موضوعات داغ

آیا مایکل شوماخر می‌تواند دوباره به فرمول 1 بازگردد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
چندی پیش، تالار مشاهیر مسابقات فرمول یک توسط FIA در شهر پاریس افتتاح شد، اما بدون یکی از بزرگ‌ترین رانندگان تاریخ فرمول 1، یعنی مایکل شوماخر که به تنهایی 7 عنوان قهرمانی در سری مسابقات فرمول 1 در کارنامه کاری خود دارد، اما همانطور که احتمالا می‌دانید، مایکل شوماخر همچنان از آسیب‌های جسمی خود پس از حادثه اسکی در سال 2013 میلادی رنج می‌برد و به همین دلیل قادر نبود تا در مراسم افتتاحیه تالار مشاهیر مسابقات فرمول 1 حضور پیدا کند.
جین تاد، رییس تیم اسکودریا فراری از سال 2000 تا 2004 میلادی که مایکل شوماخر یکی از رانندگان بزرگ آن به شمار می‌آید، پشت تیریبون حاضر شد و چند دقیقه‌ای در رابطه با خاطرات خود با مایکل شوماخر عنوان کرد: مایکل شوماخر یکی از قهرمانان بی بدیل تیم فراری در مسابقات فرمول 1 است که قوی‌ترین لحظه زندگی او، مسابقه در پیست ژاپن "سوزوکا" بود که پس از 21 سال، مایکل شوماخر توانست یک قهرمانی دیگر برای فراری داشته باشد و آن را برای 7 بار تکرار کند. اما در ماه‌های گذشته او به من گفت که اجازه دهید آزمایشاتی در پیست "فیورانو" انجام دهم تا مطمئن شوم که هنوز قادر به رانندگی هستم یا خیر؟ او همیشه پر از تردید بود و آیا همچنان راننده خوبی است یا خیر، در واقع پس از اینکه مایکل شوماخر تست‌های خود را در پیست فیورانو انجام داد، دانستیم که او خیلی بد نبود، اما شوماخر دیگر از دست رفته است و نمی‌تواند یک اتومبیل فرمول 1 را با سرعت بالا هدایت کند.

بدون شک عدم حضور مایکل شوماخر در افتتاح تالار مشاهیر، یکسری نگرانی‌ها برای مسئولین و طرفداران این راننده بزرگ جهانی به همراه خواهد داشت، اما قطعا همگی ما می‌دانید که مایکل شوماخر در حال مقابله با جراحاتش است تا بهبودی کامل بدست آورد و قطعا حضور او در یک سالن بزرگ و پر صدا، می‌تواند سلامتی او را حداقل از نظر روانی به خطر بیاندازد.
تاد در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: خیلی دوست داشتم که مایکل شوماخر الان اینجا باشد که متاسفانه چنین چیزی محقق نشد، حتی پسر او به عنوان نماینده در کشور اسپانیا بود و همسر او نیز در ایالات متحده آمریکا به سر می‌برد، به همین دلیل افتتاح امروز را بدون مایکل شوماخر انجام می‌دهیم تا پس از مبارزه کامل با جراحات و آسیب‌هایی که دیده است، بار دیگر شاهد حضور وی در مجامع باشیم.
در پایان فکر نمی‌کنم که این (مسابقات فرمول 1) تنها رشته ورزشی بود که مایکل شوماخر را بسیار خاص کرده است، بلکه او با عشق و محبت خود به دیگران هم توانست محبوبت‌های بالایی کسب کند و یک پیوند محکم بین ورزش و عشق ایجاد کند!.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/6
خبر خوبی بود،نمیدونستم حتی توانایی ماشین روندن رو داره الان.
1396/10/7
مایکل شوماخر نه تنها راننده خوبی بود بلکه انسان خیلی بزرگ و بخشنده ایی هستش و به کلی از آسیب زده های بلایای طبیعی مثل سونانی و ... کمک کرده.