موضوعات داغ

تست تصادف هاوال H2 و MG ZS؛ کراس اوور های آینده بازار ایران + عکس و فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
هاوال یک خودروساز چینی است که به تولید محصولات شاسی بلند لوکس در این کشور می پردازد و تا کنون موفق شده است محصولات خود را به کشورهای مختلفی از جمله استرالیا صادر کند. در نمایشگاه خودروی تهران در آذر ماه امسال نیز این خودروساز از برنامه ی خود برای حضور در بازار ایران نیز پرده برداشت. حال اخیرا موسسه ی ANCAP استرالیا که در این کشور تست های تصادف را انجام می دهد اقدام به انجام تست روی خودروی هاوال H2 کرده است. جالب است که همزمان خودروی MG ZS نیز که از محصولات جدید ام جی است نیز مورد تست قرار گرفته است و مشخص شده که ام جی از ایمنی پایین تری در مقایسه با هاوال برخوردار است.
با وجود اینکه ام جی برندی با سابقه تر از هاوال است و ریشه ی آن به انگلیس باز می گردد اما نتایجی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت نشان می دهند که هاوال در بحث ایمنی بهتر از ام جی عمل کرده است.

تست هاوال

تست هاوال



تست ام جی

تست ام جی

در تست تصادف از روبر همانطور که جداول را مشاهده می کنید هاوال H2 موفق به کسب امتیاز 4 برای سر و گردن، 3.63 برای قفسه سینه، 3 برای بخش بالایی پاها و 3.25 برای بخش پایینی پاها شده است. این در حالی است که همین نمرات برای خودروی کراس اوور ام جی ZS به ترتیب 3، 2.79، 2 و 2.67 هستند که برتری مطلق هاوال را در این بخش نشان می دهد. لازم به ذکر است که اعداد یاد شده همگی از 4 هستند یعنی هاوال در بخش محافظت از سر و گردن توانسته است حداکثر نمره ممکن را کسب کند.

ام جی ZS

ام جی ZS



هاوال H2

هاوال H2

در بخش تصادف جانبی اما هر دو خودرو عملکرد خوبی دارند و در تمامی بخش ها موفق به کسب 4 نمره ی کامل شده اند. همچنین لازم است اشاره کنیم که تست تصادف از جلو در ANCAP در سرعت 64 کیلومتر بر ساعت انجام می شود. نتایج دیگر تست ها را در تصاویر موجود در گالری تصاویر نیز می توانید مشاهده کنید.
از دیگر نکات جالب این آزمایش تست تصادف با عابر پیاده است که در این بخش ام جی موفق به کسب نمره ی بهتری شده است. به طوری که نمره ی کلی ام جی ZS در این بخش 17.02 و نمره ی هاوال 16.88 است.
در بخش عملکرد کمربند های ایمنی نیز هر دو خودرو عملکرد خوبی دارند و موفق به کسب 3 نمره از 3 شده اند.

ام جی ZS

ام جی ZS

در بخش امتیاز کلی نیز ام جی ZS توانست با کسب 31.46 امتیاز از 37 امتیاز 4 ستاره ی ایمنی را دریافت کند.

هاوال H2

هاوال H2

هاوال H2 نیز با کسب 34.88 امتیاز از 37 امتیاز موفق به دریافت 5 ستاره ی ایمنی شد.
در ادامه ویدیوهای تست تصادف دو خودروی کراس اوور هاوال H2 و ام جی ZS را نیز برایتان آماده کرده ایم که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.



نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/13
اینم از چین
1396/10/13
وقتي طراحي هاي ام جي از دست تيم انگليسي در بياد و بيفته دست چيني ها از اين بيشتر نميشه ازش انتظار داشت
1396/10/13
هر دو تاشون لگن های چینی هستند. فرقی ندارن.
1396/10/13
ام جی چین دیگه اینقدر آشغال شده که از هاوال و دیگر چینی های بی مصرف دیگه بدتر و بی کیفیت تر ظاهر میشه. همون بهتر که تو ایران جمعش کنن.
1396/10/13
بهتر نبود با خودرویی که وارد شده یا قراره وارد شه مقایسه بشه؟
1396/10/14
هاوال اچ ۲ تا قبل از عید توسط بهمن موتور تپ ایران مونتاژ میشه