موضوعات داغ

هیوندای با تکنولوژی تازه خود به جنگ تسلا می رود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی هیوندای با شرکت فناوری رانندگی مستقل خودرو موسوم به "Aurora" وارد یک همکاری مشترک شده است تا نهایتا در سال 2021 میلادی بتواند به سطح 4 رانندگی خودکار برسد، هرچند هیوندای تایید کرده است که جدیدترین محصول هیدروژنی این شرکت به عنوان وسیله آزمایشی پروژه انتخاب خواهد شد.
در این پروژه، شرکت‌های مذکور در توسعه نرم افزار و سخت افزارهای مربوطه برای وسایل نقلیه مستقل کار خواهند کرد. هدف این است که وسایل نقلیه آینده هیوندای به سطح 4 رانندگی خودکار دسترسی پیدا کنند که در شرایط خاص، حتی قادر به ادامه فعالیت خود بدون نظارت و دخالت راننده خواهند بود.
این اطلاعیه از سوی هیوندای، این شرکت خودروساز کره‌ای را در گود رقابت با شرکت‌های بزرگ خودروسازی در زمینه تکنولوژی خودران مانند قرار خواهد داد.
در این زمینه شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده است که تا سال 2021 میلادی یک سیستم رانندگی خودکار برای محصولات خود آماده می‌کند، کمپانی خودروسازی بی.ام.و به راه اندازی وسایل نقلیه iNext فکر می‌کند و همچنین کمپانی خودروسازی جنرال موتورز در تلاش است تا سال 2019 میلادی یک وسیله نقلیه بدون راننده با اهداف تجاری معرفی کند. این تنها بخشی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی بودند که برنامه خود را برای طراحی و ساخت یک وسیله نقلیه خودران اعلام کرده‌اند، اما حالا شرکت خودروسازی هیوندای نیز به جرگه توسعه دهندگان سیستم‌های رانندگی خودران پیوسته است که در این میان یک اتومبیل سلول سوختی (هیدروژنی) می‌تواند بهترین گزینه ممکن برای فناوری‌های خودران این شرکت باشد.
به نظر می رسد که ظرف روزهای آینده جزییات بیشتری از این تکنولوژی و خودرو مفهومی جدید هیوندای منتشر خواهد شد اما آنچه واضح است اینکه با توجه به توان هیوندای در تولید محصولات اقتصادی، باید شاهد نبرد خودروهای خودران خوش قیمت این خودروساز کره ای با محصولات پرچمدار اروپایی و آمریکایی باشیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/20
دمش گرم هیوندای