موضوعات داغ

ارائه تسهیلات هزاران دلاری؛ روش موثر نروژ برای ترویج استفاده از خودروهای سبز

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با کمک یارانه‌های دولتی سخاوتمندانه، کشور نروژ تبدیل به یک رهبر جهانی در زمینه فروش وسایل نقلیه الکتریکی و یا وابسته به سیستم‌های محرک الکتریکی شده است که در حال حاضر، خودروهای الکتریکی و هیبریدی بیش از نصف وسایل نقلیه فروخته شده در کشور نروژ را تشکیل می‌دهند.
در سال 2016 میلادی، وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی نزدیک به 40 درصد از فروش کل اتومبیل در کشور نروژ را تشکیل می‌دادند، اما حالا طبق اعلام رسمی فدراسیون جاده نروژ، این تعداد در سال 2017 میلادی به 52 درصد افزایش پیدا کرده است تا حالا از لحاظ درصد فروش، شاهد رهبری کشور نروژ در فروش وسایل نقلیه الکتریکی و یا وابسته به سیستم‌های محرک الکتریکی باشیم.

تسلا مدل X

تسلا مدل X

گفته می‌شود که خریداران ماشین‌های الکتریکی و یا هیبریدی در کشور نروژ، توانایی استفاده از مالیات‌های معمولی را دارند، پارکینگ رایگان در اختیار آنان قرار گرفته و یا حتی در برخی مواقع به آنان یارانه تعلق می‌گیرد. دیگر مزیت‌های استفاده از ماشین‌های برقی و یا وابسته به سیستم‌های محرک الکتریکی هم شامل دسترسی به تمامی جاده‌ها، کشتی‌ها، تونل ها و... خواهد بود که مشتریان می‌تواند به صورت سالیانه چندین هزار دلار را در حساب خود ذخیره کنند.
در ادامه بد نیست بدانید که محبوب‌ترین خودروهای فروخته شده در سال گذشته، شامل فولکس واگن e-Golf، بی ام و i3، تویوتا راو4 هیبریدی و یا حتی تسلا مدل X می شود و جالب‌تر از آن، سهم 21 درصدی خودروهای غیرهیبریدی با درصد آلایندگی "صفر" درصد خواهد بود که نسبت به سال گذشته میلادی، حدود 5 درصد رشد فروش داشته است. هرچند کشور نروژ تصمیم دارد تا سال 2025 میلادی، فروش محصولات بنزینی و یا دیزلی را در کشور خود ممنوع کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/17
قطعا تو کشور ما یه تعرفه 100 درصدی میزارن روش. پول پارکینگشم سه برابر میگیرن. بعد میگن یه پراید زدیم هیبریدی بیاید اونو بخرید به قیمت 100 میلیون تا پول پارکینگ معمولی ازتون گرفته بشه.
1396/10/17
هزار دلار تسهیلات میدن به اون هایی که ماشین الکتریکی میخرن تا مردم رو تشویق به استفاده از خودرو های الکتریکی کنند، ما هم 1000 درصد تعرفه واردات خودرو الکتریکی رو میبریم بالا تا خودروساز ها بتونند ماشین های بی کیفیت و پر آلاینده شون رو بیشتر بفروشند و بیشتر هوا رو کثیف کنند و بیشتر مردم کشور رو درگیر انواع بیماری ها کنند.
اعلام شد روزی 200 هزار دستگاه خودرو به همین خودرو هایی که هست اضافه میشه، روزی 200 هزار تا از آشغال های خودرو سازی ها !
1396/10/17
مقایسه کنید با قانون واردات خودروهای هیبریدی در ایران.

دیگه چیزی نگم بهتره :|
1396/10/19
هنوز خیلی مونده کشورهای عقب مونده غربی به بینش بسیار بسیار بسیار عمیق ما در مورد عدم تفاوت هیبریدی و غیر هیبریدی برسن و بینشون تفاوتی قایل نشن.
واقعا که دست مریزاد به این همه هوش و ذکاوتتون ای مسئولین!
همیشه ما رو در سطح جهانی رو سفید می کنین.