موضوعات داغ

نگاهی به وضعیت کیا سورنتو 2009 در بازار؛ یک کراس اوور خوش قیمت

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
این روزها با در دست داشتن حدودا 100 میلیون تومان پول نقد برای خرید یک خودروی شاسی‌بلند، انتخاب‌های نسبتا گسترده در بازار خودروهای دست‌دوم و البته گزینه‌های نه چندان وسوسه‌برانگیز عمدتا چینی پیش روی شما قرار می‌گیرد. اما اگر بخواهید یک خودروی با کیفیت، کم استهلاک و البته مطمئن را خریداری کنید، گرینه‌های نسبتا محدودی را پیش رو خواهید داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، کیا سورنتو نسل اول به‌شمار می‌رود. علت این موضوع هم قابلت آفرود مناسب، ظاهر قابل قبول، خدمات پس از فروش مناسب و از همه مهم‌تر پیشرانه قدرتمند این خودرو بوده که سورنتو را به گزینه‌ای ایده‌آل در بازار کراس‌اوورهای کارکرده تبدیل کرده است. نکته قابل توجه در خصوص این خودرو، زمان عرضه آن بوده که با توجه به تنوع کم بازار، توانست ظرف مدت کوتاهی جایگاه قابل قبولی را برای خود بدست آورد.

کیا سورنتو

کیا سورنتو

از همین رو درحال حاضر نیز باتوجه به اینکه دو نسل از تولید این خودرو می‌گذرد، بازهم متقاضی خود را در بازار داشته و به راحتی خرید و فروش می‌شود. بر همین اساس می‌توان گفت کیا سورنتو نسل اول که با مدل 2008 به بازار ایران راه پیدا کرد، با قیمتی حدود 87 تا 115 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که این قیمت بسته به میزان کارکرد، سلامت خودرو و سال ساخت آن بوده، گفتنی است آخرین سری از نسل اول این مدل در سال 2009 وارد بازار شد و پس از آن نسل جدید سورنتو با مدل 2010 توانست بازار را از آن خود کند.
اما نکته‌ای که در خصوص خرید کیا سورنتو نسل اول باید به ان توجه داشت، سلامت فنی خودرو بوده که با کمک گرفتن از متخصصین این زمینه می توان از صحت و سلامت خودرو مطمئن شد. همچنین به دلیل استهلاک کم این خودرو، هزینه نگهداری سورنتو چندان بالا نبوده و باتوجه به انجام دادن منظم سرویس‌های دوره‌ای، می‌توان سال‌های سال از آن با خیالی آسوده استفاده کرد. اما یکی از مشکلات رایج در خصوص این خودرو، ترنسفر کیس در سیستم انتقال نیرو بوده که خیلی سریع دچار نقص فنی می‌شود، از همین رو باید پیش از خرید مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد، همچنین کمک‌های عقب این خودرو نیز کمی ضعیف بوده که در صورت خرابی ممکن است هزینه چند میلیونی را روی دستان مالک‌اش بگذارد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/12
به جز ایراداتی که گفتین ماشین بسیار خشکی هست که ذات شاسی بلند همینه
مصرف سوختشم بالاست که اگه زیاد بهش گاز ندین قابل تحمله
برای آفرود عالی نیست اما میشه روش حساب کرد
کلا ماشین ارزشمندیه و من دوستش دارم
درضمن خودم ویتارا دارم ولی سورنتو هم ماشین خیلی خوبیه تو رده قیمتش
1396/10/13
سلام. نسبت به قيمتش عاليه
شاسي و بدنه مستقل
هم ٤ دنده داره هم ٥ هستش تو بازار ٥ دندش رو پيدا كنيد با اي اس پي
به نسبت قيمتش ايراد نميشه گرفت ازش
نبايدم توقع پرادو ٢٠٠٨ داشت ازش
بهترين افرودر كره اي در ايران همين سورنتو هستش با پلتفورم بنز أم ال
در افرود بسيار بهتر از موهاوي عمل مي كنه
كلا تو كره اي ها ٥ تا ماشين هست كه ارزش خريد دارن
اپيروس
ازرا اتاق قديم
سورنتو ٢٠٠٨ ٢٠٠٩
توسان اتاق قديم
اسورتيج اتاق قديم

غير اين ٥ تا هر چي هيوندا كيا بخرين پول به پفك داداين
1396/10/13
شما کدوم یکی از کره ای ها رو داشتین ؟؟؟ همه ماشین های کره ای بسیار با کیفیت هستن ، من خودم هم سانتافه 2016 فول دارم و هم i20 مونتاژی کرمان موتور کلا یه سر و گردن از رقباشون بالاترن چون کره ای ها بسیار به مصرف کننده احترام میزارن نه مثل فرانسوی ها و ژاپنی ها که کوچکترین آپشن ها و امکانات رو از ماشین حذف میکنن و البته فرانسوی ها بسیار پر استهلاک هم هستن ، شما هم هر وقت کره ای سوار شدین بیا نظر بده من خودم قبل از اینها هم آوانته داشتم که با 300 هزارتا کارکرد غیر از وسائل مصرفی هیچ خرجی نداشت و هم سانتافه 2008 که اونم با 230 هزارتا کارکرد بدون هیچ ایرادی بود
1396/11/15
سلام واقعا انتخاب هاتون رو تحسین میکنم ماشین های که اشاره کردید بخصوص شاسی دارهای کره ای بهترین ها بازار بین سایر کره ای ها هستن بخاطر موتور و شاسی قدرتمندشون مدل های جدیدشون واقعا فقط خیابانی هستن.
1396/11/15
سلام واقعا انتخاب هاتون رو تحسین میکنم ماشین های که اشاره کردید بخصوص شاسی دارهای کره ای بهترین ها بازار بین سایر کره ای ها هستن بخاطر موتور و شاسی قدرتمندشون مدل های جدیدشون واقعا فقط خیابانی هستن.
1396/10/13
به این میگین کراس اوور به فرانسویا چی میگین؟ هاچبک؟
1396/10/15
از سایت خودروبانک بعیده که این ماشینو کراس آور میدونه
1397/4/23
این ماشین در رده‌بندیsuv است نمونه وارداتی دف عقب کمک داذش حرف نداره یعنی همه چیز تموم دنبالشم
1397/10/6
سورنتو حقیقتا یک SUV همه چی تمام هست قدرت بالای موتور در 3.3 ها 245 اسب و در 3.8 ها 270 اسب با گشتاور بالا سیستم AWD با گزینه قدرتی تجهیزات و امکانات نسبت به زمان خودش کامل استهلاک پائین و دوام بالا سواری و هندلینگ خوب و بسیاری مزایای دیگه . یکسال سواری لذتبخش ازش گرفتم و بلطف نمایندگی های نامرد و دروغگو خصوصا نمایندگی خیابان دولت از دست دادمش و مفت فروختم چراکه تق و تق پلوس جلورا خرابی ترنسفر کیس اعلام کردند و بین 10 تا 15 میلیون هزینه تخمین زدند منم ماشین را 85 تومن فروختم به همکارم و مالک جدیدش با 400 هزارتومن تعمیرش کرد و از اونموقع دیگه 1 ریال خرج براش نتراشیده .هرکی داره قدرش را بدونه