتر دیده بشه. البته نظر شخصیه و همه اونایی این ماشینو دارن به سلامتی استفاده کنن.
با تشکر
1396/9/16
درسته که 20 میلیون از تالیسمان ارزونتره ولی به نظر من تالیسمان 200 میلیون ارزشش بیشتر از اینه
1396/9/16
واقعا درست گفتید من ۴۰۷ دارم دقیقا مطابق حرف شماست ماشین نرم و دارای آپشن های مناسب
1396/9/16
متاسفانه و درعین ناباوری در شرایط فعلی بجای اینکه فکر اکثریت مردم باشند همچنان در حال تولید خودرو هایی هستند که دست معدود عده ای به آنان میرسد حتی حق تنوع طلبی از قشر متوسط و ضعیف جامعه که. اکثریت جامعه را تشکیل میدهند سلب شده.
1396/9/16
چقدر پول میگیری که تبلیغ ماشین آشغالیه ایکام رو بکنی؟ اون هم برندی که از ضعیق ترین برندهای امروز دنیاست و فقط به مفت خوری تو ایران عادت کرده؟
1396/9/22
پژو از این کره ای ها خیلی سر تره بعدشم پولی که ایران خودرو از پژو ۲۰۶ و ۴۰۵ و پارس میگیره یه ذرشم گیر پژو نمیاد فقط کافیه قبل حرف مفت زدن یکم تحقیق کنی
1396/9/16
الان فهمیدن ویران خودرو و سایپا چرا دست از سر پژو و سیتروئن بر نمیدارن چون مثله خودشونن یه موتور دارن کنترات گرفتن رو همه ماشینهاشون میزارن ، در ضمن سوناتا هیبرید و اپتیما بسیار سرتر از این فرانسوی با استهلاک بالا و موتور توربو پر دردسر هستن ، البته یه تشکر ویژه از شما به خاطر تیتر تبلیغاتی و حمایت همه جانبه و تبلیغاتیتون تا دیروز تلیسمان بود الان شد 508 ، اون ساده دلانی رو بگو که به اعتبار شما میرن ماشین میخرن خخخخ
1396/9/16
محشره.
اگر روزی پولش رو داشته باشم تو خریدش تردید نمیکنم...
ولی حیف که نصف پولشو دارم فقط :-))
1396/9/16
همون تالیسمان لطفا. کجا قیمتش خوبه! این تهش در این آشفته بازار 160 می ارزه. خود ds5 ls هم از این خیلی خیلی بهتره. توی مناطق آزاد هم به زور 2 تا از این ببینی
1396/9/16
نشانگر وضعیت دنده خیلی مزخرف طراحی شده
دکمه های عملگر زیر دکمه استارت دیگه فاجعه است
اگه ریز به ریز با سوناتا هیبریدی یا رنو تلیسمان مقایسه کنید هیچ برتری نداره
به خاطر دست های پشت پرده با بستن سایت ثبت سفارش و بالا رفتن قیمت خودروهایی مثل تلیسمان و .. می خوان 508 رو با قیمت 180 بندازن به ملت که البته موفق هم میشن و مردم هم میخرن
1396/9/16
با عرض سلام
نسبت به بقیه ی بررسی هاتون این یکی کامل نبود و از هر جهت مورد بررسی قرار نگرفته و با توجه ب اینکه اول بررسی گفتید چند صد کیلومتر ماشین دستتون بوده.
بعدشم اینکه تو متن نوشتید تهویه مطبوع ۲ کاناله!
این ماشین ۴کانالست.
به هر حال ممنون .
1397/2/24
نه ديگه دو كاناله يعنى دو موتور براى كولر مجزا
1396/9/16
پژو 508 به نسبت قیمتش، گزینه خیلی مناسبیه. موتور قوی و مدرن در کنار بدنه شکیل و امکانات و آپشن‌های خوب.
1396/9/17
هدف اقشار مرفع اقلیت 4/0هستند .تودهای مردم باید پراید ...206 سوار شوند...واسلام
1396/9/17
شما مخالفین پژو 508 تاسوار نشدین چطور میگین بده و آخه
از بس پژوهای خراب مونتاژ ایران خودرو سوار شدین به اسم پژو حساس شدین
پژو 508 از لحاظ تعلیق نرم تر از ماشین های کره ای نظیر کیا اپتیما عمل میکنه
یعنی کوبکش ها داخل چاله های شهری کمتر حس میشن
1396/9/18
خدا شفا بده
1396/9/17
هر چی می‌گردم نقطه قوتی پیدا کنم هیچی دیده نمیشه!!
الان جیره خورای ویران خودرو میریزن اینجا که از این لگن تعریف کنن :)))
1396/9/17
کار شما خیلی خوب و عالی بود. ماشین در مقایسه با رنو تلیسمان ضعیفه. رنو تلیسمان به شرطی خوبه که نسخه فولش رو بیارن. البته معامله با شرکتی مانند نگین خودور دل و جرات میخواد.
1396/9/17
بخاطر خدا ی کاور برای موتورش میکشیدید!!! اح اح حالم از هرچی فرانسوی پر استحلاک بهم میخوره
1397/6/8
دوست عزیز ایا شما میخوای هرجا بری موتور ماشین رو نشون بدی تو میخوای از توی ماشین لذت ببری بعشم یک کم بهش برسید موتورشم کثیف نمیشه فقط باید تمیزش کنی
1396/9/18
من یکیش رو تو جاده تهران ساوه دیدم مشکی بود،ظاهرش خوب بود زرق و برق نداشت اما عامه پسند بود چراغای قشنگی داشت و به نظر صندوقش بزرگ میومد، در کل استای ماشین به نظر من قشنگ اومد
طرف که پشتش بود یه 20 کیلومتری باهاش گاز و ...وز میکرد اما دیگه مسیر جدا شد ولی انصافا هم خوب راه میرفت من تو این چند کیلومتر ندیدم کم بیاره
1396/9/19
بیشتر مثل اینکه رفته بودین پیک نیک و گفتین چند تا عکس هم بگیریم!
نتیجه 5 تا ماشین با 3 سرنشین در هر کدوم فقط همین موارد بود؟!!!
1397/2/24
اين كيا و هيوندايي كه ميگيد عمرا بتونه تو خوابش ببينه كه با تكنولوژى پژو ٥٠٨ ٢٠١٩ بخواد رقابت كنه !
#كمى نگرش ها را عوض كنيم !