موضوعات داغ

نگاهی بر وضعیت H30 کراس در بازار

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
بازه قیمتی 40 تا 60 میلیون تومان به‌عنوان پرفروش‌ترین بازه قیمتی در بازار شناخته می‌شود که شامل خودروهای هاچ‌بک و سدان متنوعی نیز می‌شود. از همین روی اگر قصد خرید یک خودروی اتوماتیک را داشته باشید، می‌توانید در این رده انتخاب‌های متنوعی داشته باشید. در میان هاچ‌بک‌های اتوماتیک بازار چند گزینه اصلی وجود دارد که رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. نکته قابل توجه وجود چینی‌ها در این بازه بوده که از تنوع قابل توجهی نیز برخوردارند.

دانگ‌فنگ H30 کراس

دانگ‌فنگ H30 کراس

دانگ‌فنگ H30 کراس یکی از گزینه‌های چینی است که باوجود ظاهر نامتعارفی که دارد، فروش نسبتا خوبی را در بازار تجربه کرده است. این خودرو برخلاف اسمش که پسوند کراس را یدک می‌کشد، یک هاچ‌بک بوده که به دلیل داشتن زه دور گلگیر و روف‌ریل روی سقف، به عنوان هاچ‌بک کراس شناخته می‌شود. همین موضوع در روزهای ابتدایی موجب شگفتی خریداران شده بود، زیرا توقع یک خودرو با ارتفاع بیشتر را داشتند و در زمان تحویل با یک هاچ‌بک روبه‌رو شده بودند.

