موضوعات داغ

چرا واردات برخی خودروها ممنوع شد؟

عکس مطلب اول
ايسنا : مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت درباره علت ممنوعیت واردات خودروهای بالاتر از ۴۰ هزار دلار گفت: تعریف خودروی لوکس دستخوش تغییراتی شده است.
علی علی‌آبادی اظهار کرد: با توجه به اینکه واردات این گونه خودروها باعث خروج ارز از کشور می‌شد، از مدت‌ها پیش این بحث مطرح شد که جلوی واردات خودروهای لوکس گرفته شود.وی افزود: بر این اساس محدودیت‌هایی مبنی‌بر منع واردات خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی ابلاغ شد، اما همچنان این قانون پاسخگو نبود و در جلسات متعدد مطرح می‌شد که چرا هنوز واردات خودروهای لوکس ادامه دارد؟مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: بر این اساس به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توان فقط حجم موتور خودرو را ملاک لوکس بودن آن قرار داد بنابراین بحث ارزش خودرو نیز به این مورد افزوده و تصمیم بر این شد که برای واردات خودروها علاوه‌بر اینکه لازم است حجم موتور آنها بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی نباشد، ارزش خودرو نیز نباید بیش از ۴۰ هزار دلار باشد.وی در پاسخ به این سوال که چنین تصمیمی چه تاثیری در قیمت خودروهایی مانند بنز، بی‌ام‌و، لکسوس و... که واردات آنها قطع می‌شود، خواهد گذاشت، گفت: فکر نمی‌کنم قیمت این خودروها افزایش پیدا کند؛ چراکه دلیلی برای این موضوع وجود ندارد. به هر حال آنچه مصوب شده، تصمیم هیات وزیران است. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که وقتی واردات یک خودرو متوقف ‌ شود، خدمات پس از فروش آن نیز به مرور محدود و تعطیل می‌شود بنابراین طبیعی است قیمت آن خودرو کاهش یابد.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/13
فکر؟؟؟
الان دارن فکر میکنن وضعیتمون اینه؟!!
1396/10/13
اینا واسه ملت تصمیم میگیرن!
خودشونو کشتن با خروج ارز
برای چندمین بار میگم چرا ۶ماهه خودرو وارد نمیشه قیمت دلار انقد بالا رفت؟!
ضمن اینکه خودروهای مثلن داخلی خیلی بیشتر از واردات خودروی کامل ارز از کشور خارج میکنن با واردات قطعه از کشورای دیگه
خودشون زدن به نفهمی یا نفهم تربیت ناپذیرن
1396/10/13
میگه فکر نمیکنم باعث افزایش قیمت بشه
اگه فکر میکردی که اوضاع اینطوری نبود
1396/10/13
مدیر کل مملکتو :))) میگه فکر نمیکنم قیمتا افزایش پیدا کنه :))) تازه کاهشم پیدا میکنه :)))
چقدر مسئولینمون آگاهن!!!
1396/10/13
"به هر حال آنچه مصوب شده، تصمیم هیات وزیران است. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که وقتی واردات یک خودرو متوقف ‌ شود، خدمات پس از فروش آن نیز به مرور محدود و تعطیل می‌شود بنابراین طبیعی است قیمت آن خودرو کاهش یابد."
کلا با این نتیجه گیری قانون عرضه و تقاضا رو ترکوندی کارشناس محترم. باید به ایشون نوبل اقتصاد داد. فقط میشه گفت برای تصمیم گیرندگان و مردم مظلوم میشه تاسف خورد.
1396/10/13
ارواح عمشون. همونجوری بنز اس کلاس و پورشه کاین و پانورما ارزون شد. ماشین های بالای ۴۰۰۰۰ تا هم ارزون میشه
1396/10/13
پس چرا خودروی پرادو تیپ vx با موتور 3999 بعد از این همه سال که از تولیدش میگذره با اینکه دیگه هیچ جای دنیا تولید نمیشه چرا مدل 2007 روز به روز قیمتش میره بالا ??????خدمات پس از فروششم هیچ مشکلی نداره تمام جنساشم هست تو بازار
1396/10/13
با این جمله می توان عمق فاجعه را درک کرد ؛
" وی در پاسخ به این سوال که چنین تصمیمی چه تاثیری در قیمت خودروهایی مانند بنز، بی‌ام‌و، لکسوس و... که واردات آنها قطع می‌شود، خواهد گذاشت، گفت: فکر نمی‌کنم قیمت این خودروها افزایش پیدا کند؛ چراکه دلیلی برای این موضوع وجود ندارد. "
1396/10/13
نمی دونم چه اصراریه بی کفایتی هاشون رو با چیزای دیگه میخان درست کنن!
1396/10/14
علیرضا جان
به نظر من ایشون اون موقع هنوز از داهاتشون نیومده بوده و ندیده اون اوضاعو
مدیر ما میگه فکر نمیکنم...وای بر ما...
1396/10/15
چند ساله کارشناسا میگن 2500 سی سی ملاک لوکس بودن نیست تازه اومدن یه بند جدید هم اضافه کردن!!!!
انگار عمدا دارن لج میکنن.
فکر کنم چند وقت دیگه یه بند سوم هم اضافه میشه واسه لوکس بودن مثل کشور سازنده و ... !!!