موضوعات داغ

نگاهی بر شرایط بی‌ام‌و 530i در بازار آزاد

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
چندوقتی است که بازار خودروهای وارداتی به دلیل بسته شدن سامانه ثبت سفارش، از رونق کمتری برخوردا راست که همین موضوع سبب شده با افزایش شدید قیمت‌ها مواجه شویم. این رکود و افزایش قیمت سبب شده تا حجم معاملات کاهش یافته و به اصطلاح خرید و فروشی صورت نگیرد. این موضوع به دید بسیاری از مردم، برای فروشندگان خودرو بسیار مثمرثمر بوده و موجب سوددهی بیشتر آن‌ها می‌شود، اما حقیقت امر چیز دیگری است. با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، حجم معاملات کاهش می‌یابد و در نتیجه گردش مالی و سوددهی شرکت‌ها و فروشندگان خودرو کاهش می‌یابد. حال در این شرایط چندماهی است که شاهد عرضه ب‌ام‌و 530i از سوی پرشیاخودرو به بازار هستیم. این سدان مجلل که با ظاهری زیبا و جذاب، شباهت زیادی با برادر بزرگ‌تر خود یعنی 730i پیدا کرده، در ابتدا انتظار می‌رفت با موفقیت قابل توجهی همراه شود. اما به دلیل قیمت‌گذاری بالا از سوی شرکت و همچنین بداقبالی این خودرو به دلیل بسته شدن ثبت سفارش، شاهد افزایش قیمت این خودرو در بازار هستیم.

این روزها ب‌ام‌و 530i فول آپشن مجهز به کیت بدنه M با قیمتی حدود 700 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شود که این عدد برای یک سدان در این رده، غیرقابل باور خواهد بود.
نسل پیشین این خودرو که با کد 528i و 520i به بازار ایران راه یافته بود، به دلیل قیمت‌گذاری رقابتی و البته باز بودن ثبت سفارش، توانست آمار فروش بسیار بالایی را از خود به جا بگذارد که همین موضوع سبب شده بود سطح توقع از نسل جدید این خودرو نیز بالا رود. البته باید منتظر ماند تا ببینیم در آینده‌ای نزدیک چه اتفاقی در صنعت خودروی کشور خواهد افتاد. البته باید به شایستگی‌های این خودرو در بازارهای جهانی و تکنولوژی برتر بکار رفته روی این خودرو اشاره کنیم.

اصلی‌ترین رقیب ب‌ام‌و سری 5، مرسدس بنز E کلاس بوده که نسل جدید این خودرو به صورت محدودی وارد کشور شده است. E200 2017 نیز این روزها با قیمتی حدود 750 تا 800 میلیون تومان در نمایشگاه های سطح شهر قیمت‌گذاری می‌شوند. البته اگر بخواهیم از رقبای قیمتی ب‌ام‌و 530i نام ببریم، می‌توانیم به مرسدس بنز CLS350، پورشه پانامرا و پورشه کاین S نیز اشاره کرد. همچنین بنز S500 مدل 2011 نیز گزینه‌ای دیگری است که می تواند جایگزین این ب‌ام‌و ناموفق در بازار شود.

البته لازم به ذکر است که ب‌ام‌و 530i از یک پیشرانه دو لیتری توئین پاور توربو بهره‌می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 252 اسب‌بخار و 350 نیوتون متر گشتاور را دارد. همچنین از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به ریموت کنترل هوشمند با قابلیت پارک، سیستم مکش درب‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع چهارگانه، کابین معطر با رایحه‌های مختلف، آینه میانی الکتروکرومیک، نورپردازی داخل کابین، سقف پانوراما، پرده برقی شیشه‌های عقب، ماساژور برای صندلی‌های جلو، چراغ‌های هوشمند مطابق با مسیر، سیستم کمکی راننده، سیستم کمکی پارک، سیستم شستشوی چراغ‌های جلو، نمایشگر کیلومتر شمار چند حالته، درب هوشمند صندوق بار، سیستم HUD نشان دهنده اطلاعات روی شیشه، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، سه حالت رانندگی، دکمه استارت خودرو و سیستم Auto Start/Stop اشاره کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/16
تازه با این پول میشه مدل های پایه 730 رو خرید...
1396/9/17
خیلی جالب و خیلی بحث برانگیزه ماشین قیمتش از ۵۵۶۷۰ دلار شروع میشه یعنی میشه ۲۲۵ میلیون تومن بعد چون در ایران تعرفه گمرک حدودا قیمت ماشین رو دوبرابرمیکنه پس قیمتش میشه ۴۵۰ میلیون حالا ۷۰۰ از کجا دراومد معلوم نیست بعد میگن چرا دولت ثبت سفارش رو بسته خیلی هم خوب کاری کرده بسته' تازه این پرشیا خودرو شرکت رسمیه حالا ببین نارسمی هاش چکارمیکنن