موضوعات داغ

نگاهی بر وضعیت ام جی ۶ در بازار

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
این روزها کلاس c در بازار از تنوع زیادی برخوردار است و به نوعی می‌توان از آن به عنوان یکی از بخش ای پرطرفدار بازار یاد کرد. این کلاس از خودروها به دلیل فضای خانوادگی و همچنین ابعاد مناسب برای رانندگی شهری از طرفداران زیادی برخوردار بوده، از این رو علاوه بر خودروسازان کره‌ای، چینی، ژاپنی و آلمانی با برندهای مختلف در این بازار حضوری پر رنگ داشته و هر یک در پی به دست آوردن سهم بیشتری در بازار مبارزه می‌کنند. از جمله خودروهای پرطرفدار در این سگمنت را می‌توان هیوندای الانترا، کیا سراتو و مزدا 3 دانست که باتوجه به پیشینه بلندمدتی که در بازار ایران دارند، آمار فروش خوبی را از خود به جا گذاشته‌اند، از طرفی برخی دیگر از برندها هم هستند که توانسته‌اند باوجود رقبای سرسخت، به موفقیت نسبی در بازار دست یابند، ام‌جی نیز یکی از همین برندهاست ک در سال‌های فعالیت‌اش توانسته محصولات خوبی را به بازار عرضه کند.

ام جی ۶

ام جی ۶

مدیاموتور به عنوان نماینده محصولات ام‌جی در ایران، در ابتدا با دو مدل سوالیه 550 و امی‌جی 6 وارد بازار شد، سپس با عرضه ام‌جی 350 و ام‌جی 3 سبد محصولات خود را تکمیل کرد، همچنین با عرضه مدل GS نیز به بازار کراس‌اوورها وارد شد که البته د رمقایسه با سایر محصولاتش نتوانست فروش بالایی را تجربه کند. ا‌م‌جی GT نیز آخرین محصول از این شرکت است که اخیرا با تعداد محدودی وارد خیابان‌ها شده است.

