موضوعات داغ

کاهش مصرف سوخت خودروها در امریکا علیرغم افزایش تمایل به خودروهای شاسی بلند

عکس مطلب اول
شاید فروش وانت و SUV در ایالات متحده بسیار بالا باشد ولی بر اساس آخرین گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، در صورتی که مصرف سوخت در شرایط واقعی سنجیده شود میانگین مصرف سوخت در ایالات متحده در سال 2016 نسبت به قبل پایینتر رفته است. جدیدترین آمار در سال 2016 ثبت شده است. بر اساس گزارش رویتر میانگین مصرف سوخت ناوگان خودروها و وانت ها در ایالات متحده در مجموع 24.7 مایل به ازای هر گالن (9.52 لیتر در 100 کیلومتر) بود که نسبت به سال 2015 نشاندهنده کاهش میانگین مصرف سوخت است. براساس پیش بینی های فعلی انتظار می رود این رقم در سال 2017 باز هم کاهش پیدا کرده و به میانگین (9.33 لیتر در 100 کیلومتر) برسد.
کاهش مصرف سوخت بین سالهای 2015 و 2016 بسیار کمتر از یک مایل به ازای هر گالن بود که قوانین دولت قبلی خواستار آن بودند اما به لطف قیمت پایین نفت، مشتریان مانع بزرگی در برابر خرید وانت ها و SUVهای دلخواه خود نمی دیدند. در ماه مارس دولت ترامپ دستور بررسی قوانین مصرف سوخت در زمان اوباما را داد و در نظر دارد این قوانین را اصلاح کند. اما طرفداران محیط زیست و ایالت هایی مانند کالیفرنیا با این تغییرات احتمالی مخالفت کرده اند. در ابتدا براساس این قوانین خودروسازان موظف بودند به تدریج میانگین مصرف سوخت ناوگان خودروهای خود را به 4.31 لیتر در 100 کیلومتر برسانند اما در سال 2016 این رقم بین 4.47 تا 4.7 لیتر رسید.
آقای دن بکر مدیر کمپین آب و هوای سالم در بیانیه ای گفت که خودروسازان در ایالات متحده فناوری کاهش مصرف سوخت را دارند بنابراین استانداردها باید ارتقا یابد نه اینکه تضعیف شود.
گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده نیز حاکی از آن است که با وجود اینکه قبلا بسیاری از خودروسازان در محدوده مجاز آلایندگی بودند، اما در مجموع به ازای 9 گرم در هر مایل از حد مجاز آلایندگی فراتر رفتند. اما به دلیل اعتبار و شهرتی که در سالهای قبل به دست آورده بودند، تمام خودروسازان عمده هنوز مورد تایید قوانین بودند. ولوو و جگوار-لندروور به اندازه کافی اعتبار نداشتند که مجموع آلاینده های خود را پوشش دهند اما قبل از اینکه هر اقدامی در این زمینه صورت گیرد آنها سه سال وقت داشتند تا این مشکل را حل کنند.
براساس آمار سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا در سال 2016 مزدا به بهترین رقم میانگین مصرف سوخت دست یافت که 7.95 لیتر در 100 کیلومتر بود اما در سال 2017 هوندا، مزدا را پشت سر گذاشت و به رتبه اول دست یافت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد