موضوعات داغ

رنو کلیو R.S 18، هاچ بکی رویایی برای بازار ایران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی رنو به مناسب آماده سازی ماشین جدید خود برای حضور در مسابقات فرمول یک 2018، یک اتومبیل ویژه برای علاقه مندان به این دسته از مسابقات اتومبیلرانی آماده کرده است، اما نه یک خودروی فرمول یک، بلکه یک دستگاه خودروی هاچ بک اسپرت "رنو کلیو R.S 18" که با الهام از خودروی فرمول یک این شرکت، یکسری تغییرات اساسی بر روی ظاهر و داخل کابین آن ایجاد شده است.
اول از همه در طراحی ظاهری اتومبیل، نقاشی ترکیبی اتومبیل توجه مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد، زیرا از خطوط زرد رنگ بر روی بدنه مشکی رنگ اتومبیل استفاده شده است که اولین ویژگی الهام گرفته شده از خودروی فرمول 1 این شرکت فرانسوی خواهد بود، اما در کنار این ویژگی شاهد چراغ‌های پیشانی مشکی رنگ، رینگ اسپرت‌های مشکی رنگ، آینه‌های جانبی مشکی و یا حتی شاهد ساخت لوگوی لوزی شکل رنو به رنگ مشکی هستیم تا جدیت این اتومبیل هاچ بک اسپرت را به نمایش بگذارد.

رنو کلیو R.S 18

رنو کلیو R.S 18

با باز کردن درب اتومبیل و ورود به داخل کابین هم می‌توان به یکسری تغییرات و چندین بروزرسانی پی برد، از جمله روکش‌های چرمی آلکانتارا بر روی صندلی‌های اتومبیل، کفپوش‌های مخصوص "رنو اسپرت" و همچنین قطعات فیبرکربنی در اطراف خروجی‌های تهویه مطبوع اتاق و دیگر قسمت‌های کابین اشاره داشت که استفاده از آنان قطعا باعث جذابیت بیشتر کابین شده است.
براساس مدل رنو کلیو RS 220 EDC، این نسخه محدود از رنو کلیو R.S هم به یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز شده است که با سود جستن از توربوشارژر، می‌تواند 217 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که توسط یک جعبه دنده دوکلاچه EDC دریافت شده و به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. علاوه بر این، دیگر بروزرسانی‌های فنی اتومبیل هم شامل کمک فنرهای جدید جلو با ضربه گیرهای هیدرولیکی و یک سیستم اگزوز Akrapovic برای تولید صدای بهتر می شود.
با توجه به جمعیت جوان کشورمان جای خالی چنین خودروهای مهیجی به شدت در بازار داخلی خالیست و هرچند که در صورت واردات، قیمت بالای نهایی نسخه های اسپرت باعث می شود تا دست بسیاری از مشتریان به چنین خودروهایی نرسید اما در هر صورت باید گفت که مشتریان جوان ایرانی خواستار واردات خودروهای اسپرت تری به کشور هستند، اما طی چند سال وارد کنندگان به کلی از این سگمنت غافل شده اند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/24
ماشین جذابی هست و به شخصه خیلی دوسش دارم ولی پژو 208 Gti به صرفه تر از اینه. خوشگل تر هم هست و یا 308 Gti که قدرت موتورش از این خیلی بیشتره(143 اسب بخار).

ولی در کل باحاله :-))
1396/10/24
خیلی ماشینه خوبیه و من دیشب خریدمش و ازش راضی هستم همه جوره هم شتاب هم هندلینگ
البته من تو بازی GT Sport خریدم