ام جی ۶

ام جی ۶

اما MG 6 که با دو نسخه GT و مگنت به بازار عرضه شد، یکی از محصولات موفق این شرکت بود که در مقابل رقبای نام‌برده توانست آمار فروش خوبی را از خود به‌جا بگذارد. این مدل که از سال 2012 به بازار عرضه شد، تاکنون توانسته مشتریان زیادی را باتوجه مشخصات فنی خوب و امکانات رفاهی مناسبی که دارد، متقاعد به خرید کند. از همین رو می‌توان نمونه‌های مدل 2012 تا 2015 این خودرو را با قیمتی حدود 63 تا 107 میلیون تومان خریداری کرد. اما نکته‌ای که درخصوص این خودرو وجود دارد، عرضه نسخه فیس‌لیفت آن بوده که باتوجه به ظاهر بروزتر و اسپرت‌تری که دارد، در مقایسه با نسل قبلی خود از شانس بالاتری برخوردار است. نمونه فیس‌لیفت این خودرو که از 2016 وارد بازار شد، اکنون با قیمتی حدود 105 تا 117 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. اما نکته‌ای که درخصوص بازار کارکرده MG وجود دارد این است که رقبای کره‌ای آن باتوجه به مقبولیت بیشتر و البته خدمات پس‌ از فروش بهتر، بازار بهتری داشته و با افت قیمت کمتری معامله می‌شوند. به عنوان مثال الانترا مدل 2014 با کارکردی حدود 40 هزار کیلومتر، قیمتی حدود 115 میلیون دارد. همچنین کیا سراتو با مشخصات فنی مشابه نیز با قیمتی حدود 115 تا 120 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. که این نشان از افت قیمت کمتر آن‌ها دارد، البته باید درنظر داشت که قیمت ام‌جی از موارد یاد شده نیز پایین‌تر است.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/3
ام جى خيلى سرتر از محصولات كره ايي هستش،شتاب و هندلينگ عالى،امكانات فوق العاده،خودرويى بسيار زيبا باچهره خشن
هر كسى اين ماشينو برونه،ديگه سمت النترا و سراتو نميره
1396/10/4
درسته از نظر ظاهر پیشرانه ماشینه خوبیه ولی خدمات پس از فروش خوبی نداره واسه همین بیشتر مردم ماشین کره ای میخرن
1396/10/4
دمت گرم خیلی خندیدیم ، ام جی فقط در بین ماشین های چینی جایگاه بالاتری داره همین ، از کره ای بهتره ؟!!!!!!!؟خخخخخخخخخخخخخخخخ
1396/10/4
آشغالای چینی در حد مقایسه با مخصولات سایپا هم نیستن . با کره مقایسه میکنی گداگشنه؟
1396/10/4
البته کسی که برند ام جی رو نشناسه و مثل دلال کره ایها ، برای تخریبش چینی چینی میکنه و نمیدونه که چین الان دیگه خودروساز شده و بدتر نمیدونه که شرکتهای معروفی مثل ولوو ، لوتوس هم الان تو چین با مالکیت شرکت چینی تولید میشن ، باید هم بخنده ، چون سوادش در همین حده .
داداش یه ماشین کره ای نشون بده که تو سه سال تورومپت نزنه ، کنسرت برگذار نکنه و افت کیفی و راندومان نداشته باشه .
این برند ام جی تولید چین یا انگلیس یا افغانستان ، بعد از 7 سال یه ذره کابین به صدا نیوفتاده ، افت راندومان هم نداره میدونی چررررررا ؟ چون مهندسی و طراحی و بازرسیش توسط شرکت اصلی ام جی تو انگلیس انجام میشه .
یاد بگیر ، مهم کجا ساخته میشه نیست ، مهم طراحی و مهندسی و تگنولوژیه که خالق و اعتبار برنده .
1396/10/5
مقایسه ام جی 6 با کره ای های در مقوله کیفیت شاید خیلی درست نباشه چون کره ای ها یه سروگردن بالاتر قرار دارن ولی در کل ارزش خرید بیشتری داره چون با این قیمت به مراتب امکانات، قدرت موتور، زیبایی و کیفیت قابل قبولی داره که یکی از گزینه های باارزش خرید بحساب میاد.
1396/10/4
ام جی متاسفانه یک برند فنا شده در ایران هست که دلیلشم خود مدیا موتور هست! ولی واقعا ماشین خوبیست.من چندین بار میخواستم بخرمش متاسفانه بخاطر همین فروش بدش نخریدم و وقتی سوارش میشی نمیخوای پیاده بشی
1396/10/4
جنسی که کیفیتش چینی باشه آشغاله... ام جی که دیگه تو ایران هم بازار نداره.
1396/10/4
هر کس این ماشینو داشته گفته نسبت به پولیکه دادی بی نظیره
1396/10/4
ماشین های چینی رو اونهایی که دارند راضی هستند و الی اونهای که اصلا سوارش نشدن ناراضی هستند
ماشین های کره ایی رو اونهایی که دارند راضی هستند اونهایی که ندارند بهش اسباب بازی میگن
ماشین های ژاپنی رو هر کسی داره راضیه اونهایی که پراید و محصولات ایران خودرو دارند میگن نسبت به قیمتش ارزشی نداره

کلا یه عده عقده ایی که ماشین زیر پاشون خودرو ساخت داخله در مورد سلیقه مردم کلمه آشغال رو بکار می برند
اکثر کسایی که تو فروم ها از کلمه آشغال استفاده می کنند و به افراد دیگر توهین می کنند خودرو وطنی دارند
قضیه شغال و انگوره
1396/10/5
بعضی وقتها افسوس میخورم که چرا این مطالب بدرد نخور و کامنتهای پر از توهین و میشنم میخونم دیگه وقتمو صرف ایپ سایت نمیکنم
1396/10/5
همه سایت هایی که نظرات ناسزا و ... رو تایید میکنند همه محکوم به کاهش رنک و بازدید مننده خواهند شد
خیلی از سایت ها اینطور‌شدند
بالاخره ی روز الباقی تصمیم میگیرن نیان تو این سایت ها ها
جای عقده گشایی برخی شده
1396/10/5
من خودم به شخصه از ام جي بيشتر خوشم مياد و خيلي ماشين جذابتريه ولي متاسفانه از نظر فني خيلي مشکل دارن و ماشين پر خرجي هست يکي از اشناهاي ما يدونه gs خريده کلا10000 کار کرده ولي ميگفت ماشين سرطانه و ميگفت ميخواهد بفروشه ولي کسي ازش نميخره