موضوعات داغ

سرمایه گذاری چینی ها در بخش تجاری ولوو؛ جیلی فرمانروایی می کند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی چینی "جیلی" که در حال حاضر به عنوان مالک اصلی شرکت خودروسازی ولوو به شمار می‌آید، اخیرا 8.2 درصد از سهام "ولوو تراک" را هم خریداری کرده است تا یک سرمایه گذاری بزرگ بر روی این غول خودروساز سوئدی انجام داده باشد.
شاید هر دو شرکت خودروسازی ولوو و همچنین ولوو تراک دارای لوگوی مشترک و همچنین اسم یکسان باشند، اما جالب است بدانید که این دو شرکت خودروساز سوئدی در سال 1999 میلادی از یکدیگر جدا شده و هرکدام راه خود را دنبال می کنند.
پس در این صورت کمپانی خودروسازی جیلی با خرید سهام "ولوو تراک"، هیچ لطفی در حق شرکت خودروسازی ولوو نکرده است و برنامه ریزی آنان کاملا با یکدیگر متفاوت است، هرچند دفتر مرکزی هر دوی آنان در شهر "گوتنبرگ" سوئد واقع شده است.

ولوو کانسپت هیبریدی

ولوو کانسپت هیبریدی

به طور دقیق، کمپانی خودروسازی جیلی 8.2 درصد از سهام ولوو تراک را از شرکت سرمایه گذاری " Cevian Capital" خریداری کرده است که گفته می‌شود ارزش این سرمایه گذاری به چیزی معادل 3.3 میلیارد دلار خواهد رسید. جیلی در این خصوص عنوان کرده است که به توسعه تکنولوژی‌های الکتریکی و همچنین توسعه سیستم‌های محرک خودران برای وسایل نقلیه سنگین وزن علاقه مند است، به همین دلیل اخیرا 8.2 درصد از سهام "ولوو تراک" و همچنین پیش از این حدود 45 درصد از بخش کامیون‌های تجاری "دانگ فنگ" را در اختیار گرفته است.
در ادامه جالب است بدانید که هولدینگ بزرگ جیلی در حال ساخت یک مجموعه از شرکت‌های خودروسازی در جهان است که به صورت ویژه بر روی محصولاتی منحصربه فرد کار می‌کنند، همچون شرکت خوروسازی لوتوس که بر روی تولید خودروهای اسپرت سبک وزن تمرکز دارد، شرکت LEVC که به نوعی تولید کننده تاکسی‌های مشکی رنگ شهر لندن است و یا حتی شرکت Terrafugia که بر روی طراحی و توسعه ماشین‌های پرنده تمرکز دارد، سال گذشته توسط این کمپانی خودروسازی چینی خریداری شده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد