موضوعات داغ

بی وای دی E6 تجربه رانندگی با راه حل تمام برقی کارمانیا برای آلودگی هوا

عکس مطلب اول
این روزها تهران ساعات سختی را می گذارند و میزان آلودگی آن به حد خطرناکی رسیده استو جان میلیون ها انسان در خطر قرار گرفته است. البته معضل آلودگی در تهران چیز تازه ای نیست و سالهاست که مسئولان وعده ی راهکاری برای رفع این مشکل را می دهند اما مسئولان می آیند و می روندو و آلودگی و ترافیک به قوت خود باقیست. گویا تنها چیزی که مسئولان می توانند انجام دهند تعطیل کردن مدارس است و برخی ادارات و هشدار از طریق صدا و سیما است. نه عزمی و نه برنامه ریزی و نه دانشی برای رفع آلودگی ابدا وجود ندارد که اگر داشت امروز نباید شاهد چنین وضعی می بودیم.
اصلی ترین مقصر چنین وضعی را نیز باید در آلاینده بودن خودروهایی دانست که در کشور تولید و با حجم زیاد به مردم فروخته می شوند. یکی از راهکار های جالبی که تقریبا به فکر تمامی خودروسازان بزرگ و کوچک از اروپا و آمریکا گرفته تا چین و ژاپن رسیده است تولید خودروهای برقی است. عجیب که خودروسازان داخلی تا کنون قدمی در راه تولید این خودروها برنداشته اند و البته مسئولان نیز گویا از وجود این خودروها خبر ندارند تا اگر تولید کنندگان را به تولید این خودروها تشویق نمی کنند حداقل زیرساخت های لازم را فراهم کنند تا مردم از این خودروها استفاده کنند.

بی وای دی E6

بی وای دی E6

بگذریم، در این بهبوهه ی آلودگی اما تهران دیروز شاهد برگزاری یک برنامه ی تست درایو یک خودروی برقی بود. البته از تسلا صحبت نمی کنیم، بلکه شرکت کارمانیا تست رانندگی محصول جدید خود را که به زودی وارد بازار خواهد شد را برای خودرونویسان فراهم کرده بود و این محصول خودرویی نیست جز بی وای دی E6. بی وای دی E6 یک خودروی MPV از نوع تمام برقی است که محصول کشور چین بوده و قرار است به زودی و با قیمت احتمالی حدود ۲۵۰ میلیون تومان وارد بازار کشور شود.
قبل از پرداختن به ظاهر خودرو باید بگوییم که جای خالی خودروهای MPV در بازار کشور بسیار احساس می شود چون این خودروها شاهد ابعت و جذابیت یک کراس اوور را نداشته باند اما خودروهایی جمع و جود و در عین حال جادار هستند که مصرف سوخت مناسبی نیز دارند که این موارد این خودروها را تبدیل به گزینه ای کاربردی و مناسب برای استفاده ی روزمره می کند حالا هم که قرار است پای یک MPV تمام برقی به بازار کشور باز شود چه بهتر.

بی وای دی E6

بی وای دی E6

در مورد ظاهر بی وای دی E6 باید بگوییم که خیلی طراحی جذاب و به روزی ندارد اما نمی توان ایراد چندانی نیز از آن گرفت و خودرو جذابیت های خود را در طولانی مدت نیز برای مالک حفظ خواهد کرد. البته نمای جلو طراحی خوبی دارد که البته شاید به مذاق بازار سانتافه پسند ایران خوش نیاید. نمای جلویی خودرو قطعا بهترین بخش آن است و در نمای جانبی نیز سعی شده تا با مشکی کردن ستون آخر کمی از یکنواختی طراحی کاسته شود. در نمای عقب نیز بی وای دی E6 یادآور خودروهای آمریکایی است و طراحی مناسبی دارد ضمن اینکه رنگ روشن چراغ های عقبی نیز از سادگی این بخش کاسته است و کمی جذابیت دارد.
در داخل کابین الگو برداری از خودروهای موفق ژاپنی همانند تویوتا پریوس و یا نیسان نوت را می توان مشاهده کرد. با اینکه نکته ی خاصی در کابین خودرو وجود ندارد اما باید به جادار بودن فضا اشاره کنیم. محل قرار گیری آمپرها نیز در یک صفحه ی عریض هامنند تویوتا پریوس است.

بی وای دی E6

بی وای دی E6

از امکاناتی که در داخل کابین این خودرو می توان مشاهده کرد باید به اسپویلر سقفی هم رنگ بدنه، سیستم عیب یاب اتوماتیک خودرو، استفاده از نیروی ترمز جهت شارژ باطری، مدیریت توزیع یکنواخت ولتاژ باطری، چراغ راهنما مجهز به رفلکتور، چراغ‌های روشنایی مخصوص روز، چراغ‌های هالوژن جلو، سیستم کنترل مقدار شارژ روزانه، صفحه نشانگر سیستم ترمز و شارژ باطری‌ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کلید هوشمند، ترمز دستی برقی، فرمان هیدرولیکی/ برقی، دنده الکتریکی، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، سیستم مالتی مدیا با صفحه لمسی، صندلی‌های چرمی، پدال‌های گاز الکترونیکی، سردنده شبرنگ، فرمان تمام چرم و خروجی برق 12 ولت اشاره کنیم که نشان می دهد بی وای دی با دست پری به میدان رقابت آمده است، میدانی که فعلا این خودرو یکه تاز آن خواهد بود و رقیبی ندارد.

بی وای دی E6

بی وای دی E6

اما به قسمت حذاب خودرو یعنی بخش نیرو محرکه ی آن می رسیم جایی که شاهد استفاده از یک موتور برقی ۱۲۱ اسب بخاری هستیم که می تواند گشتاور بسیار زیادی معادل ۴۵۰ نیوتن متر را تولید کند. این یعنی گشتاور تولیدی موتور این خودرو از تویوتا لندکروزر هشت سیلندر نیز بیشتر است. با چنین گشتاور عظیمی بی وای دی E6 می تواند در زمانی کمتر از ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است که همگی این اعداد نشان دهنده ی توانایی های بالای این خودرو است. باتری ۸۰ کیلووات ساعتی این خودرو نیز می تواند شعاع حرکتی تا ۴۰۰ کیلومتر را فراهم کند که برای استفاده ی شهری کاملا مناسب است. با توجه به مناسب بودن قیمت برق در کشورمان نیز باید گفت استفاده از این خودرو کاملا به صرفه است و هزینه ای کمتر از یک خودروی بنزینی در بر دارد. البته این تنها در صورتی است که به قیمت برق توجه کنیم و این در حالی است که یک خودروی برقی هزینه ی نگهداری بسیار پایین ترین نیز دارد. نه روغن موتور، نه فیلتر روغن، نه فیلتر هوا و نه شمع هیچ یک در خودروها برقی وجود ندارند ضمن اینکه این خودرها حساسیتی نیز به ارتفاع از سطح دریا ندارند و در هر شرایطی می توانند بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

بی وای دی E6

بی وای دی E6

تنها هزینه ای که این خودرو می تواند داشته باشد لنت ترمز است که آن هم به این زودی ها تمام نمی شود. شارژر کردن باتری های بی وای دی E6 نیز تقریبا ۸ الی ۹ ساعت زمان می برد به این ترتیب می توانید شب ها خودرو را در شارژر گذاشته و صبح و در طول روز مورد استفاده قرار دهید.

بی وای دی E6

بی وای دی E6

خودروهای برقی را باید برندگان آینده ی دنیای خودرو دانست که ورود گسترده ی آنها به بازار کشور می تواند به مساله ی آلودگی هوا نیز کمک کند.
در ادامه می توانید تصاویر بی وای دی E6 را مشاهده کنید.

مشخصات فني
مدلبی وای دی E6
پيشرانهموتور برقی
حجم موتور-
حداکثر قدرت۱۲۱ اسب بخار در ۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور۴۵۰ نیوتن متر از ۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمي۷.۹ ثانیه
مصرف سوخت ترکيبيصفر
وزن۲۰۲۰ کیلوگرم
قيمتحدود ۲۵۰ میلیون تومان