دانگ‌فنگ H30 کراس

دانگ‌فنگ H30 کراس

H30 کراس این روزها رقبای سرسختی در بازار دارد که از لحاظ کیفیت و عملکرد در جایگاه بهتری قرار دارند. از جمله رنو ساندرو اتوماتیک، پژو 207 جدید اتوماتیک و برلیانس H320 رقبایی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت در بازار دارند. از طرفی بازار کارکرده ساندرو و 207 به مراتب از چینی‌ها بهتر بوده که همین موضوع سبب افت قیمت کمتر در بازار می‌شود. در حال حاضر دانگ‌فنگ H30 کراس صفر کیلومتر در بازار با قیمتی حدود 45 تا 47 میلیون تومان وجود دارد که در مقایسه با رقبا قیمت کمتری دارد. از طرفی امکانات رفاهی مناسب از جمله سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم مولتی‌مدیا و چهار ایربگ از مزیت‌های این خودرو به‌شمار می‌رود. همچنین پیشرانه Tu5 این خودرو که دقیقا مشابه پژو 206 تیپ 5 بوده، نکته‌ای است که مشکل تامین قطعات و خدمات را تاحدودی مرتفع می‌سازد. اما با این حال کیفیت بالای رنو ساندرو و همچنین ظاهر اسپرت‌تر 207 جدید، نکاتی است که سبب شده این خودرو در بازار کار دشوارتری داشته باشد.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/23
سلام لطفا سابرینای هاچبک ک کیفیت فوق العاده ای داره روهم بررسی بفرمایید،متشکرم
1396/9/23
ایم ماشین جاهای دیگه با موتور نیسان و کروز کنترل عرضه میشه و قیمتی بسیار پایین اونوقت اینجا ؟؟؟ واقعا از ماست که بر ماست
1396/9/23
به نظر من که همه چیزش خوبه ! یکی از آشنا های ما از اون اول که اومد یکی خریده و تا الان فقط آب و روغن و لنت عوض کرده ! مشکل گیربکس و موتور هم تا الان اصلا نداشته باهاش همه جام رفته . خودم هم باهاش رانندگی کردم هم گیربکسش خیلی هماهنگه هم ترمز هاش خوبه، فقط صدای موتور توی کابین میاد که آزار دهنده است و من شخصا نمیتونم با اون دستگیره های درش ارتباط برقرار کنم !!! خیلی ضایع اند ! این طراحی دستگیره ها خیلی قدیمیه ! مثل پژو 405 میمونه ! دستگیره در پیکان قابل تحمل تر از اینه !
1397/2/10
صدای موتور رو شما با توجه به قیمت خودرو بسنجید. انصافا در این رنج، صدا خیلی کم داخل اطاق میاد . خیلی خیلی کم. در مقابل برلیانس که داخل ماشین صدای قار قار میاد و همچنین . حالا دستگیره ماشین رو قبول دارم قدیمیه و البته بیرونی، دستگیره های داخل خیلی خوب و جدید هستن.
1396/9/24
واژه کراس که عقب ماشین نوشته یعنی مینی شاسی بلند ؛ این خودرو هم مینی شاسی بلنده ؛ تعویض دنده دانگ فنگ به مراتب بهتر از ساندرو هست ؛ دانگ فنگ هم قیافه داره هم اپشن ؛ ساندرو هیچی نداره
1396/9/24
اتفاقا این خودر‌و حتی از ال نود هم بی ریختتره.در کل با این قیمت همون ساندرو،207و برلیانس و حتی دنا اتومات بهترن.از طرفی این خودرو هاچ بکه و ارتفاعش فکر کنم از 315 هم پایینتره.
1396/9/24
کسی که این ماشینو با این قیافه و طراحی ضعیف و کیفیت پایین میخره برای خودش ارزش قائل نیست . . .
1396/9/25
نظر شخصی شماست.
بهتره به نظرات بقیه احترام بزارید.بجای اینکه به فکر ارزش دیگران باشید
1396/9/25
دوست عزیز ابتدا عرض کنم که به این شکل دمورد طیف بزرگی از خریداران این ماشین نفرماید که وجه ی خوبی نداره
من یکی از مالکین این خودرو هستم و به مدت حدود 7 ماه است که این ماشین رو دارم بدون هیچ بزرگنمایی با قیمت 46 میلیونی این ماشین و 10 میلیون ارزانتر بودن از رقبا به هیچ عنوان کاستی در هیچ بخش از ماشین حس نمیکنم اتاق نرم و بی صدا متریال خوب به نسبت قیمت گیربکس و آپشن های کارامد پوینت اصلی این ماشینه موتور tu5 هم با اینکه کمی قدیمی شده ولی کاملا از پس جابجای مناسب یه هاچبک شهری بر میآید و قطعات فراوانش یک مزیت بزرگه
بدون جانبداری عرض میکنم بددون اینکه ماشینی را کامل تست کنید در مورد اون نظرات مغرضانه ندی تا دوستانی که قصد خرید این خودرو دارند گمراه نشن
ماشین های ذکر شده به عنوان رقیب این خودرو هر چقدرر هم عالی باشند و لی در رنج قیمتی رقابتی بین 40 تا 60 قیمتی به مراتب بیشتر و توجیه ناپذیر رو دارند و ازان بودن 10 میلیونی این خودرو برگ برنده مسلم این ماشین هستش .
1396/9/27
اين ماشينو سوار نشده مطمئنم از توليدات مثلاً داخلي كيفيت بالاتري داره برام اثبات شده كه چينيا هم در هنر سرهم بندي و به مشتري انداختن به پاي خودروساز وطني نميرسند. كيفيتشون به مراتب بالاتره در ضمن حداقل قيافه داخل و خارج اين ماشين قابل تحمل تر از ماشيناي تكراري قرون وسطي است كسي كه اين ماشينو در مقايسه با رقبا ميخره بايد به سليقش تبريك هم گفت به نظرم.
1397/2/10
همینطور که فرمودین قیمت اچ سی کراس در بازار 47 میلیون هست. بله . پس 207 و ساندرو رو اصلا نمیشه رقیب عنوان کرد. چون هر کدام با قیمت 63 میلیون تومانی، 16 میلیون تومان گران تر از اچ سی هستن ، که به نظرم اصلا با این قیمت ارزش خرید ندارند. اچ سی کراس با توجه به قیمتش واقعا به صرفه و عالی هست. عملکرد عالیه و کم صدا بودن موتور و گیربکس، نرمی اطاق، جادار بودن عالیه داخل خودرو نسبت به 207 و ساندرو، و خیلی مزایای دیگر که فقط وقتی داشته باشید متوجه میشوید. پس اچ سی کراس در این رنج قیمت هیچ رقیبی در ایران ندارد. موفق باشید