موضوعات داغ

خداحافظی با خودروهای سنتی؛ ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در کالیفرنیا

عکس مطلب اول
طبق این لایحه فقط خودروهای با آلایندگی صفر به فروش خواهند رسید

پیرو پیشنهاد قبلی خود، آقای پیل تینگ عضو مجلس ایالتی کالیفرنیا لایحه ای را ارائه کرده است که نه تنها تاثیر شگرفی در محیط زیست این ایالت بلکه در آینده صنعت خودرو در کالیفرنیا خواهد گذاشت.
اگر این لایحه تصویب شود فروش خودروهایی که با سوخت فسیلی کار می کنند در سال 2040 ممنوع خواهد شد.
بر اساس این قانون، فقط فروش خودروهای با آلایندگی صفر مانند خودروهای الکتریکی و هیدروژنی مجاز خواهد بود. این قانون بخشی از هدف این ایالت در سال 2050 برای کاهش گازهای گلخانه ای به میزان 80 درصد نسبت به سال 1990 است.
ماه گذشته آقای تینگ برنامه های خود برای معرفی این لایحه را آشکار کرد. او ماه پیش به نشریه بلومبرگ گفت:
« تا وقتی که موعد مقرری مشخص نشود هیچ کاری انجام نمی شود. »
کالیفرنیا تنها دولتی نیست که به چنین لایحه ای علاقه مند است. چین که بزرگترین بازار خودرو در جهان است قصد دارد خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را ممنوع کند. فرانسه و بریتانیا تا سال 2040 فروش این خودروها را ممنوع خواهند کرد.

لایحه ممنوعیت فروش خودروهای با سوخت فسیلی

لایحه ممنوعیت فروش خودروهای با سوخت فسیلی

آقای تینگ در بیانیه ای گفت:
« ما در یک نقطه عطف هستیم. باید به مشکل آلاینده های مضری که باعث تغییرات آب و هوایی می شوند بپردازیم. دستیابی به هدف برقی کردن ناوگان حمل و نقل برای سلامت مردم ما و کره زمین حیاتی است. »
خودروهای تجاری با حداکثر وزن ناخالص بیش از 4.5 تن و خودروهایی که متعلق به افرادی هستند که از ایالت های دیگر به کالیفرنیا نقل مکان می کنند، شامل این لایحه نمی شوند. طبق یادداشت های آقای تینگ حدود 40 درصد از تولید گازهای گلخانه ای در کالیفرنیا مربوط به خودروهایی است که با سوخت های فسیلی کار می کنند.
طبق آمار اخیر، هنوز خودروهای برقی سهم کوچکی از مجموع فروش خودرو در این ایالت دارند. فقط 1.9 درصد از خودروهای فروخته شده در کالیفرنیا در سال 2016 برقی بودند. در حال حاضر حدود 300 هزار دستگاه خودروی برقی در کالیفرنیا در حال تردد هستند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/16
همچی گفتین خداحافظی فک کردم از فردا دیگه بای بای میکنن...تا اون موقع که اروپا و بسیاری از نقاط دنیا این قانون اجرا میشه نه فقط کالیفرنیا
1396/10/17
به این میگن کار درست....از الان میگن آقا ،خانم،تولید کننده، وارد کننده، همه بدونید که 20 سال دیگه میخواییم این خودروها را ممنوع کنیم از حالا به فکر باشید...نه مثل این جا که صبح از خواب بیدار بشن بی خبر سایتو ببند بعد دوباره بعد از شش ماه قبل از خواب تعرفه ها را 11 برابر کنند و کلی خودرو را هم از لیست واردات حذف کنند
1396/10/16
متاسفانه درايران تازه دولت عوارض ورود خودروهای هیبریدی رو بصورت وحشتناکی اضافه کرده. یکی ازبزرگترین دلایل نارضایتی مردم ازدولت عوارض غیرکارشناسی صحیح است
1396/10/17
چرا بعضی از برنامه های شیطان بزرگ همیشه بهتر از بعضی برنامه های جمهوری اسلامی جواب میده؟ این یه نقده نه توهین..
1396/10/17
وعده ما این جمعه، همون جای همیشگی، مرگ بر کالیفرنیای آمریکا...