نظرات کاربران

37 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/30
۲۵۰ میلیون تومان برای این ماشین؟؟؟؟؟
یعنی این ماشین هم در دسته خودروهای لوکس محسوب میشه؟
خوب ما که تویوتا پریوس هیبرید رو با این قیمت میدیم دست مصرف کننده حقمونه آلودگی.جای اینکه دولت بیاد برای این خودرو ها سوبسید قرار بده قیمتشو روز بروز میبرن بالاتر.
1396/10/1
دم مهندس جمشید آرین گرم که با نصف قیمت ماشین BYD E6 خوروی الکتریکی ساخت و البته ایستگاه شارژ متحرک و ثابت هم ساخت ولی به چشم مردم و مسئولین نیومد و هیچ کس هم باور نکرد و ازش حمایت نکرد.
1396/9/30
با این وضع آلودگی هوا که سالهاس گریبانگیر کلان شهرهای ایران شده دولت بجای اینکه زیرساخت خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید رو فراهم کنه و تعرفه ی وارداتشون رو صفر کنه دست به اقدام هوشمندانه ی بالابردن تعرفه ها برای کمک به تولید لگن های دودزا داخلی میکنه که باید در تاریخ ثبت بشه.واقعا با خودشون چی فکر میکنن؟ تا کی باید به این دو لگن ساز داخلی وقت داد؟ تا کی جون مردم در پایین ترین درجه اهمیت و پرشدن جیب آقایان بالاترین اهمیت رو داره؟
1396/9/30
جایگاه شارژ سریع وجود نداره چه فایده
به جایی این آت آشغال ها نیسان لیف وارد میکردن
1396/9/30
حالا چند روز شارژ نگه میداره؟؟؟ و تو جاده شارژ تموم بشه باید چیکار کرد؟؟
1396/10/2
باید پیاده بشی هل بدی میفهمی هل
1396/9/30
اگر این ماشین ب ایران بیاد فکر نکنم کسی بخره قیمتش زیاده باید جوری قیمتش باشه ک 50درصد مردم بتونن بخرن تا تو الودگی هوا تاثیر داشته باشه نه یک نفر
1396/9/30
اول ممنون بابت مقالتون ولی چتا غلط تایپی توش هست مثل ابهت همانند و جذاب
در مورد خودرو هم غیر سقف سرعت و البته قیمت بالاش میتونه ماشین عالی باشه در نوع خودش ک البته بدلیل نبود زیر ساخت من چشمم آب نمیخوره فروش خوبی داشته باشه
1396/9/30
واقعا عالیه بدون آلایندگی.
1396/9/30
ی حس خیلی خوبی میده ولی حیف ک مسلما گرونه
250 میلیون خیلی زیاده
1396/9/30
تمام برقی به درد ایران نمیخوره
همینجوریشم برق کم داریم و مشکل جایگاه برق و غیره
هیبریدیا خوبن که شارژ باتری نیازی به پریز نداره و موتور بنزینی یا ترمز اونو شارژ میکنه
و البته مدلهای جدید خودروهای معمولی برندای خوب هم آلایندگی و مصرف خیلی کمی دارن
بی ام سری 5 جدید تنها 5/5 مصرف داره
و اگه قرار خودروی تمام برقی بیاد چرا چینی؟
1396/10/2
هیبریدش هم بدرد تو ایران فعلا نمیخوره... الان باتری های تویوتا کمری هیبرید بیش از 70 میلیون تومانه که معلوم نیست 5 سال دیگه گیرت بیاد یا نه... فقط شاید برا تکسی خوب باشه اونم برا شهرای بزرگ مثل تهران که پولشو دربیاره
1396/9/30
درود بر مهندس جمشید آرینی که فقط با 40 الی 50 میلیون تونست ماشین الکتریکی بسازه که در ایستگاه شارژ 3 الی 6 دقیقه و به صورت عادی طی 6 ساعت شارژ میشه ولی این برادران چینی هم خودروی الکتریکی ساختن یه قیمت 250 میلیون! که ظرف دو ساعت بیشتر یعنی 8 الی 9 ساعت شارژ میشه.
قطعا در صورتی که از این محقق حمایت بشه و به ایران برگرده میتونه با کمک جوون های با استعداد کشورمون نمونه های بهتر و با کیفیت تری بسازن و حتی نمونه های صادراتی و این خودش میتونه صنعت خودروی کشور ما رو دگرگون کنه.
محض رضای خدا و برای پیشرفت کشورمون بیایید از محققین کشورمون حمایت کنیم.
1396/9/30
این مصرع شعر حافظ دقیقا در مورد ایران صادقه "وآن چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد".
چرا که ما توانمندی ساخت خودروی الکتریکی رو داریم و فقط از داخلی سازی و تولید داخل هراس داریم و ریش و قیچی رو دادیم دست چین و خودمون رو کنار کشیدیم و هر چی اونا تولید کنن ما هم مونتاژ میکنیم!!
من سالها پیگیر کارهای مهندس جمشید آرین بودم و هستم و از مردم و مسئولین تقاضا دارم که حمایتی کنن تا این محقق بتونه یک نمونه از خودروهای الکتریکیش رو تو ایران تولید کنه تا بتونیم همگام با دنیا حرکت کنیم، چرا که 40 سال تو صنعت خودروی بنزینی چیزی نشدیم، لااقل از صنعت خودروی الکتریکی که خیلی سریع تر داره پیش میره و سریع تر ارتقاء پیدا میکنه عقب نمونیم و از همه مهمتر از آلودگی هوا میتونیم رها شیم و نفس راحتی تو کلان شهرها بکشیم.
سپاس از توجه و اطلاع رسانی شما.
1396/10/1
سلام
اگه من اشتباه میکنم همکاری کنید
وقتی این خودرو در منزل شارژ بشه مصرف برق خیلی بالا میره و تو لیست قیمت هر کیلو وات 150 تومان قرار میگیریم
اگه قرار باشه برای هر شارژ 8 ساعت تو برق باشه و هر ساعت هم 80 کیلو وات برق مصرف بشه با یه ضرب ساده مبلغ برق میشه
8×80×150=96000 تومان
خوب برا 400 کیلومتر مبلغ خیلی زیادی هست
چون من با ماشین فعلی 48000 تومان بنزین میزنم و 750 کیلومتر رانندگی میکنم
این در شرایطی قابل قبول هست که درصورت خرید این خودرو شما بتونید از تعرفه برق عمومی با مبلغ 50 ریال استفاده کنید اوم موقع توجیه داره
8×80×5=3200 تومان
یا حداقل از کمترین مبلغ تعرفه یعنی 50 تومان تا با هزینه بنزین برابری کنه
1396/10/1
محاسبه شما اشتباه است 80 کیلو وات ساعت ظرفیت کل باتری است که در طول 8 ساعت پر می شود. با تعرفه 50 تومان به ازای هر کیلو وات ساعت هزینه هر بار شارژ باتری 4000 تومان می شود که به مراتب کمتر از بنزین می باشد.
1396/10/1
اینطور که فرمودید نیست هزینه برق مصرفیش در ساعات معمول تا پیک مصرف نهایت 5 تا 14 هزار تومن میشه.
1396/10/2
سلام. ببخشید روی در ماشین نوشته 2 ساعت شارژ برای 400 کیلومتر.
1396/10/1
سلام
جای خالی خودرو های mpvدر کشور خیلی خالیه
ای کاش چند خودرو ارزون مثل ال 90 که سه ردیف صندلی هم هست تو کشور تولید و یا با تعرفه کم وارد میشد تا هم به حمل و نقل کمک کنه هم خانواده های پرجمعیت را پوشش بدهد
1396/10/1
در اینکه این خودرو راه حل مشکل میتونه باشه شکی نیست اما ما انگار عادت کردیم یا از این ور بوم بیوفتیم یا از اون ور حالا نمیشه به تمام برقی گیر ندین همون اجازه بدین خودروهای هیبریدی با مقدار سوخت ۳-۵ لیتر وارد مملکت شه اونم خارج از باند بازی به خدا همه مشکلها حل میشه چرا اپتیما سوناتا تویوتا و خیلی ماشینهای برند کره ای و ژاپنی هست با قیمتهای پاین چرا اونهارو راست میگین وارد نمیکنین حتمی باید چینی باشه که توش بخور بخور زیاد باشه
1396/10/1
ایشالا 162 سال دیگه دولتمردای ایرانی توجیه میشن
1396/10/1
شتاب صفر تا صد ۷.۹ ثانیه !!!!
1396/10/1
