موضوعات داغ

تویوتا راو4 روی مرز 300 میلیونی، جولان دلالان خودرویی

عکس مطلب اول
به نظر می رسد اوضاع بازار خودروهای وارداتی هر روز وخیم تر می شود و در این بین دلالان خودرویی هر روز قیمت ها را بالاتر برده تا از این آشوب بوجود آمده چند میلیونی بیشتر سود کنند! سودی که در نهایت مقطعی بوده ولی در نهایت به ضرر همه بازار می شود و هیچ گونه نظارتی هم روی این موج گرانی بازار وارداتی ها نیست. البته کاملاً منطقی است که نظارتی هم نباشد زیرا چند ماهی است که دولت به یکباره ثبت سفارش را بسته و تمامی این تبعات و گرانی های پی در پی و بی منطق از همین بسته بودن چند ماهه و بدون اطلاع ثبت سفارش نشات گرفته است.
در این بین به کیا سورنتو اشاره می کنیم که در مدل 2017 قیمت آن به بیش از 320 میلیون تومان نیز رسیده است و نوبت تک تک به دیگر خودروها رسید و حال نوبت تویوتا راو4 است که با وجود فروش نقدی 280 میلیونی ایرتویا و تحویل فوری آن، در بازار آزاد قیمت آن به مرز 300 میلیون تومان رسیده است. قیمتی که هیچ پایه ای ندارد و تنها جولان دلالان بر این آشفته بازار است.

تویوتا راو4

تویوتا راو4

تویوتا راو4 اگرچه یکی از خودروهای اصلی در این رده قیمتی و بین شاسی بلندهای کره ای و ژاپنی سگمنت خود است اما این افزایش قیمتی تا 300 میلیون در بازار آزاد می تواند بازار آن را تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به شایعات مطرح شده در مورد تعرفه های جدید واردات خودرو، اگر این شایعات به واقعیت بپیوندد، شاهد افزایش قیمت بیش از این در بازار نیز خواهیم بود که امیدواریم این اتفاق هیچگاه عملی نشود و خودروهای خوب و با کیفیت جهانی از دسترس مردم دور و دورتر نشوند!

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/21
مملکت مسخره که شاخ و دم نداره!!کاری کردند که خودروهای تولیدی بنجل و از رده
داخلی توجیه فروش پیدا کنند!!
1396/9/21
خاک بر سر مردم ایران. واقعا هرچی سرمون بیادحقمونه. خودمون داریم دامن میزنیم تا گرون میکنن هول میزنیم. تو این چیزا عربستانی که مسخره میکنیم از ما بهتره. کاری میکنه دولتش به زانو زدن بیفته.
کو کمپین خرید خودروی صفر ممنوع؟ که دولتی ها رو وادار به عذرخواهی کرد حالا واسه خودروهای وارداتی باید دست به کار شد.
1396/9/21
محتسب شیخ شد و فسق خود از یاد ببرد
قصه ماست که در هر سر بازار بماند
1396/9/21
مملکتی که دست یه مشت آدم بی سواد و بی تجربه بیافته همین میشه!!!
جایی که تجربی دانش جاشو به تجربه سیاسی و جنگ بده غیر از این انتظاری نباید داشت!

نظرمم که منتشر نمیشه!!!
1396/9/21
دلار ٤٢٢٠ تومان ،انتظار پايين اومدن قيمت رونداشته باشين،ايرتويا نوشته ٢٨٠ تحويل نقدي ،ولي وقتي ماشينو تحويل ميدن مهمه ،كه اونم بايد از خريدارها پرسيد اميدوارم شبيه كرمان موتور با خريداران سانتافه برخورد نكنه(تحويل يك ماهه رو ٦ ماهه تحويل بده)
1396/9/21
دوستان ۲۸۰ تومان راو۴ که ایرتویا میفروشه دروغی بیش نیست توی شرایط فروش زدن پولشم از شما میگیرند ولی بشینین تا تحویل بدن. من آشنایی توی ایرتویا دارم که شدیدا تاکید کرد ماشین تا به دستت برسه حداقل ۳۲۰ ازت تیغ میزنن. ایرتویا الان حتی ۱ عدد فروش باز برای راو۴ نداره خودتونو گیر این شرکت نندازین.
1396/9/21
دو سه هفته پیش توو بهبهه ی نمایشگاه خودرو که کمتر به وضعیت قیمتها توجه میشد به تحریریه خودرو بانک ایمیل زدم و بالارفتن روزانه قیمت ها توسط چندین واردکننده و نمایشگاه دار تهران که بطور هماهنگ در سایتهای باما دیوار شیپور و اپلیکیشن های مشابه اقدام به ایجاد موج های الکی میشدن بهشون گوشزد کردم ولی مطلبی در این مورد ندیدم و بیشتر مباحث نمایشگاه مطرح میشد.حال که این موج به این وضعیت رسیده دیگه فایده ای نداره ثبت سفارش هم باز بشه پایه ی قیمتها رو اعدادی میبینید که باورتون نمیشه.شرم بر این دولت به اصطلاح اعتدال
1396/9/22
مجبوری میخری با هر قیمتی .خوب نخر ....خر
1396/9/22
آقای به اصطلاح با ادب، شما همون پرایدتو سوار شو کاری به کسی نداشته باش.
مطمئنا مصرف کننده تو این بازار نمیخره. خریدو فروش واسه دلالیه آیندست. کسیم که میخره نوش جونش. داره میخره. به هیچ چیزم کاری نداره. تو بازار ایران هیچ چیزی ارزون نشده.
1396/9/22
چرا دروغ میگید ؟؟؟!!!
Rav4 فول همه جا ۳۴۰ میلیون قیمت خورده
1396/9/23
الان خود ایرتویا هم سوار موج گرونی شده و داره میده280 میلیون ماشین هایی رو که قبلا وارد کرده و بهانه افزایش تعرفه و گرونی دلار رو نداره چون همشون چندین ماه پیش ترخیص شدن و اینکه تحویلش هم فوری نیست سی روز کاری طول میکشه که با تاخیر معمولا تا دو ماه هم میکشه
1396/9/23
یک سال نخریم درست میشه
چه ماشین های خارجی چه داخلی
#ماشین صفر نخریم