موضوعات داغ

معرفی یک تکنولوژی باورنکردنی؛ کنترل نیسان های آینده با امواج مغز راننده + فیلم

عکس مطلب اول
در سال های اخیر نمایشگاه CES (نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرف کننده) میزبان تعدادی از طرح های مفهومی و فناوریهای مربوط به خودروهای خودران بوده است و امسال نیز تفاوتی با قبل ندارد. اما نیسان یک قدم فراتر رفته و فناوری ای را معرفی کرده است که می تواند سیگنال های مغز راننده را تعبیر کند و از این طریق اقدام بعدی او را پیش بینی کند و در صورت لزوم در رانندگی به راننده کمک کند.

طبق گفته های نیسان این فناوری که ارتباط مغز با خودرو نامیده می شود اولین سیستم در نوع خودش است. هنگامی که راننده دستگاه سنجش امواج مغز را به سر خود وصل می کند این سیستم می تواند شناسایی کند که چه زمان راننده در شرف آغاز یک عمل یا حرکت است. به عنوان مثال این سیستم با تشخیص اینکه راننده در حال آماده شدن برای چرخش فرمان یا متوقف کردن خودرو است، برای کمک به راننده در انجام این اعمال آمادگی لازم را کسب می کند. به گفته نیسان این فناوری زمان عکس العمل های راننده را بهبود می دهد، با این حال رانندگان احتمالا متوجه کارکرد این سیستم نمی شوند.

فناوری ارتباط مغز با خودرو

فناوری ارتباط مغز با خودرو

آقای دنیل شیلاکی معاون اجرایی نیسان در بیانیه ای گفت:
« هنگامی که اکثر مردم درباره رانندگی خودران می اندیشند دیدگاه خشک و بی روحی نسبت به آینده دارند که در آن انسان ها در برابر کنترل ماشینها تسلیم می شوند. با این حال فناوری B2V برعکس این حالت را انجام می دهد و با استفاده از امواج مغز انسانها رانندگی را برای آنها هیجان انگیزتر و لذت بخش تر می کند.
این نوع فناوری همچنین می تواند احساس ناراحتی راننده را شناسایی کند و در ایجاد محیطی آرام تر تاثیرگذار باشد. برای آرامش بخشیدن به راننده، این سیستم می تواند هنگامی که خودرو در حالت خودران است سبک رانندگی آن را تغییر دهد یا واقعیت افزوده داخل کابین ایجاد کند. در فیلم انتهای مقاله آقای لوسیان جورج، محقق ارشد نوآوری در نیسان می گوید که این خودروساز برای آینده ای آماده می شود که در آن دستگاه های سنجش امواج مغز احتمالا بخشی از زندگی روزمره ما خواهند بود.

فناوری ارتباط مغز با خودرو

فناوری ارتباط مغز با خودرو

نمایشگاه CES از 9 تا 12 ژانویه در لاس وگاس برگزار خواهد شد. فیلم زیر را ببینید تا درباره فناوری نیسان مربوط به ارتباط مغز با خودرو بیشتر بدانید.


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/20
به ایران بیاد و فراگیر بشه،قشنگ خون و خونریزی میشه
1396/10/20
جاله بدونید خانومی که تو عکس هستن سرکار خانوم سعیدی طراح این سیستم هستند وایشون ایرانی هستند اما متاسفانه در هیچ سایتی ذکر نشده