موضوعات داغ

توقف فروش تویوتا های دیزلی؛ شکستی تجاری به نفع خودروهای هیبریدی

عکس مطلب اول
میلان – بعد از اینکه تویوتا فروش مدلهای دیزلی یاریس، آریس و RAV4 را متوقف کرد گفت که طیف جدید محصولات این شرکت در ایتالیا اکنون بدون مدلهای دیزل خواهند بود.
تویوتا در بیانیه ای در ایتالیا گفت که هاچبک بسیار کوچک یاریس و هاچبک کوچک آریس و اس یو وی RAV4 به عنوان مدلهایی که بدون موتور دیزل ارائه می شوند به خودروی کوچک آیگو، کراس اوور C-HR و مدل هایبرید پریوس ملحق می شوند.
این خودروساز به مشتریان ایتالیایی که تویوتای دیزل قدیمی خود را با یک مدل هایبرید عوض کنند تا 7000 یورو مشوق خرید خودرو اعطا می کند.
سال گذشته فقط 6 درصد از فروش خودروهای جدید تویوتا در ایتالیا مربوط به مدلهای دیزل بود و این رقم برای مدلهای دیزلی یاریس و آریس کمتر از 6 درصد و برای RAV4 نیز 18 درصد بود.
یکی از مقامات سخنگوی تویوتا در ایتالیا گفت که احتمالا تویوتا می تواند فروش از دست رفته مدلهای دیزلی را با فروش مدلهای هایبرید جبران کند. سهم فروش مدلهای دیزلی RAV4 در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه اول بسیار کمتر بوده است.
این مقام سخنگو گفت از نظر تویوتا ریسک از دست دادن فروش مدلهای ارزانتر دیزل محدود است زیرا این شرکت فروش مدلهای گرانتر RAV4 را آغاز کرده است.

تویوتا RAV4 دیزل

تویوتا RAV4 دیزل

آریس و RAV4 تنها با پیشرانه هایبرید و آیگو تنها با موتور بنزینی در ایتالیا به فروش خواهند رسید. C-HR و یاریس با نسخه های بنزینی و هایبرید به فروش خواهند رسید. تویوتا نسخه های هایبرید و پلاگین هایبرید از پریوس را به فروش خواهد رساند.
تویوتا به خاطر مصرف سوخت و آلایندگی کمتر، همچنان مدلهای دیزلی لندکروزر و هایلوکس را ارائه خواهد کرد.
یکی از مقامات سخنگوی تویوتا در اروپا گفت که عرضه یا عدم عرضه مدلهای دیزلی توسط تویوتا در دیگر کشورهای اروپا بستگی به شرایط بازار دارد. این مقام سخنگو گفت:
« فناوری هایبرید هسته اصلی استراتژی ما است. هر چه بیشتر پیشروی می کنیم نیازمان به موتورهای دیزل کمتر خواهد شد. »
طبق گفته این مقام سخنگو در سال 2017 حدود 50 درصد از فروش تویوتا در اروپای غربی مربوط به مدلهای هایبرید بود و امسال از این رقم نیز فراتر خواهد رفت. آقای ژوان ون زیل، مدیرعامل تویوتا در اروپا در ماه سپتامبر در مصاحبه ای با Automotive News Europe گفت که فقط 15 درصد از فروش تویوتا در اروپا مربوط به مدلهای دیزلی بوده است.

افزایش فروش تویوتا در ایتالیا

سال گذشته فروش تویوتا در ایتالیا با 17 درصد افزایش به 89.149 دستگاه رسید. سهم تویوتا در این بازار به لطف موفقیت مدل C-HR که در هیچ یک از بازارهای جهان با موتور دیزل عرضه نمی شود، از 4.2 درصد به 4.5 درصد افزایش یافته است.
سخنگوی تویوتا در ایتالیا گفت:
« سرمایه گذاری ما در مدلهای هایبرید در حال به ثمر رسیدن است و در بعضی کلان شهرها مانند روم یا میلان سهم ما در بازار نزدیک به 8 تا 9 درصد است. »
تویوتا با هدف میان-مدت فروش سالیانه 100 هزار دستگاه خودرو، قصد دارد فروش سال 2018 با سال 2017 برابر باشد.
این اقدام تویوتا در زمانی رخ می دهد که فروش مدلهای دیزل در ایتالیا نسبت به دیگر بازارهای اروپا بسیار بهتر است. بر اساس آمار وزارت حمل و نقل، در سال 2017 تعداد خودروهای دیزلی پلاک شده 6.2 درصد افزایش یافت و سهم آنها در بازار به 56.7 درصد رسید که نسبت به سال 2016 کمتر از 1 درصد کاهش داشته است. سال گذشته سهم خودروهای بنزینی در بازار از 32.4 درصد به 31.6 درصد کاهش یافت در حالی که تعداد خودروهای هایبرید پلاک شده با 71 درصد افزایش به 66.760 دستگاه رسید و سهم آنها در بازار نسبت به 2.1 درصد در سال 2016 به 3.4 درصد رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد