موضوعات داغ

بی وای دی تانگ جدید فیس لیفت 2018 در راه است

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی تصاویری از مدل جدید بی وای دی تانگ منتشر شده است. این خودروی یک کراس اوور هیبریدی بزرگ و قدرتمند با قدرت ۵۰۰ اسب بخار است. از تغییراتی که می توان در مدل جدید این خودرو مشاهده کرد باید به طراحی اسپرت آینه ها و نمای عقبی این خودرو اشاره کرد که دارای بخش های سیاه رنگ زیادی است که نمایی خشن و اسپرت به این خودرو بخشیده اند.
این خودرو از آوریل سال آینده وارد بازار کشور چین خواهد شد. همچنین تصاویر نه چندان با کیفت جدیدی از محوطه ی کارخانه ی بی وای دی در چین گرفته شده است که نشان می دهد که این خودروساز در حال کار بر روی یک شاسی بلند بزرگ و احتملا ۷ نفره نیز است که ابعادی بزرگ تر از تانگ دارد.

بی وای دی تانگ جدید

بی وای دی تانگ جدید

مدل تانگ جدید البته به احتمال زیاد تغییر فنی چندانی نکرده است و شاهدذ استفاده از همان قوای فنی پلاگین هیبریدی قبلی در این خودرو هستیم. در این خودرو از یک موتور بنزینی توربو با حجم ۲ لیتر و با قدرت ۲۰۵ اسب بخار در کنار دو موتور الکتریکی هر یک با قدرت ۱۵۰ اسب بخار استفاده شده است که مجموعا می توانند ۵۰۵ اسب بخار قدرت را راهی چرخ های این خودرو کنند.
عملکرد فنی و حرکتی این خودرو نیز در بین پلاگین هیبرید ها همچنان خیره کننده و قابل توجه است به طوری که تانگ می تواند در ۴.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. البته بی وای دی گفته است که شتاب مدل جدید این خودرو را به ۴.۵ ثانیه کاهش خواهد داد.

بی وای دی تانگ جدید

بی وای دی تانگ جدید

نسخه ی معمولی و غیر هیبریدی این خودرو نیز دارای موتور ۲ لیتری توربو به قدرت ۲۰۵ اسب بخار است. مصرف سوخت مدل معمولی تانگ ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف مدل پلاگین هیبریدی آن ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
در خصوص ابعاد این خودرو باید به طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۸۷۰، ۱۹۵۰ و ۱۷۲۵ میلیمتری اشاره کرد ضمن اینکه فاصله ی محوری نیز ۲۳۹۰ میلیمتر است. وزن خالص مدل معمولی این خودرو ۱۸۹۰ کیلوگرم و وزن مدل پلاگین هیبریدی ۲۳۹ کیلوگرم است که اختلاف ۵۰۰ کیلوگرمی را نشان می دهد. اما جالب است که در حالت فول اختلاف وزن این دو خودرو بیشتر نیز می شود به طوری که حداکثر وزن مجاز مدل معمولی ۲۴۱۵ کیلوگرم است و حداکثر وزن مدل پلاگین هیبریدی ۲۹۹۵ کیلوگرم است که اختلاف ۵۸۰ کیلویی را نشان می دهد.

بی وای دی تانگ جدید

بی وای دی تانگ جدید

اما مدل هیبریدی و معمولی این خودرو در ظاهر نیز تفاوت هایی با هم دیگر دارند به طوری که سپر جلوی آن ها کاملا متفاوت است و اگر به ستون D دو خودرو دقت کنید متوجه خواهید شد که در مدل هیبریدی ستون تماما به رنگ مشکی است اما در مدل معمولی اینچنین نیست.
در هر دو مدل نیز خبری از خروجی های اگزوز نیست و سپر عقب کاملا صاف است.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/2
حداكثر سرعتش چقد كمه
1396/10/2
“ شتاب مدل جدید این خودرو را به ۴.۵ ثانیه کاهش خواهد داد. “

جمله ی بالا ، از متن گرفته شده.
رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه ، در زمان کمتر ، نشان از افزایش شتاب است ، نه کاهش شتاب.
حالا بجای ب.ام.و میگین بی. ام.و رو بیخیالش شدم، که اصلاح هم نمی کنین... 🧐🧐🤨🤨🧐🧐
1396/10/6
منظور اینه که عدد کم میشه. شما یکم بیشتر دقت کن.خواهشا انقدر دنبال ایراد گرفتن نباشید به اصل موضوع دقت کنین
1397/1/13
مهدی جان هم شما درست میگید هم بابک ،بابک جان علمی تر گفتن ،افزایش شتاب یعنی کم شدن زمان رسیدن به سرعت صد از حالت سکون. در مورد ب ام و هم درست گفتن بی ام دبلیو یا ب ام و.
1396/10/2
بی وای دی خودروهای باکیفیتی نسبت ب چری تولید میکنه قیمت خودروهاش تو ایران واقعا خوبه بی وای دی 95S6میلیون قیمت خودروهای چری تو ایران واقعا خیلی گرون یه اریزو توربو 82میلیون
1396/12/7
چین 23000 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی داره امریکا در برابرش کرنش میکنه بعد ما توقع نداریم بتواند اتومبیلی بهتر از مثلا ژاپنیها بسازه
1396/10/2
همیشه مخالف سرسخت ماشین چینی بودم و به هیچ کس توصیه نمی کردم ولی ظاهرا باید کم کم نگرشمون رو عوض کنیم و به پیشرفت این کشور و البته مردم سخت کوش اونجا احترام بذاریم.
البته که سرزمین ایران برای اونها یک آزمایشگاه بزرگ و مردم ایران هم موش آزمایشگاهی اونها بودن و این عقب موندگی رو نمیشه پنهون کرد
1396/10/3
سلام خیلی جالبه که لکسوس nx هم 1 موتور الکتریکی 145 اسب بخاری در عقب و 1 موتور بنزینی 155 اسبی در جلو و دوباره 1 موتور 65 اسبی در جلو داره و نیومده همه توان هارو با هم جمع بزنه و به عدد315 اسب برسه و توان کل خروجی در عمل معادل 194 اسب هست اما این ماشین خوش صورت ولی بد سیرت چینی اومده خیلی شیک ومجلسی نشسته هم رو با هم جمع بسته و به عدد 505 اسب رسیده و ملت خوش باور ما هم زودی باورشون میشه اخه ماشین چینی و قدرت 505 اسبی؟!!!!
1396/10/3
کاملا حرفتون منطقی هست.ولی از طرفی جاده های ایران کشش این حجم از قدرت و شتاب رو نداره.همون بشه از یک سوم قدرت کل این ماشین استفاده کرد
1396/10/4
این که لکسوس قدرت خروجی رو مجموع قدرت موتور بنزینی و برقی در نظر گرفته یا نه رو کار ندارم
ولی همه خودرو ساز ها مجوع قدرت تولید شده توسط موتور بنزینی و الکتریکی رو به عنواع قدرت خروجی در نظر میگیرن
مثلا اگه میگن (پورشه ۹۱۸)۸۹۳ اسب بخار داره موتور بنزینی ۶۰۸ اسب بخار و موتور التریکی ۲۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکنه
ولی کسی نمیگه پورشه ۶۰۸ اسب قدرت داره
1396/10/5
البته مجموع قدرت لکسوسی که شما گفتید 355 نه 315 و در ضمن خودتون بهتر میدونید که استفاده از تمام قدرت فقط در سرعتهای بالا امکانپذیره و فلسفه تولید خودروهای هیبریدی استفاده ار موتور الکتریکی در ترافیک و سرعت شهری است که مصرف پایین و آلودگی کمتر از محاسنشه
و شتاب 4،5 ثانیه برای یه خودرو اس یو وی با وزن 2400 واقعا ستودنیه
البته با مصرف صدی 2 لیتر
1396/10/5
همونی لکسوس(تلفظش لکسس) میگه درسته وقتی موتور بنزینی با برقی بخواد ترکیب بشه یه افت توان هست یعنی یه جور هدر رفت انرژی. البته شاید یه کمپانی انقدر ماهر باشه که
هیچ افت توانی وجود نداشته باشه وقتی باهم ترکیب میشن.
فکر میکنم که موتور برقی رو بیشتر واسه تاخیر توربو و استفاده از گشتاور بالاشون توی خودرو های سوپراسپورت میذارن.
اگه اشتباه نکنم مثل پورشه 918 اسپایدر که گرند تور بررسیش کرد.البته منم خیلی اطلاعات دقیقی راجب این موضوع ندارم.

چراغاش که شبیه توسانه به نظرم عقبشم که کپی رنو مگان جدید. جالبه توی یوتیوپ هیچ فیلمی از تاپ اسپیدش نیست.

خیلی خوشگل تر شده اگه اسبای بخارش واقعی باشن که معرکه هست
1396/10/6
اولا که nx پلاگین هیبریدی نیست و بدین معناست که عملا هیچوقت نمیشه قدرت موتور بنزینی و هیبریدی رو جمع زد چون در موتور هیبریدبرای شارژ شدن باتری ها از بخشی بزرگی از موتور بنزینی استفاده میکنن. ولی تو ماشین های پلاگین هیبریدی به دلیل استقلال کامل موتور ها،رسیدن به عدد جمع زدن قدرت موتور ها درصورت شارژ کامل انها و شرایط مناسب برای موتور توربو کاملا درست و منطقی است. سعی کنیم درباره ی چیزی صحبت کنیم که حداقل اطلاعات را درباره ی آن بدونیم.