موضوعات داغ

نگاهی بر وضعیت بی‌ام‌و Z4 و مرسدس بنز SLK در بازار

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
با وجود اینکه چندسال گذشته مشکلی بابت ثبت سفارش خودرو وجود نداشت، اما خودروهای اسپرت کمتری توانستند به بازار ایران راه پیدا کنند. باوجود اینکه برندهای معتبری همچون مرسدس بنز و بی‌ام‌و در ایران بازار پرفروش خوبی را دارند، اما مدل‌های محدودی از این برندها وارد می‌شوند. یکی از سگمنت‌های جذاب بازار که البته از تنوع بسیار کمی برخوردار بوده، خودروهای رودستر بوده که با ظاهر جذاب و مشخصات فنی قابل توجه، علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود جذب کرده‌اند.

توضیحات

توضیحات

در بازار ایران می‌توان گفت که بی‌ام‌و Z4 مرسدس بنز SLK از اصلی‌ترین گزینه‌های این سگمنت به‌شمار می‌روند که متاسفانه دیگر شاهد ورود نسخه‌های جدید آن‌ها به بازار نیستیم. بی‌ام‌و Z4 باتوجه به طراحی خاص و منحصر بفردی که دارد، توانست در همان روزهای نخست ورورد به بازار ایران، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند و آمار فروش خوبی را از خود به‌جا بگذارد. این درحالی است که SLK به دلیل محدودیت واردات، از قیمت بالاتری برخوردار بوده و سهم کمتری از بازار را به خود اختصاص داده است. همین موضوع سبب شد تا Z4 به خودرویی موفق و پرفروش در ایران تبدیل شود.
این مدل نیز همانند سایر مدل‌های بی‌ام‌و دارای انواع مختلفی از پیشرانه بوده که مدل 20 و 28 توانست به بازار ایران راه پیدا کند. البته تعداد محدودی Z4 35i و Z4 30i نیز به صورت شخصی وارد کشور شدند که از قابلیت فنی بسیار بالایی برخوردار هستند.

توضیحات

توضیحات

اگر قصد خرید این خودرو را داشته باشید، باید در بازار آزاد اقدام به خرید کنید، زیرا پرشیاخودرو دیگر برنامه‌ای برای عرضه این خودرو ندارد و همین موضوع سبب شده نمونه‌های صفر کیلومتر آن در بازار نایاب شود. به همین خاطر بازه قیمتی 230 تا 320 میلیون تومانی برای مدل‌های 2013 تا 2015 این خودرو در بازار درنظر گرفته می‌شود.
در آن‌سوی میدان مرسدس بنز SLK که از سال 2013 دیگر وارد کشور نشده، با ظاهر فیس‌لیفت و کد SLK350 با قیمتی حدود 410 تا 450 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. اما نمونه‌های مدل پایین این خودرو با کد SLK200 و SLK280 با قیمت کمتری قابل خریداری هستند، به عنوان مثال SLK280 مدل 2009 با کارکرد 130 هزار کیلومتر، قیمتی حدود 200 میلیون تومان دارد که باتوجه به میزان کارکرد و هزینه نگهداری بالا، از ارزش خرید کمتری برخوردار است.
با این وجود به نظر می رسد که با توجه به تعرفه های جدید واردات خودرو به کشورمان احتمال افزایش قیمت هر دو خودرو فوق در بازار وجود دارد چرا که بعید است در آینده نزدیک محصولی با قابلیت و مشخصات فنی این دو مدل وارد بازار شود و اخیرا قیمت نسخه های جدید ب ام و سری دو (با مشخصات فنی ضعیف تر) نیز بین 438 تا 511 میلیون تومان اعلام شده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/18
تنها ماشيني كه ميتونه اين بخش رو در حال حاضر نجات بده و نزاره قيمتا فضايي بالا برن بهترين ماشين سال ٢٠١٦ و بهترين و پرفروشترين رودستر تمام تاريخ سلطان هندلينگ ولذت رانندگي تاريخ ماشيناي اسپرت هستش مزدا مياتا يا همون mx-5. هم قيمتش زير ٤٠ هزار دلار هم موتور تو بخش تعرفه تو قسمت ١٥٠٠ تا ٢٠٠٠ سي سي هستش كه ٧٥٪؜ هستش و نسبت به بقيه ماشيناي بدردنخور ٩٥٪؜ي تعرفش كمتره اما كجاست اون وارد كننده اي كه بياد اينو وارد كنه. اصلا بازار خودرو ايران به معناي واقعي كلمه مسخره بازيه. نه مياتا وارد شده تاحالا نه ايرتويا Gt86 وارد ميكنه در صورتي كه هردوتاشون اگه وارد بشن و قيمت خوب روشون بزارن اين وضعيت ماشيناي دست دوم كلا تغير ميكنه از طرفيم هنوزم جوونا فرصت سوار شدن يه ماشين درست حسابي رو دارن چون با وجود اين قانوناي مسخره هيچ محدوديتي براي وارد كردنشون نيست. بعد پرشيا خودرو ميره سري ٢ مياره ٤٥٠ ميليون :(( تو دوبي با ٢٥٠ ميليون ميشه سري ٧ فول سوار شد بدون در نظر گرفتن افت قيمتايي كه تو بازه هاي زماني خاص مثل عيدها يا براي نمونه سال قبل صفر كيلومتر روي همه ي ماشيناي اونور ميخوره. واقعا نميدونم اينايي كه تو بخش خودرو تو اين مملكت قانون گذاري و قيمت گذاري ميكنن چه لقبي شايستشونه.
1396/10/19
درسته که مزدا mx5 ماشین ارزونی نیست ولی اگه بیاد حتما بازار رو تکون میده اما همه میدونیم که نماینده مزدا توی ایران به چه ارگانی ارتباط داره و در نتیجه به هیچ کس اجازه واردات مزدا نمیده
1396/10/18
سلام مي شه لطفا بگين اين z4 تو كودوم نمايشگاس؟؟ و كودوم نمايشگاها دارن؟؟