از نوع نوشتن متن هاتون خوشم نمیاد بوی تبلیفات میده ، بازار سانتافه پسند یعنی چی ؟ زیبایی تو انتخاب اتومبیل بسیار موثره البته در کنار کیفیت و کارایی که ماشین های کره ای و ژاپنی دارن ، اینا برن ماشین هیبرید یا الکتریکی بیارن با قیمت مناسب بدن و مثل خیلی از کشورها مردم درصدی از قیمت واقعیشو بدن همه میرن میخرن اما اگه این کار رو کنن کی با تولید آشغال مردم رو سرکیسه کنه ( سایپا ، ایرانخودرو ) ! اگه قیمت معقول باشه و مسئله هزینه برق. زیاد نباشه همه میرن میخرن ، خدا رو شکر عرضه تولید ماشین الکتریکی که نداریم هیچ ماشین برقی چینی رو هم 250 تومن میدیم که هیشکی ناونه بخره قدرت خرید 70 درصد مردم تا 40 میلیونه
1396/10/1
بیا 250 میلیون. چه خبره مگه شهر هرته ؟ جهان سومی یعنی این حالم به هم خورد. اگه عین ادم قیمت داشت خودم میخریدم.
1396/10/1
با سلام
این خودرو را چند ماه پیش کارمانیا پیش فروش می کرد با دو مدل به قیمت های 138 میلیون تومان و 148 میلیون تومان ، حالا چطور قیمت آن شده حدود 250 میلیون تومان جای ابهام دارد. ضمنا" برای شارژ آن به برق سه فاز نیاز است که هر خانه ای آنرا ندارد و اکثر منازل برق تکفاز دارند. همچنین چون خودروی برقی تا کنون در کشور ما وجود نداشته ، هیچ مرکزی برای شارژ آن در جاده های بین شهری و حتی درون شهرها وجود ندارد و از آن برای سفرهای بین شهری نمی توان استفاده کرد.
1396/10/1
خودرو برقی باید ارزان باشه تا بتونن همه استفاده کنن وقتی تمرکز روی تولید خودرو های 30 سال پیش توی کشور هست حالا حالا ها باید دود بخوریم .
1396/10/1
سه تا انتقاد به خودرو بانک :
1) بعضی نظراتو جواب بدید لطفا مخصوصا اونایی که شمارو مخاطب قرار میدن.
2) فیلم بررسی چرا نمیزارید؟
3) تو فیلمای بررسیتون یه خرده چالشیتر برخورد کنید نه اینکه همش تو پیست باشید یکم برید به کوه و صحرا یا حداقل حداقل تو شهر.
درباره ماشین فوق هم خدایی 250 میلیون؟! چ خبره خب تویوتا هیبرید میخریم دیگه. در ضمن اینکه صفحه نمایش کیلومتر شمار و دور موتورش وسطه داشبورده خیلی ضایعه واقعا حواس راننده پرت میشه.
1396/10/1
قطعا گزینه خوبی برای تاکسیرانیه، یک لحظه تصور کنید روزانه هزاران کیلومتر بدون آلودگی صوتی و محیطی چقدر میتونه کارآمد باشه نمیدونم چرا سوبسیدی که میشه خرج ماشینایی مثل این بشه صرف اموری میشه که بازدهی نداره حتی انگلستان هم ازین ماشین تو سیستم حمل و نقل عمومیش استفاده میکنه وقتشه بیدار بشیم
1396/10/1
توی این مملکت کسی به فکر آلودگی هوا نیست , نه مسوولین که یه کاری بکنن ماشین بروز و ارزون وارد بشه , نه خودروساز داخلی که موتور ماشیناشو به روز کنه و موتورهای کم مصرف تولید کنه , نه وارد کننده که ماشینهای ارزون برقی یا هیبرید وارد کنه , اینحا همه به فکر جیب خودشون هستن .
1396/10/2
اولا تو ایران هیچ آدم عاقلی نمیاد 250 میلیون بده برا یه ماشین چینی زشت تمام برقی که از شهر هم بیرون نمیشه بردش و فقط برای داخل شهر هست ...ثانیا من کاری به قیمت برق ندارم ما نو کشور ایران بیشتر نیروگاه‌های تولید برق حرارتی هستن که با سوزاندن گاز و نفت کوره تولید برق میکنن و فعالیت این نیروگاه ها در فصل زمستان کمتره که احتمالا این رویکرد تو آلودگی هوا هم خیلی موثر نیست و برای کشورهایی این خودرو مناسب هست که از انرژی‌های پاک مثل باد و خورشید تولید برق می‌کنند... ثالثا مشکل ایران آلودگی هوای ایران خودروهای قدیمی پرمصرف و سوخت غیر استاندارد هست ... به نظر من بهتره که تو ایران روی خودروهای لوکس گازسوز کار جدی بشه که هم تکنولوژی ساده ای دارن و هم زیرساختش تو کشور ایجاد شده....
1396/10/2
خودروهای برقی خیلی خوبن ، اما نه واسه ایرانی که گاز و سوخت فسیلی رو میسوزونن تا برق تولید کنن ، این مدل استفاده از برق به هیچ دردی نمیخوره چون در نهایت همون سوخت به جای باک و کپسول ماشین میره تو نیروگاه میسوزه و با هزینه زیاد برق تولید میشه !! ماشینای برقی زمانی خوبن که برق از طریق نیروگاههای هسته ای به میزان زیاد و با کمترین قیمت تولید بشه و از طرف دیگه زیر ساختها هم آماده باشه ! ما همین الانشم تابستونا با روشن شدن وسایل سرمایشی مشکل برق داریم حالا شما فکر کن به عنوان مثال چند صد هزار تا ماشین برقی هم بره تو شارژ!!
1396/10/2
سلام خدمت دوستان. اگر اشتباه میکنم بگید.
در همه جای دنیا شرایطی رو دارن برقرار میکنن تا مردم روبیارن به سمت خودروهای هیبریدی و یا کاملا برقی.
این راه کار اگر واقعا با عوارض و اعداد و ارقام دست و پا گیر هماهنگ نشه قطعا میتونه راه مناسبی جهت کاهش آلودگی هوا باشه. اینکه مدارس تعطیل بشه دوای درد نیست .
تا جایی که من میدونم تعرفه واردات خودهای هیبریدی در ایران زیاد نیست اما متاسفانه وقتی خودرویی وارد میشه قیمت نجومی پیدا میکنه.
اگر این خودروها با تعداد بالا و عوارض پایین وارد بشن بدون شک کاهش چشمگیری در آلودگی هوا خواهد داشت
1396/10/3
قیمتش خیلی بالاست در ضمن متن هم خیلی اشتباه نوشتاری داشت و البته یه نکته ای دیگر اینکه پس مزایا و معایب این ماشین چی شد؟ فقط آپشن ها رو نوشتید، طراحی رو توضیح دادید و مشخصات فنی عملکرد خودرو پس چی شد؟ ضعف هاش چی شد؟
قیمتش هم خیلی بالاست مثل اینکه مسئولین نمی خواهند مشکل آلودگی هوا حل بشه با این قیمت کسی حاضر نیست سانتافه، راو4،میتسوبیشی اوتلندر، رنو کولئوس، نیسان ایکس تریل رو ول کنه بیاد یه ماشین برقی اونم چینی بخره نمی گم چینی بده اما کسی حاضر نیست 250 میلیون یک خودرو برقی بخر که 140 تا بیشتر نمی ره حداقل قیمت رو کم کنید تا مردم استقبال کنند.
1396/10/5
سلام
من از نزدیک قیمت خودرو را از نمایندگی مرکزی تقریبا تابستان پرسیدم و گفتند حدود 130 میلیون تومان ، حالا چه اتفاقی افتاده و قیمت شده 250 میلیون تومان ، دو حالت داره یا شرکت کارمانیا می خواد سود 300 درصدی بکنه و مشتریان ایران را می خواد بچاپه ؟": و یا تحت فشار از سوی مافیای خودرو ، قیمت را بالا برده تا هیچ کس خودرو برقی نخره مثل کاری که با تولید کننده و طراح خودرو برقی داخلی ( مهندس جمشید آرین ) که سمند و تیبا را با یکبار شارژ برای 500 کیلومتر ساخت و ایشان را از گردونه تولید چنان خارج کردند که هنوز خبری از ایشان نیست
فقط می خوان از بازار خودرو و سوخت تا هر موقع که خودشان لازم می بینند سود کلان ببرند حالا باید پرسید این مافیا با این قدرت چه کسانی هستند؟ که حتی دولتی ها و حکومتی ها هم از اونا حمایت می کنن نه در حد مدیران بلکه در حد رییس سازمان و وزیر و رییس دولت و...
1396/12/5

سلام متاسفانه هرچقدر هم که این ماشین خوب باشه ارزش نداره . من مورخ ۱۳۹۶/۰۶/۰۷ یه ماشین بی وای دی اس۶ از نمایندگا کرج خریداری کردم الان مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۶ هست و هنوز ماشینم تحویل نشده امروز با نمایندگی و بخش شکایات هم دعوام شده و هنوز هم هیچ زمان مشخصی رو برای تحویل مشخص نکردم هر کس هم مخالف هست مستنداتش رو براش میفرستم
1396/12/7
هدفم خرید این ماشین
البته تا لحظه ای که قیمتش رو دیدم:l
1396/12/21
اقا اطلاعاتتو همرو اشتب نوشتیا قیمته فولش 150 تو.منه شنابشم 10 ثانیس